Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[gprs] openbare gateway(s) gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is de gprs gateway van NowSMS afgesloten voor emailverkeer. Daardoor kan ik geen mail meer verzenden en ontvangen met mijn java email client in mijn nokia 6610. Helaas heeft de gateway van Telfort (mijn huidige netwerk) altijd problemen opgeleverd en nog steeds krijg ik bij het gebruik ervan foutmeldingen als ik probeer in te loggen op de mailserver. Daarom de volgende vraag:

Weet iemand een openbare gprs gateway die openstaat voor emailverkeer?

Voorheen kon ik in binnen- en buitenland overal mijn mail checken, maar dat is sinds kort helaas niet meer mogelijk. Ik heb reeds een mail naar Telfort gestuurd met de vraag waarom hun gateway zo moeilijk doet (niet in exact die woorden uiteraard :P). Omdat ik op korte termijn geen oplossing van hun kant verwacht, doe ik meteen hier een poging.

Ik wil overigens wel even kwijt dat ik al talloze gateways heb geprobeerd. Vrijwel geen van allen reageert uberhaupt en is er wel een reactie dan krijg ik ofwel een error ofwel de melding "invalid port" (port gesloten dus).

Verwijderd

Topicstarter
Heeft helemaal niemand een adresje?

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 17:11
Een server voor uitgaande mail (SMTP dus) is per definitie nooit open, gezien spammers daar maar al te lief gebruik van maken. Mochten er dus al open SMTP-servers zijn, dan zullen deze wellicht minder betrouwbaar zijn / snel afgesloten worden.
Het ontvangen van mail, bijvoorbeeld via POP, is echter vaak wel open gesteld (op username/pwd na dan). Dat zal dus geen probleem moeten opleveren.
Je zal het toch met Telfort moeten doen dus. Mag ik vragen wat de problemen zijn? Bij mij werkte het in het verleden altijd naar behoren.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: ik zoek géén openbare SMTP server!

Het ligt niet aan de mailservers, zowel uitgaand als inkomend, maar aan de gateway die verkeer naar deze servers niet doorlaat. De gateway van Telfort blokkeert alle emailverkeer; misschien verkeerd door Telfort geconfigureerd maar ik denk van niet.

Zoals ik al schreef, werkte de vorige gateway perfect maar daar zijn kort geleden een paar poorten van dichtgegooid waardoor de mailservers gewoon niet meer bereikbaar zijn. Dit was achteraf gezien wel te verwachten, want het was immers de gateway van het commerciele NowSMS die er zo geen geld aan verdiende. Waarschijnlijk hebben ze er een gebruikersnaam en/of wachtwoord aan gekoppeld.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 00:56:
Voor de duidelijkheid: ik zoek géén openbare SMTP server!

Het ligt niet aan de mailservers, zowel uitgaand als inkomend, maar aan de gateway die verkeer naar deze servers niet doorlaat. De gateway van Telfort blokkeert alle emailverkeer; misschien verkeerd door Telfort geconfigureerd maar ik denk van niet.
Heeeeeele stomme vraag misschien, maar heb je als uitgaande mailserver al gewoon eens smtp.telfortmail.nl geprobeerd, met poort 25? Dat moet namelijk gewoon werken :) gebruik ik ook gewoon naar tevredenheid met mn nokia 6230, en ik heb nog geen klachten gehoord.

Het kan zijn dat het niet werkt bij jou, maar daarvoor moeten de gprsinstellingen in het netwerk worden nagekeken. Voordat je daarvoor de klantenservice belt of mailt, adviseer ik je om een andere simlockvrije nokia 6610 te zoeken, en het daar ook mee te proberen. Levert dat dezelfde fout op, ligt t aan het netwerk. Gaat dat wel goed, is je telefoon ws stuk (nieuwe software ofzo :) ).

Als je dan toch belt/mailt, hou dan de exacte foutcode bij de hand, die is namelijk erg belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt zeker niet aan mijn telefoon, omdat het zeer recent allemaal nog prima werkte via de NowSMS gateway. Bovendien is de software in mijn telefoon de meest recente versie.

Ik kan niet zelf een uitgaande server kiezen. Ik gebruik Sirius, een java based email client waarin alleen pop3-servers ingesteld kunnen worden. Uitgaand verkeer gaat via de Siriusserver. Helaas is het geen kwestie van een andere server gebruiken omdat de gateway moeilijk loopt te doen. Bovendien is alleen email verzenden niet voldoende. Email kunnen ontvangen is minstens zo belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 02:22 ]

Verwijderd

Ik zit bij Orange, en ik zat met het zelfde probleem: NowSMS/mms gateway dicht. Gelukkig bied NowSMS een pakket aan waarmee je zelf je eigen server kan opzetten. hierbij kun je zelf je eigen poort instellen (ook poort 80 als dat zou moeten) en je kunt je eigen smtp server gebruiken(bijv. die van xs4all, als je daarbij zit).

