Ik heb een SuSE 9.1 installatie draaien.
Nu wil ik daar een mailserver op installeren, heel leuk en aardig maar ik snap er 3x niks van.
Ik ben er al achter dat ik sendmail en qpopper moet gebruiken, geinstalleerd. Maar alle mailtjes die ik via planet naar mn server stuur komen weer mooi terug na een dag met de melding:
Het lijkt dus dat ik wel mailtjes kan sturen maar de rest van de wereld naar mij toe niet(op die linuxbox dus).
Ik heb in mn dns het zo ingesteld zoals op de site van planet stond.
Nu wil ik daar een mailserver op installeren, heel leuk en aardig maar ik snap er 3x niks van.
Ik ben er al achter dat ik sendmail en qpopper moet gebruiken, geinstalleerd. Maar alle mailtjes die ik via planet naar mn server stuur komen weer mooi terug na een dag met de melding:
Als ik vanaf mn linuxbox een mailtje stuur(via sendmail) naar mn planet account komen die wel mooi aan.Mon, 30 Aug 2004 12:27:45 +0200 (CEST)
TCP active open: Failed connect() Error: Connection refused
Het lijkt dus dat ik wel mailtjes kan sturen maar de rest van de wereld naar mij toe niet(op die linuxbox dus).
Ik heb in mn dns het zo ingesteld zoals op de site van planet stond.
Hoe moet ik nu zorgen dat mailtjes vanaf internet op mn linux bak bij lokale gebruikers terechtkomen(En op te halen zijn via pop3, die het overigens wel doet, ik kan de mailboxen van alle gebruikers openen en de mail die lokaal verstuurd is lezen)?$ttl 38400
irc.dbd-clan.org. IN SOA irc.dbd-clan.org. (
2004090105
10800
3600
604800
38400 )
irc.dbd-clan.org. IN NS irc.dbd-clan.org.
smtp.irc.dbd-clan.org. IN A 62.131.172.137
irc.dbd-clan.org. IN MX 10 smtp.irc.dbd-clan.org
irc.dbd-clan.org. IN MX 20 mailrelay.planet.nl