Toon posts:

Prijsontwikkeling Apple producten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de Apple iMac natuurlijk ook gezien, ben er helemaal weg van, maar het zou het eerste Apple product zijn dat ik koop. Nu ben ik benieuwd of iemand me kan vertellen hoe de prijsontwikkeling normaal gesproken is van Apple computers.

Ik krijg de indruk dat de prijs van een Apple-product 1 keer gesteld wordt en daarna pas weer verandert als er een upgrade of nieuwer model beschikbaar komt. Anders dus dan bij de PC markt, waar de nieuwste onderdelen (CPU!) toch in prijs dalen, zelfs in een periode dat er niets beters op de markt komt.

Ik zou het natuurlijk stom vinden als ik door snel te beslissen
- teveel betaal, of
- met een product met kinderziektes kom te zitten.

Iemand hier gedachten over?

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:56
producten hebben een vaste prijs bij apple. als ik kijk naar me powerbook die ik 3 maanden geleden heb gekocht kost deze ook nog steeds zoveel. zodra er een nieuw product uitkomt zullen diverse retailers de prijs iets aanpassen om deze uit te verkopen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Apple heeft idd al jaren een productiemethode genaamd JIT; just in time.

Dat betekent dat er geen voorraad is (niet meer dan enkele stuks) en alle 'real time' wordt gebouwd; dat houdt voor Apple een flinke kostenbesparing in, en er zijn geen oude voorraaden die opgemaakt moeten worden als iets nieuws op de markt komt.

Je kunt er zeker van zijn dat als je nu een Mac koopt, dat deze zijn gelijke prijs houdt tot de volgende komen (ca. januari of augustus).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik zou sowieso even wachten met het kopen van een nieuwe iMac. Vanwege de kinderziekten dus... Apple regelt het altijd wel goed met de klanten als je een machine hebt met kinderziekten, maar dan nog; je wilt een werkende machine, meteen!

Je kunt eventueel eens uitkijken naar een iMac G4 of naar een eMac. Deze modellen zijn er al een tijdje. De iMac G4 zul je hoogstwaarschijnlijk wel via een 2ehands markt moeten benaderen, die wordt namelijk niet meer gemaakt...

Ik raad je ook aan om hier in APL de verscheidene overstap topics door te lezen, zodat je uit kunt vinden of je niet een miskoop doet met een Mac. In principe kan iedereen op een Mac werken, maar er zijn uitzonderingen (x86 devvers hebben bar weinig aan een Mac. Het gaat, maar is erg onpractisch).

Ik heb naast mijn iBook nog altijd mijn x86 laptop van de universiteit en mn Athlon2600+ machine. Ik game nogal veel, en op de universiteit is het net even handiger om met x86 te werken. Ik KAN wel op een Mac werken op de universiteit, maar .. weg van de minste weerstand enzo :P

Ik ben met beide architecturen tevreden. De waardevastheid van Apple machines is ook erg practisch :)

Launching containers into space

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Ach, de kinderziektes moet je nou ook weer niet overschatten; ik kan me de laatste echte 'kinderziekte' niet herinneren eigenlijk...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14

Tarin

Just plain weird.

chem schreef op 01 september 2004 @ 10:19:
Ach, de kinderziektes moet je nou ook weer niet overschatten; ik kan me de laatste echte 'kinderziekte' niet herinneren eigenlijk...
G4 cube?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
chem schreef op 01 september 2004 @ 10:19:
- 'Witte vlekken' op het PowerBook scherm.
- Gevaarlijke batterij bij sommige laptops (enkele weken geleden - gratis batterij inruilen)

En zo zijn er nog wel een paar.

Eerlijk gezegd zou ik gewoon een Mac kopen en als er 'kinderziektes' mochten zijn, hoor je het wel van Apple en krijg je een goede oplossing.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dat van die batterijen is geen kinderziekte en heeft verder ook niks te maken met Apple en hun ontwerp van de 15"PB. Dit is een fout van de batterijen fabrikant en de batterijen worden dan waarschijnlijk ook door hun vervangen.

Verder had de PowerMac G5 een kinderziekte, namelijk dat de sensor bij de harde schijven niet de temperatuur goed meette. Door een firmware update is dit verholpen en heeft het veel mensen een kapotte hd gescheeld, want als je dus twee grote hd's er in had hangen was de kans nogal groot dat ze het na ongeveer een half jaar het begaven. ;(

Verdere kinderziektes weet ik eigenlijk even niet van de laatste modellen. Wie het wel weet mag het zeggen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sage op 01-09-2004 22:59 ]

kleurbleur.nl

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had na de introductie van de iMac G4 er gelijk 1 besteld, zonder aan kinderziektes of eventuele prijsverlagingen te denken, en hij draait nogsteeds perfect, zonder problemen

En van die accu van de powerbook: die powerbook was er toch al een tijdje voordat dat probleem er was?

Verwijderd

de nieuwe iMac G5 is mooi geprijst :) als je een Mac wilt zou ik hem zeker kopen, wij gaan er zakelijk waarschijnlijk ook 1 of meer bestellen.

Heb nu een PB en een iMac G4 :D werkt perfect geen enkel probleem, had een Powerbook 12" gekocht die beschadigt was, heeft Apple zeer netjes opgelost heb geen minuut zonder gezeten :) ze hebben pas gewisselt wanneer ik kon wisselen.

Zeer goede services! :D
Pagina: 1