Toon posts:

[Hyperterminal] Real-Time Logging uit telefooncentrale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een Vox Alliance telefooncentrale, en hebben onlangs een extra module gekregen waardoor we via een console kabel dat apparaat kunnen uitlezen. Dat wil zeggen dat we middels Hyperterminal een sessie naar de centrale openen via de COM1 poort (4800 bits/seconde, 8 Databits, Geen Pariteit, 1 Stopbit en Datatransportbesturing = hardware) en dan een soort log te zien krijgen, waarin dan alle gesprekken geregistreerd worden. De bedoeling is om aan de hand hiervan een statistieken pagina in ons intranetsysteem te maken (php).

Het vervelende van Hyperterminal (zoals ik het nu althans zie) is dat je wel de gegevens naar een bestand kunt laten wegschrijven, maar dat dit pas gebeurd bij het sluiten van Hyperterminal. Dat betekent dus dat je geen realtime logging kunt bijhouden, en dat je ook nog een methode moet gaan bedenken om die hyperterminal sessie automatisch te starten en te stoppen, om het hele gebeuren toch nog enigszins te automatiseren. Op zich niet zo moeilijk natuurlijk, maar de voorkeur gaat uiteraard uit naar realtimelogging.

Ik hoop dat er iemand is die een methode weet om dit d.m.v. Hyperterminal, of een andere tool, voor elkaar te krijgen...

Verwijderd

copy COM1: > logger.txt? :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt eenvoudig. Ik heb het geprobeerd alleen dan gebeurt dus het volgende:

vanuit cmd doe ik 'copy COM1: > c:\logger.txt'

Vervolgens proef op de som. Ik bel met mijn toestel naar mijn mobiel, neem op mijn mobiel op, hang weer op, op dat moment schrijft de centrale de gegevens van dat gesprek weg, en krijg ik in cmd te zien: 'Toegang geweigerd' en in c:\logger.txt staat dan '0 bestand(en) gekopieerd.'

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de bitrate instellingen oid?

Overigens lukt het me niet om copy com1 uit te voeren op het moment dat hyperterminal al op die poort aan het luisteren is. Lijkt me logisch, maar ik meld toch even dat ik het geprobeerd heb...

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik krijg het nu voor elkaar a.d.h.v. deze post op www.computing.net:
Having posted the question, I had a really thorough search through the archives and eventually found the answer I needed:-

MODE COM1: baud=4800 parity=N data=8 stop=1
TYPE command > COM1
COPY COM1 text.txt

Only problem now is I can't persuade the command to stop receiving data - I have to press CONTROL-C to break it.
Enige probleem nu is, dat ik het text bestand niet kan openen omdat het geopend is door command prompt... dus ook niet kan inlezen mbv php...

Verwijderd

Topicstarter
Oke en dat lukt nu dus wel, nu ik hem naar een mapped network drive laat wegschrijven ipv c:. Weet niet waar het aan ligt maar het werkt dus swa.

thx :)