[service] hetnet vs andere adsl (planet bijvb)

Pagina: 1
Acties:

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011
hallo

ik heb nu al een tijdje adsl van hetnet.
ik ben het ook al een tijdje goed zat. zoals ook wel meer op got te lezen, helpdesk is BAGGER! site is zeer onduidelijk, je bent lang bezig daar iets zinnings te vinden...
en verder heb ik zelf heel erg vaak dat de email niet te ontvangen is. zo'n beetje om de dag ofzo en dan gelijk een flink aantal uur

dus, ik begin het zat te worden. dus heb flink wat zin om over te stappen.

nu eens wat rond gekeken. er achter gekomen dat hetnet en planet het goedkoopste zijn (zijn ook meer van kpn zelf, dus niet gek ofzo).
verder heb ik flink wat vertrouwen in xs4all, maar dat is weer iets duurder (moeder heeft niet zo veel geld)

nu wilde ik eigenlijk vragen of iemand bij bijvb planet of xs4all ook vaak problemen heeft met de email, en of de helpdesk ene beetje redelijk is.
voor mij moeder een erg groot punt om over te stappen is dat het daar (bij die andere provider) dan wel goed geregeld is. ervaringen?

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb nu ongeveer 5 maanden xs4all en heb 1 maal de helpdesk nodig gehad en dat was redelijk goed te bereiken en ook wel in orde.
kwa mail en de servicecentre pagina heb ik nog geen downtime ondervonden
en de FUP van hun is ook heerlijk, geen gezeur als je boven 100GB gaat met je 1mbit lijntje

Verwijderd

Ik zelf heb HCCNet (betaald door ouder) en ik ben er zeer te spreken over. Ik heb de Helpdesk 1x nodig gehad ivm met wat account-info. Ik moet er wel bij zeggen dat we al jaren lid zijn van de Computer!Totaal, misschien dat dat de goede service verklaart.

verder werken de FTP/Home en meelservices gewoon naar behoren (nieuwsgroepen doe ik niet aan :o )

(ook 5 mnd ADSL... Boerendorp... 8) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 23:45 . Reden: termijn adsl ]

Verwijderd

wanadoo is wel cheap cheap zonder datalimiet en nog niet echt vaak klachten daarover gelezen check it out

Verwijderd

xs4all en demon zijn goede isp's zover ik weet. vriend van mij heeft xs4all, en die download tientallen gigs per maand, nog nooit trouble gehad. ook is het veranderen van instellingen op het controlpanel erg eenvoudig, en (bijna) nooit storingen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

Reptile209

- gers -

Niet verder vertellen, maar de mensen op de helpdesk van Het Net zijn *exact* dezelfden als op de Planet helpdesk ( * Reptile209 neemt op beiden de foon voor je aan :X). Ook alle techniek, technische medewerkers, etc. werken voor Planet Media Group (= moederbedrijf van Planet en Het Net). Dus dat zal weinig uitmaken.
Wat je punt betreft van brakke email, slechte site, etc.: dat valt volgens mij best mee en zou bijvoorbeeld ook aan jou kunnen liggen (nofi). Ik hoor daar namelijk zelden mensen over (ok, die site moet je een klein beetje kennen om snel dingen te kunnen vinden).

Mail me anders eens wat problemen die je hebt, misschien kan ik je verder helpen ;). Scheelt je zo weer 0,45 cpm. En wat dat betreft: goedkoop abo = dure helpdesk, maar alle techniek blijft bij bijna iedere provider gelijk. Overstappen hoeft dus niet perse jouw problemen op te lossen...

Zo scherp als een voetbal!

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb ADSL van Quicknet, onderdeel van bbned, en ben daar zeer tevreden over. Volgens mij is het ook het goedkoopste abonnement zonder datalimiet. Ik heb de helpdesk 1* gebeld en werd prima geholpen.
Zie www.breedbandwinkel.nl voor het vergelijken van prijzen van abonnementen. Hier staan tenminste ook duidelijk de prijzen per maand en niet alleen de prijs voor de eerste drie maanden!

