Mijn configuratie:
Case: Antec Sonata
Standaard 120mm Antec fan
Mobo: MSI 875P NEO FIS2R
Standaard MSI actieve NB koeler
Proc: P4 2.6Ghz 800fsb
Standaard stock koeler
VGA: Club3D Radeon 9700 Pro
Standaard fan
Mem: Twinmos 2 *512Mb DDR400
Hdd: 2*Maxtor 120Gb S-ATA, 1*Maxtor 160Gb S-ATA
TV: Hauppage PVR-350
Ik wil mijn systeem graag (nog) stiller maken en heb hiervoor na uitgebreid googlen, lezen van forum en pricewatch de volgende acties gepland:
Vervangen (standaard) CPU koeler door:
Zalman CNPS7000B-AlCu (+/- € 30)
Vervangen (standaard) actieve Northbridge koeler door:
Zalman ZM-NB47J (+/- € 5)
Vervangen (standaard) actieve VGA fan door:
ZM80C-HP (+/- € 20)
Plaatsen extra (intake) fan:
Papst.Silent Fan 4412F/2GL (+/- € 22)
Mijn vraag is of ik mijn doel, een stiller systeem met de bovengenoemde acties haal en of ik de juiste producten heb geselecteerd. Waterkoeling gaat me volgens mij tenminste € 250 - € 300 kosten en dat vindt ik wat aan de prijzige kant.
Van de Zalman CPU koeler is ook een koperen variant, uit wat ik gelezen heb maak ik op dat in mijn situatie de Al-Cu variant ivm gewicht (prijs mooi meegenomen) een betere keus is, zijn jullie het hier mee eens?
Voor de VGA koeler geldt dat er een ZM80D-HP uit is, wederom na wat gelezen te hebben krijg ik de indruk dat ik de ZM80C-HP voor de 9700 Pro voldoende is en ik dus € 10 in mijn knip kan houden.
Feedback, commentaar en/of opbouwende kritiek worden erg op prijs gesteld, alvast dank daarvoor!
Case: Antec Sonata
Standaard 120mm Antec fan
Mobo: MSI 875P NEO FIS2R
Standaard MSI actieve NB koeler
Proc: P4 2.6Ghz 800fsb
Standaard stock koeler
VGA: Club3D Radeon 9700 Pro
Standaard fan
Mem: Twinmos 2 *512Mb DDR400
Hdd: 2*Maxtor 120Gb S-ATA, 1*Maxtor 160Gb S-ATA
TV: Hauppage PVR-350
Ik wil mijn systeem graag (nog) stiller maken en heb hiervoor na uitgebreid googlen, lezen van forum en pricewatch de volgende acties gepland:
Vervangen (standaard) CPU koeler door:
Zalman CNPS7000B-AlCu (+/- € 30)
Vervangen (standaard) actieve Northbridge koeler door:
Zalman ZM-NB47J (+/- € 5)
Vervangen (standaard) actieve VGA fan door:
ZM80C-HP (+/- € 20)
Plaatsen extra (intake) fan:
Papst.Silent Fan 4412F/2GL (+/- € 22)
Mijn vraag is of ik mijn doel, een stiller systeem met de bovengenoemde acties haal en of ik de juiste producten heb geselecteerd. Waterkoeling gaat me volgens mij tenminste € 250 - € 300 kosten en dat vindt ik wat aan de prijzige kant.
Van de Zalman CPU koeler is ook een koperen variant, uit wat ik gelezen heb maak ik op dat in mijn situatie de Al-Cu variant ivm gewicht (prijs mooi meegenomen) een betere keus is, zijn jullie het hier mee eens?
Voor de VGA koeler geldt dat er een ZM80D-HP uit is, wederom na wat gelezen te hebben krijg ik de indruk dat ik de ZM80C-HP voor de 9700 Pro voldoende is en ik dus € 10 in mijn knip kan houden.
Feedback, commentaar en/of opbouwende kritiek worden erg op prijs gesteld, alvast dank daarvoor!