Titel gezocht: Arcade Hall Race Game*

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi, ik heb nogal een moeilijke vraag (neej daar zaten we op te wachten :+ )

Nadat ik laatst screenshot op zag van Outrun 2, het vervolg op een 17 jaar oude arcade game, schoot mij plotseling een oude vakantie herinnering te binnen. Het was op een camping in Frankrijk, waar ze een halletje hadden om het jeugdige volkje dat op de camping bivakkeert zoet te houden. Je kent het vast wel, zo'n duf halletje met daarin wat oude snoepautomaten / fipperkasten en hoe kan het natuurlijk ook ontbreken, een ping-pongtafel. (....get to the fucking point, we hebben meer dingen te doen! :P ) Maar wat er ook stond was zo'n arcade race apparaat. Zo-eentje waar je dan 10 Franc in moest gooien (.. de schoften) en dan 3 a 4 keer kon racen. En als je won? Dan mog je uiteraard nog een keer. Ik was er egt helemaal weg van en het was dan ook erg verslavend (.. weg vakantie zakcentjes van oma :'( ) Maar wat is nu het probleem?

IK WEET DUS NIET MEER HOE HET HEET!
Zeer frustrerend, want ik zou erg graag gewoon een plaatje van het spel willen zien en als het even meezit het zelfs ff spelen. Dit laatste zal waarschijnlijk niet gaan om dat een coin-operated arcade spelletje was. Echter zijn er ook wel meer van die coin-operated arcade spelletjes voor pc uitgebracht en hopelijk ook deze. Normaal hou ik niet van arcade games laat staan race games, ik ben namelijk die-hard fps'er. Voor deze maak ik zeker een uit zondering. _/-\o_

Kenmerken:
*Voor zijn tijd was het spel egt mooi, vol 3d, vrolijke kleuren.
*lekker onrealistisch.
*Dikke afsnijroutes.
*Race-levels varierend van prachtige stranden tot racen midden door een vulkaan heen tot races door een futuristisch techo achtig level.
*Durf het eigenlijk niet te zeggen maar volgens mij was het een jaartje of 6 geleden dat ik hem nog in een game-hall speelde.
*Heerlijke mokkels in bikini die bij start en finish staan te zwaaien en zo enthousiast "CHECKPOINT" roepen al passeer je er een.
Meer details kan ik me op het ogenblik even niet bedenken. Heel vaag gaan de woorden american.... of iets met highway door me hoofd als ik de titel probeer te achterhalen.

Wie ow wie heeft je bovenstaande kenmerken herkent in de game die ik zoek. Met alleen een titel zou ik al een stukje verder zijn. Kep al een aardig tijdje gegoogled enzo maar, ik kon het gewoon niet vinden. Het zou al helemaal te gek zijn al kom ik hem ook nog speelbaar krijgen.

Bij voorbaat dank,
Arno

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 01-09-2004 00:43 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

Fuelke

Forza Ferrari

Is het niet gewoon de eerste Out-run ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Was dat niet Turbo Outrun?

Download my music on SoundCloud

• Fiddle
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.outrun.org/imgs/MyOutrun.jpg

Nope, dat is namelijk deze. Want zoals ik al zij... het is wel 3d. Ik weet het, het is een moeilijke vraag. :'(
Inneens schoot me vanmiddag iets te binnen. Het woord *califoria*, volgens zat dat ook in de titel. Kan ik dus weer ff verder googlen.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Fiddle
  • Niet online
En inneens heb je het!!! (nee dat niet :+ ) Het heet namelijk California Speed.
Platform N64, dus hij was waarschijnlijk niet alleen in een arcade hal te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.lenzencentrum.nl/UG/modules/coppermine/albums/userpics/10005/normal_cspeed-05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lenzencentrum.nl/UG/modules/coppermine/albums/userpics/10005/normal_cspeed-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lenzencentrum.nl/UG/modules/coppermine/albums/userpics/10005/normal_cspeed-01.jpg

Nu even verder op onderzoek of ik er zelf nog wat mee kan doen met het spel. Iemand die dit bekend voorkomt? Enig id of dit voor de pc speelbaar te verkrijgen is?

[ Voor 208% gewijzigd door Fiddle op 01-09-2004 17:39 ]

• Fiddle
  • Niet online
mmhh.. ik heb net een rom versie ervan gedownload met een n64 emulator en het ziet er minder mooi uit als op de screens hierboven... :( Dat betekend dus dat de N64 versie verschilt met de coin-up versie. Als iemand zich zorgen maar dat ik hier over illegale warez praat en deregelijken... In de regel mag je een rom 1 dag proberen en daarna verwijderen zoals ook op de meeste rom/emu-sites sites vermeldt staat. Gaat ik ook doen want het is zeker een stuk lelijker. Iemand ideeen of de coin-up versie ergens beschikbaar is? (als dat mag?)

Verwijderd

Als iemand zich zorgen maar dat ik hier over illegale warez praat en deregelijken
Dat mag dan wel zo zijn volgens die site, maar dat is niet de enige reden waarom wij geen links ed. willen :)
Iemand ideeen of de coin-up versie ergens beschikbaar is? (als dat mag?)
Je bedoelt de hele kast? Dat mag. Bedoel je waar je hem kan downloaden? Dat mag hier niet :)

• Fiddle
  • Niet online
Dat mag dan wel zo zijn volgens die site, maar dat is niet de enige reden waarom wij geen links ed. willen :)
Daarom heb ik zo ook maar niet geplaatst.... Wat ik wel kan vertellen: je hoeft maar rom in te tikken op google en je krijgt ziekelijk veel resultaten. Vind je vervolgens de juiste rom er een keer tussen op zo'n met spam bezaaide bagger site, dan is het nog een hele kunst om hem te downen... vote dit en vote dat... en kan je hem vervolgens nog niet downen.... af te raden dus. ;)
En helaas ik ben bang dat het hier maar bij moet laten aangezien de N64 versie nix is... Tenzij iemand mij gratis de hele kast kan toesturen :D, of ruilen voor een Gorgar flipperkast uit 1989 :D. (Ow shit.. daarvoor moet ik natuurlijk weer heel ergens anders zijn.)

Thx Anyway :)

[ Voor 28% gewijzigd door Fiddle op 01-09-2004 21:48 ]

Pagina: 1