Succes in ieder geval. :*)

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 11:19
Mijn ouders hebben planet en tot dat ik daar woonde ook nog. Planet is wat mij betreft een prima provider in de 3 jaar dat we het hebben is het wel geteld een keer down geweest. EN heb ik nog nooit ook maar enig probleem gehad met mail of andere diensten.

Verder raad ik planet bij iedereen aan die ik ken en iedereen is super tevreden.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
Kheb zelf ADSL van HCCnet. Was al lid toen ik bij hun ISDN deed. Kost je wel wat lidmaatschap, maar krijg je ook Computer!Totaal voor terug en vrijkaartjes voor HCCdagen. ADSL van HCCnet is niet de goedkoopste maar ze hebben wel op alle abo's (de laatste keer dat ik het heb gecontroleerd = december 2003) Fair Use Policy.
_/-\o_

- Ruud

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:45
dennismaus schreef op 01 september 2004 @ 08:56:
Mijn ouders hebben planet en tot dat ik daar woonde ook nog. Planet is wat mij betreft een prima provider in de 3 jaar dat we het hebben is het wel geteld een keer down geweest. EN heb ik nog nooit ook maar enig probleem gehad met mail of andere diensten.

Verder raad ik planet bij iedereen aan die ik ken en iedereen is super tevreden.
Ik heb erg slechte ervaringen met de service van Planet, een vriend van me had half juni Planet aangevraagd, heeft zitten wachten, is toen op vakantie geweest, na de vakantie half augustus nog steeds niets, toen heeft ie ff gebeld, ze zeiden dat ze de gegevens waren kwijtgeraakt!!!! Erg SLECHT DUS!!! moet nu nog een maand wachten op zijn verbinding!! Over de internet verbinding zelf kan ik geen woord zeggen, maar de service vind ik erg slecht in dit geval!!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:51
Gebruik zelf al anderhalf jaar Planet en ben erg tevreden... Heb eigenlijk maar één maal met de helpdesk gesproken en dat was toen ik afgesloten was (te laat betaald) maar dat was zeer snel weer opgelost...

Alle vragen die per mail gesteld werden zijn redelijk snel beantwoord... Ook moest ik de verbinding van mijn vader opzeggen omdat hij overleden was en daar was Planet heel vriendelijk en coulant over... Hij had de ADSL pas twee maanden en kreeg toch restitutie voor de rest van het jaar... (hoort ook wel maar goed)

Ik ben erg tevreden over Planet... (krijg inmiddels ook vaste klanten korting: € 3, per maand :))

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik ken planet wat minder positief. Standaar blokkeren ze dat je geen mailserver kan hosten omdat ze er vanuit gaan dat je het toch niet weet in te stellen. Vind ik een beetje kinderachtig. Daarnaast waarschuwen ze niet wanneer er iets mis is, ze gooien gewoon de lijn dicht. Zelf zit ik via HCCNET, niks over te klagen nooit een probleem gehad. Het nadeel is wel dat je lid moet zijn maar dat was mijn vader destijds en ik heb het abonnement meegenomen naar mijn kamer.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 20:40
Nou planet heeft bij mij een zeer grove fout gemaakt. Dat had ik nooit van zo'n provider verwacht :/ . Was er altijd zeer goed over te spreken maar wat ze nou ineens doen gaat me toch echt te ver. Sinds vandaag hebben ze gewoon het verkeerde abbonement afgesloten terwijl er toch wel zo'n stuk of 3 keer is gebeld enzo. Nog verkeerd doen. Naja morgen bellen hoop dat ze een beetje meewerken en dat ik vanaf morgen weer kan meelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door ID-College op 01-09-2004 23:08 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 15:10
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 07:59:
.... en demon zijn goede isp's zover ik weet.
demon.nl.support newsgroup, that's all I say.

Ben je aan KPN adsl gebonden. Of is bbned/babyxl mogelijk?

Als je babyxl kan krijgen, kan je met 15 min downtime overstappen naar Cistron (telco - telco).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• CyberArt
bedankt voor de reacties, vooral Reptile209!
ik moet nog maar eens denken over overstappen. maar als, dan toch nog meer geneigd naar xs4all :)

trouwens nog een vraagje als t mag (aan Reptile209)
als ik overstap, krijg ik dan een wireless modem voor 199,- of voor 129,- ?
(ik zie trouwens net (bij xs4all dan (http://www.xs4all.nl/adsl/modems.php)) dat er een nieuw soort wireless modem is! nog zeker niemand ervaring mee...)

