[Apache].htaccess verwijderd. M'n Forum niet bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 09:39

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Al een tijdje heb ik een Forum draaien via een gratis host, maar nu wilde ik ook wel eens wat op de Frontpage hebben. Nadat ik een poosje geprutst heb met een gedownload script kreeg ik alleen nog maar foutmeldingen + dat het forum niet meer bereikbaar was. Dus heb ik gauw het script maar weer verwijderd in de hoop de gebruikers weer bij het forum te kunnen laten komen. Echter, in m'n haast verwijderde ik .htaccess die ik niet meer terug kan halen. Ik heb alleen geen idee wat ik er in zou moeten zetten, volgens anderen heeft mijn forum geen .htaccess nodig, maar ik kan nog wel de frontpage bereiken, maar niet meer het forum.
Dus: http://htssite.shyper.com werkt nog wel
Maar http://htssite.shyper.com/forum werkt niet meer.
Zodra ik naar het forum wil krijg ik een searchpagina van de hoster, en staat er in de errorlog:
[Tue Aug 31 15:05:24 2004] [crit] [client (mijn ip)] (13)Permission denied: /home/htssite/public_html/forum/.htaccess pcfg_openfile: unable to check htaccess file, ensure it is readable
Ik heb al geprobeerd een lege .htaccess erin te zetten, maar dat werkt ook niet. Heeft iemand enig idee wat ik erin moet zetten? Forum software is Invision 1.3.1

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

probeer eens een .htaccess file met daarin:
code:
1
2
    Order allow,deny
    Allow from all

kan ook zijn dat de hoster er specifieke dingen in wil, maar dan zou je toch echt een mail naar je hoster moeten sturen :)

-=Waiz=-

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 09:39

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
FTPlus schreef op 01 september 2004 @ 00:29:
probeer eens een .htaccess file met daarin:
code:
1
2
    Order allow,deny
    Allow from all
Helaas, geprobeerd, maar het werkt niet. Ik heb al een tweede account aangemaakt om te testen, maar ze willen maar 1 account per ip :(
FTPlus schreef op 01 september 2004 @ 00:29:kan ook zijn dat de hoster er specifieke dingen in wil, maar dan zou je toch echt een mail naar je hoster moeten sturen :)
Heb ik gedaan, tenminste, een topic geopend op hun support forum, maar het enige wat er gebeurt is dat het verplaatst word en er niet meer op gereageerd word :|

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

In dit topic zie ik geen programmeerprobleem naar voren komen. Immers, er komt geen regel code bij kijken. Jouw probleem heeft te maken met het configureren van apache en / of je forum. Dit soort problemen horen thuis in Software Algemeen

Je foutmelding geeft al een hint; "ensure it is readable". Oftewel met chmod de permissions na kijken. Specifieke vereisten vanuit je hoster kunnen we hier niet zeggen, daar zal je echt je hoster voor moeten hebben.

Of je forum wel of geen .htaccess nodig heeft, zal je bij het support forum van Invision moeten zijn. Daar kennen ze het pakket goed en horen ze gericht support te geven. Programming & Webscripting is daar niet voor bedoeld.

Dit topic gaat iig dicht :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.