Toon posts:

PowerMacintosh 7100/80 Monitor? DVI? VGA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Om het apple wereldje in te stappen heb ik dus een power macintosh 7100 gekrege waarbij niet veel meer zat dan de apple en een beetje extra geheugen.
Naar mijn weten gebruikte apple dus DVI voor monitoren dus ik dacht handig ik heb nog een dvi naar vga converetortje van me fx5900 plankje ligge dus een monitor heb ik verder nie nodig.

Nu blijkt dat het dus een heel ander formaat is (als het al dvi is) en mijn convertortje past dus niet.
Er zit nog een videoplank in en deze heeft ook al zo'n apart formaat, wat bij pc's een gameport is zou hierop ook een monitor ingang wezen.

(voor de duidelijkheid heb ik hiervoor nog een 3 tal foto's toegevoegd)

Nu is mijn vraag zijn er voor dit type monitor ingangen convertortjes te koop, zo ja waar en hoe duur.
of ben ik beter af op www.tweedehandsmac.nl en daar voor een gratis monitortje kijken en zullen deze dan wel passen?
zoiets: http://www.tweedehandsmac.nl/recorddetail.lasso?id=12610879
Macintosh 12-inch RGB Display

Alvast bedankt,

Jordy

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/goudvarken/MIDI-Monitor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/goudvarken/Apple-DVI.jpg
Is dit DVI?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/goudvarken/DVI-VGA.jpg
Mijn converter

Verwijderd

Das een oude mac uitgang, vanaf g4 zijn ze daarvanaf gestapt. De monitor die op tweedehandsmac staat zou daar perfect op passen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:46:
Das een oude mac uitgang, vanaf g4 zijn ze daarvanaf gestapt. De monitor die op tweedehandsmac staat zou daar perfect op passen.
DAt is dus met zekerheid te zeggen?
Wantd an ga ik dus is ff die gast mailen om een ritje naar den haag af te spreken B)
Let The Apple Story Begin

Verwijderd

haha ja die kan erop, alleen snap ik niet waarom je met een 7100 begint, er is eigenlijk geen recente software voor te krijgen dat erop werkt, laat staan macosX. op die manier zie je de schoonheid van mac nog steeds niet :9

ik weet nog iemand die voor weinig van ze imac af wil.....heeft een nieuwe gekocht.

interesse?

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Tis al laat... :O

[ Voor 86% gewijzigd door RèLF op 31-08-2004 23:52 ]

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:50:
haha ja die kan erop, alleen snap ik niet waarom je met een 7100 begint, er is eigenlijk geen recente software voor te krijgen dat erop werkt, laat staan macosX. op die manier zie je de schoonheid van mac nog steeds niet :9

ik weet nog iemand die voor weinig van ze imac af wil.....heeft een nieuwe gekocht.

interesse?
Vertel Vertel wat voor imac en het prijsje Ik stel me graag beschikbaar.

Het idee voor mij was dus ook eerst hiermee kloten hierna voor een g3 of iets kieke en als dat egt iets is dan me Pc's de deur uit.
Mjaa laat maar weten :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:58:
[...]

Vertel Vertel wat voor imac en het prijsje Ik stel me graag beschikbaar.

Het idee voor mij was dus ook eerst hiermee kloten hierna voor een g3 of iets kieke en als dat egt iets is dan me Pc's de deur uit.
Mjaa laat maar weten :*)
ik weet niet precies wat het was, als je ff een mailtje stuurt op ___ dan mail ik je het adres van de persoon die er meer over weet. (ga niet zijn email hier neerplempen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 00:08 . Reden: email adres ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heh, da's een idd de vroegere Mac-monitoraansluiting. Je kunt gewoon een koppelstukje kopen en er een VGA monitor aanhangen. De PowerMac 7100 is ouder dan DVI zelf ;)
Voor die grote connector heb ik nog nooit daadwerkelijk hardware gezien.

Sinds de Blue and White G3 (niet g4) gebruiken ze 'gewoon' VGA connectors.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2004 07:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:27
CyBeR schreef op 01 september 2004 @ 07:35:
Heh, da's een idd de vroegere Mac-monitoraansluiting. Je kunt gewoon een koppelstukje kopen en er een VGA monitor aanhangen. De PowerMac 7100 is ouder dan DVI zelf ;)
Voor die grote connector heb ik nog nooit daadwerkelijk hardware gezien.

Sinds de Blue and White G3 (niet g4) gebruiken ze 'gewoon' VGA connectors.
Ahum, die aansluiting zat alleen op de eerste PowerMacs (6100 en 7100) daarna gingen ze verder met de 15 pins breed aansluiting (vga op 2 ipv 3 rijen, soort van gameport) welke je kon gebruiken voor je VGA monitor met een resolutieblokje.
Vanaf B&W G3 zijn ze idd overgestapt op VGA 3 rijen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op 01 september 2004 @ 09:02:
[...]

Ahum, die aansluiting zat alleen op de eerste PowerMacs (6100 en 7100) daarna gingen ze verder met de 15 pins breed aansluiting (vga op 2 ipv 3 rijen, soort van gameport) welke je kon gebruiken voor je VGA monitor met een resolutieblokje.
Ooo Wijze MAn Vertel Mij Waar Je Deze Blokjes ken Kopen O-) Wahaha

Enig idee of deze nog leverbaar zijn of maar gwoon naar Den Haag Rijde

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ballebek schreef op 01 september 2004 @ 09:02:
[...]

Zei ik iets anders dan? Op m'n 8100 zat idd die grote (Waar ik dus verder nog nooit wat voor gezien heb) en de aansluiting die TS in dat eerste plaatje heeft staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 12:27:
[...]

Je zou het bij http://www.sunrisepro.com/shop/index.html kunnen proberen. Ik heb een tijd geleden daar een converter gekocht.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:27
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 12:27:
[...]

Als je met Den Haag naar Apple Centre LJS rijden bedoeld dan moet je daar zijn ja ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1