Epson 680 / HP 930 ? Buffergeheugen? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik heb hier enkele topics bekeken en de specificaties van beide printers bekeken, maar het blijft een moeilijke keuze.

Hier enkele specificaties

Spec / Epson 680 / HP 930 / opmerking
Resolutie / 2880 * 720 / 2400 * 1200 / op speciaalpapier
tekst / 8 ppm / 9 ppm / economymode
tekst en foto's / 4 ppm / 2 ppm / standaardmode
foto 10 * 15 / 0,7 ppm / 0,5 ppm / beste kwaliteit
volledige pagina in kleur / 0,3 ppm / 0,3 ppm / beste kwaliteit
buffergeheugen / 32 kb / 4 Mb / -
prijs / 300,- / 450,- / -

Wat is het belang van het buffergeheugen eigenlijk. Hier is er namelijk een groot verschil. De 880 van Epson 256kb. Nog steeds een enorm verschil met de HP.

Qua snelheid en resolutie doen ze kijkend naar de specs niet voor elkaar onder.

Ik heb tot nu toe een HP gehad. Die heeft het altijd goed gedaan. Al werd ik iedere keer ernstig chagrijnig als ik nieuwe cartridges moest kopen.
Hier ligt dan ook de voornaamste reden dat ik aan de Epson 680 denk. Die is in aanschaf zo'n 150 gulden goedkoper en vervolgens bij iedere aanschaf van cartridges nog een keer zo'n verschil.

Hoe groot is het probleem van epson verstoppingen? Hoeveel pagina's moet je kleur afdrukken om verstoppingen tegen te gaan. En kunnen voor alle printers zonder moeilijkheden van de fabrikant witmerk cartridges gebruikt worden?

Zijn er mensen met ervaringen met een van beide printers? En waarom zou ik voor de duurder hp moeten keizen of toch voor de goedkope Epson moeten gaan?

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Is er dan helemaal niemand die zin heeft hier iets over te zeggen?!?! ;(

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

Verwijderd

ik heb zelf de 680 en inderdaad ik schrok ook van de buffer groote, eerst had ik 256K , ik moet echter zeggen dat deze epson sneller is (via USB) dan mijn vorige printer (ook via USB) Over de HP kan ik alleen zeggen dat het schandalig is wat ze met die cartrigdes flikken (qua prijs)
Voor de afdruk kwaliteit blijf ik een Epson freak, ik heb nog niets beter gezien. Ik vermoed dat een deel van de HD voor de buffer gebruikt wordt en met de schijven van tegenwoordig moet dat qua groote en snelheid niets uitmaken.