Ik heb het zelf nu zo op mijn server geconfigureerd, dat ik gewoon een mms kan sturen vanaf mijn p800. Voor 6 euro in de maand kan ik onbeperkt email versturen vanaf mijn telefoon met attachments(foto's, text, ringtone, pdf enz).

Het enige wat hiervoor benodigd is, is een pc met een permanente internet aansluiting. En als telfort de poort dichtzet, dan kun je gewoon een andere nemen. Een simpele pc(166 mhz) met windows 98 is ruim voldoende.

En voor het ontvangen van email, gebruik ik de gratis email-sms notificatie service van Orange. Ik krijg een sms, hierin staat de naam van de afzender en het onderwerp. Als het belangrijk is, dan ik een kijkje nemen op mijn wap-mailserver. En ook direct terug antwoorden(via wap).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
MRwimlex, ik heb destijds al eens gestoeid met dat pakket. Ik kon inderdaad email verzenden maar MMS'jes kwamen niet aan. Ik zal het nog eens een keer proberen. Ik begrijp alleen niet hoe je zomaar een GPRS-gateway kunt opzetten. Een dergelijke gateway is immers een verbinding tussen het GPRS-netwerk enerzijds en het internet anderzijds. En mijn server heeft alleen 'maar' een 100 MBit-aansluiting van de universiteit.

Overigens werkt sinds vandaag de Telfort gateway wel ineens mee en kan ik gewoon emailen. Maar dit is in het verleden ook al een keer gebeurd en was toen van korte duur dus ik zal nog niet te vroeg juichen. Alternatieve gateways zijn dus nog steeds welkom.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
ik zit zelf bij kpn

en ik kan via planet, tdx en me eigen mail server op de zaak via de GPRS mailen. Dus volgens mij laat deze gewoon alles door?

Verwijderd

Topicstarter
Maar de KPN-gateway laat hoogstwaarschijnlijk geen verkeer door als je op een ander netwerk zit. Helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Tot dusver werkt de Telfort gateway nog steeds mee. Alsof ze stiekem die gateway hebben aangepast en dat niet in hun antwoord aan mij hebben vermeld. Misschien zie ik spoken, maar in ieder geval, ik kan weer mailen :).

Verwijderd

Topicstarter
De vreugde was van korte duur. Ik krijg weer een error tijdens het inloggen :(, dus ik sta nog steeds open voor suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de afgelopen dagen een emailwisseling gehad met Telfort. Ik heb ze precies uitgelegd wat het probleem is en hoe ze het eventueel zelf kunnen reproduceren. Ze drongen echter steeds aan op de inloggegevens van mijn mailbox |:( en toen ik ze 2 maal duidelijk had gemaakt dat ik die uiteraard niet wil geven, kapten ze de discussie af met de melding dat mijn probleem zo niet onderzocht kon worden :(.

Ik had wel verwacht dat er niks uit zou komen. Zo gaat dat altijd met helpdesks en serieuze problemen, zo wil de paradox. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een andere gateway. Vind ik die niet dan ga ik nogmaals een keer klooien met de NowSMS-software.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:10:
Heb de afgelopen dagen een emailwisseling gehad met Telfort. Ik heb ze precies uitgelegd wat het probleem is en hoe ze het eventueel zelf kunnen reproduceren. Ze drongen echter steeds aan op de inloggegevens van mijn mailbox |:( en toen ik ze 2 maal duidelijk had gemaakt dat ik die uiteraard niet wil geven, kapten ze de discussie af met de melding dat mijn probleem zo niet onderzocht kon worden :(.

I
kun je dan niet even een test-accountje aanmaken en die gegevens aan ze doorspelen?

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op 15 september 2004 @ 16:16:
[...]

kun je dan niet even een test-accountje aanmaken en die gegevens aan ze doorspelen?
Volgens mij ligt het eerder aan de gebruikte email client die ze niet willen testen. De technische afdeling heeft, lijkt mij, geen testaccount van mij nodig om hun netwerk te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een laatste oproep of iemand een openbare gprs-gateway weet. Ik zoek dus géén openbare mailserver o.i.d. maar een gateway die verschillende soorten internetverkeer doorlaat (en dan met name emailverkeer) zodat ik deze kan gebruiken op mijn mobiel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 19:40:
[...]

Volgens mij ligt het eerder aan de gebruikte email client die ze niet willen testen. De technische afdeling heeft, lijkt mij, geen testaccount van mij nodig om hun netwerk te testen.
Bel dan Telfort (niet de helpdesk) en vraag of ze je door kunnen verbinden met de persoon (of een van de personen) die de GPRS-gateway beheert (of beheren).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad nog een mogelijkheid. Ik heb via de telefoongids een 020-nummer gevonden in Amsterdam. Wie weet.
Pagina: 1