alles met mozilla crashed

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Sinds gisteren heb ik het probleem dat al mijn mozilla/gecko gebaseerde browsers (mozilla, galeon, epiphany, firefox) crashed bij het renderen van een pagina. Voor het crashen is de processor belasting van de browser een poosje 100% Dat lijkt dus op een probleem je met gecko of een library die door gecko wordt gebruikt. Starten van de browser vanaf een terminal levert geen informatie op. Het verwijderen van mijn .galeon, .mozilla* enz directories uit mijn home-dir lost het probleem niet op: het ligt dus niet aan mijn gebruikers profielen.
Ik draai debian sarge met mozilla 1.6, galeon 1.3.15, epiphany 1.2.6 en firefox 0.8.12
Heeft iemand een idee waar ik verder kan zoeken naar de oorzaak?

[ Voor 3% gewijzigd door Sir Isaac op 01-09-2004 01:10 ]

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07
Is het random of gewoon altijd? Ik heb zelf namelijk een keer gehad dat alle gecko's crashten op pagina's waar Helvetica als font gebruikt werd. Dit lag dus aan de Helvetica ttf-bestanden, na het weggooien van deze uit de fontdirectory was het probleem verdwenen.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Hij crashed op vrijwel alle pagina's. Helvetica.ttf heb ik niet: ik een alleen een tyep1 postscript helvetica font.
Ik heb nu mijn browser geinstrueerd om altijd mijn eigen fonts te gebruiken, de bitstream vera serie, en nu gaat alles weer goed. Dat lijkt dus een bug in mozilla-xft.
Weet iemand hoe ik hier meer info over kan krijgen?