• mhr-zip
CyberArt schreef op 01 september 2004 @ 23:46:
bedankt voor de reacties, vooral Reptile209!
ik moet nog maar eens denken over overstappen. maar als, dan toch nog meer geneigd naar xs4all :)

(ik zie trouwens net (bij xs4all dan (http://www.xs4all.nl/adsl/modems.php)) dat er een nieuw soort wireless modem is! nog zeker niemand ervaring mee...)
Ik weet zeker dat xs4all een paar euro duurder is.

Ik weet zeker dat je er nooit spijt van krijgt ;)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

offtopic:
Hoi collega :P je was me voor (Telfort hier :P

• Reptile209

Reptile209

- gers -

CyberArt schreef op 01 september 2004 @ 23:46:
Via een ISP-Hop (met lijnbehoud dus) krijg je geen actiekorting op het modem en betaal je dus de volle mep. De wireless die KPN nu nog levert (SpeedTouch 570) kost 129,-. Binnenkort komt daar de nieuwe ST 580 voor in de plaats en die kost 199,-. Over die ST 580 moet al wel een boel info te vinden zijn, want het script ervoor is bij ons in de maak :).

offtopic:
:w _Mystikal_ gisteren nog een gehaktbal gegeten voor de Nationale CallCenter Agent Dag? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 02-09-2004 11:09 ]

• CyberArt
ok bedankt!

nog weer nieuwe ontwikkelingen doen mij meer neigen richting direct adsl van kpn, dus zonder isp.
alleen nog 1 vraagje. is het mogelijk van hetnet naar direct kpn over te stappen, en tóch het email adres van hetnet blijven behouden? op hetnet faq lees ik erover dat het kan, maar dat je dan bijvb een inbelabo neemt bij hetnet.
hoeveel kan dat gaan kosten? is er bijvb dan een abo waarbij je geen abo kosten hebt en alleen tijd dat je online bent?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Dat gaat helaas niet lukken. Bij HetNet is het niet mogelijk om je ADSL te downgraden naar dial-in. Je kan wel een nieuw inbelabo registreren voor de email, maar daarmee hou je dus niet je huidige adres. Kan je dus net zo goed hotmail oid nemen :).
De goedkoopste ADSL via KPN is idd DirectADSL, omdat je daar (vrijwel geen) provider kosten hebt, alleen de lijnhuur die je toch al moet betalen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb eigenlijk geen problemen met ADSL. Ik ben via Planet/WXS verbonden en dat bevalt me echt prima. Alleen mijn Planet(heel typisch) modem wordt te heet in de meterkast dus die moet ik af en toe even open maken en laten afkoelen. De service van Planet ben ik zeer te spreken over en is gewoon goed. De site vind ik van Planet mag minder druk van mij. Ik draai ook Exchange 2003 en dat gaat goed met versturen en ontvangen van mail.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Reptile209 schreef op 02 september 2004 @ 11:08:
[...]

offtopic:
:w _Mystikal_ gisteren nog een gehaktbal gegeten voor de Nationale CallCenter Agent Dag? :+
jaja die was lekker hoor :) alleen vond ik t weer een beetje jammer van EW dat er geen satesaus was :X :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

CyberArt schreef op 02 september 2004 @ 11:20:
nog weer nieuwe ontwikkelingen doen mij meer neigen richting direct adsl van kpn, dus zonder isp.
Dat is helemaal lollig :D. Direct adsl is ook weer hetzelfde als hetnet/planet internet, alleen de helpdesk niet, want dan heb je alleen maar de kpn servicedesk. Verder is het hele netwerk, de DNS servers, de gebruikersaccounts allemaal "Planet media groep" 8)7. Zou een mooie overstap zijn, als je niet tevreden bent met de techniek :o

Niet dat dat slecht is hoor, ik heb hier planet internet, mijn beide ouders hebben direct-adsl en niemand van ons heeft er ooit problemen mee verder :). PMG is volgens mij de enige enorm grote ISP die het goed doet (technisch dan).

