Sinds enige tijd draaien de POP3 servers van Wanadoo.nl niet meer in Nederland. Een Traceroute leert dat er via Amsterdam en Frankfurt naar de buitenwijken van Parijs wordt gehopt. Nota bene via een andere dochter van France Telecom (OpenTransit). De server(s) staan bij France Telecom zelf. De Helpdesk van Euronet (de Nederlandse dochter van France Telecom die tot voor kort de techniek voor Wanadoo.nl deed) antwoordde op mijn vraag "dat deze verandering permanent is". Ik ben nu nog met ze bezig over de vraag naar de reden.
Het zal wel te maken hebben met de bezuinigingen die ze aan het doorvoeren zijn. Dit ondanks het feit dat ze melden het grootste aantal gebruikers te hebben (360.000). De nieuwsservers zijn geknepen en port 25 staat dicht. En dat (Euronet) beweert "10 jaar internet ervaring" te hebben! Ik zit in de laatste maand van mijn Casema Wanadoo Cable abo. Heb al opgezegd.
Wie weet een redelijk alternatief (mag ook ADSL zijn)?
Het zal wel te maken hebben met de bezuinigingen die ze aan het doorvoeren zijn. Dit ondanks het feit dat ze melden het grootste aantal gebruikers te hebben (360.000). De nieuwsservers zijn geknepen en port 25 staat dicht. En dat (Euronet) beweert "10 jaar internet ervaring" te hebben! Ik zit in de laatste maand van mijn Casema Wanadoo Cable abo. Heb al opgezegd.
Wie weet een redelijk alternatief (mag ook ADSL zijn)?