Toon posts:

Wireless Netwerk Signaalsterkte OK, echter geen Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Etec 11MBPS AP, samen met een Etec 11MBPS PCMCIA kaart voor mijn laptop, werkt prima.

Nu wil ik mijn pc aan het zelfde netwerk hangen en heb hier een conceptronics 54 MBPS pci kaart voor gekocht, de signaal sterkte is prima echter krijg ik internet niet aan de praat.

Heb XP al opnieuw geinstalleerd, alle netwerk protocollen etc weggegooid en opnieuw geinstalleerd echter lukt het nog steeds niet.

De PC krijgt overigens wel een (intern) IP adres toegekend via mijn ethernet modem en switch.

Ter controle heb ik alle settings van de pc gecontroleerd met de laptop en deze zijn identiek.

Kan iemand mij helpen ?

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:17
Probeer die andere pc eens te pingen in het netwerk of kijk of je hem kan 'zien' in je netwerkomgeving. Kijk ook of de pc wel pakketjes ontvangt via het wireless en niet dat het accespoint hem toch blokkeert doordat hij alleen de pc's in een mac table toelaat of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Met pingen krijg ik 4 time-outs
Voor wat betreft de pakketjes deze ontvangt hij wel maar bijzonder traag.
De verzonden pakketjes zijn er minimaal 1000 keer zoveel

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij hiermee helpen

Verwijderd

Probeer de router eens te resetten, of de power er 30 seconden afhalen.
Heeft mij ook geholpen.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 16:17

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Krijg je een gateway van je accespoint? Want zonder die gateway weet je pc niet waarheen die pakketjes moeten. Zorg er ook voor dat alles op dhcp staat.

En eens kijken in je AP als hij op MAC-adres controlleert. Zoja moet je gewoon je MAC-adres toevoegen in de configuratie.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Pagina: 1