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 02-09-2004 20:45 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• CyberArt
Reptile209 schreef op 02 september 2004 @ 11:44:
Dat gaat helaas niet lukken. Bij HetNet is het niet mogelijk om je ADSL te downgraden naar dial-in. Je kan wel een nieuw inbelabo registreren voor de email, maar daarmee hou je dus niet je huidige adres. Kan je dus net zo goed hotmail oid nemen :).
ik heb dit toch wel gelezen oip de hetnet faq...
http://hetnet.custhelp.co...g/php/enduser/std_alp.php en dan vraag 6, overstapservice:

"Hoe kan ik bij overstappen toch mijn Het Net e-mailadres(sen) behouden?
Als u uw e-mailadres(sen) wilt behouden kunt u het beste een inbelabonnement behouden. Zodra u gemigreerd bent wordt uw abonnement bij ons automatisch aan het einde van het lopende contract beëindigd. Als u dit niet wilt kunt u een brief schrijven naar Het Net. Vermeld a.u.b. in uw brief:
- Dat u uw abonnement wilt voortzetten als inbel abonnement
- Uw naam, adres en woonplaats
- Uw klantnummer en gebruikersnaam
- Uw handtekening"
JvS schreef op 02 september 2004 @ 20:45:
[...]
Dat is helemaal lollig :D. Direct adsl is ook weer hetzelfde als hetnet/planet internet, alleen de helpdesk niet, want dan heb je alleen maar de kpn servicedesk. Verder is het hele netwerk, de DNS servers, de gebruikersaccounts allemaal "Planet media groep" 8)7. Zou een mooie overstap zijn, als je niet tevreden bent met de techniek :o
niet tevreden over de techniek, en ook het geld speelt een belangrijke rol :(
en verder de techniek, het is wel een andere helpdesk, dus andere technische mensen? maar adsl bij een niet-kpn netwerk wil ik sowieso niet.
JvS schreef op 02 september 2004 @ 20:45:
[...]
Niet dat dat slecht is hoor, ik heb hier planet internet, mijn beide ouders hebben direct-adsl en niemand van ons heeft er ooit problemen mee verder :). PMG is volgens mij de enige enorm grote ISP die het goed doet (technisch dan).
hmm, dat is iig de eerste reactie op direct adsl, en goed ook :)

ik ben verder (op aanraden van de kpn helpdesk) vandaag nog naar de primafoon geweest ("hebben eventueel nog andere aanbiedingen"). die hadden dezelfde aanbiedingen als op kpn.nl maar goed.

ik denk dat ik nu ga voor direct adsl aangezien me dat niets kost. kpn direct vergoed momenteel de overstap kosten van 30,-

• mhr-zip
CyberArt schreef op 02 september 2004 @ 22:39:
maar adsl bij een niet-kpn netwerk wil ik sowieso niet.
Je weet niet wat je mist ;)

Maar kan je dat beargumenteren?

• CyberArt
mhr-zip schreef op 02 september 2004 @ 22:47:
[...]

Je weet niet wat je mist ;)

Maar kan je dat beargumenteren?
jawel, dat weet ik wel :) bij mn vader heb ik wanadoo kabel. en daar heb ik zeer slechte ervaringen mee!
het viel om de zoveel tijd uit, het was erg traag. dat zijn iig mijn slechte ervaringen met het casema netwerk. en oof de service was niet bepaald om over naar huis te schrijven...
dus vandaar dat ik alles van casema, kabel of adsl, een beetje (heel erg) verafschuw. gewoon tot nu toe alleen maar zeer slechte ervaringen mee gehad. met kpn netwerken niet zo heel erg. alleen dus de email, maar die is hetnet specefiek.

hetzelfde met upc, die komen zelfs op tv vanwege de slechte service, dat lijkt me dus al helemaal niets.

dit betekend natuurlijk niet dat er geen mensen bij die providers zitten bij wie het wel goed gaat, maar toch een grote groep waarbij het slecht gaat.

Pagina: 1