[ABIT Mobo] welke moet ik kiezen.....

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 17:44
hoi mede gotters

ik heb een aanbod van 2 abit bordjes (nieuw)....de wel beroemde (die ik zelf op het moment ook heb btw) de NF7-S REV.2 (dus niet de 2e versie) en de AT7-MAX2

op de meeste sites staat vermeld dat de max2 'het' oc-bord van abit is, maar omdat ik zelf ervaring heb met de nf7-s, en die ook wel lekker clockt, weet ik niet welke ik moet kiezen.

ik heb btw wel lopen ocen, testing..123 B) , op die max2, en daarna natuurlijk gebenched, maar het scheelde heel weinig tot niks (in voordeel van de nf7-s)

het grootste verschil tussen deze 2 borden is de chipset, Nforce 2 en KT400, maar omdat ik niet zo veel verschil merk, en ik nog steeds niet weet welke bord ik moet nemen, roep ik jullie hulp in.....

heeft iemand ervaring met (een) van deze borden?? Of heeft iemand ervaring met het verschil tussen de Nforce2 chipset en de KT400???

en ook al hebben sommige van jullie geen ervaring met deze borden, welke zouden jullie dan kiezen? ik kan dus alleen kiezen uit deze 2 borden, een andere kan dus niet.

offtopic:
ik ga nu eten :o en daarna slapen :O , dus ik lees het morgen wel weer

alvast bedankt :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Sla de beches er maar op na. Nforce 2 vs. kt400 :P De nforce 2 is zeker sneller. Zeker met mem dat sync loopt (dus bijv. 2 x256). Dan hebben het nog niet eens gehad over de fixed agp/pci divider wat een stuk helpt bij oc'en.

Er is genoeg over te vinden, ook op GoT :P

[ Voor 11% gewijzigd door MaDLiVe op 01-09-2004 00:01 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En bovenal heeft de KT400 géén Dual Channel ondersteuning. Bandbreedte slurpende programma's hebben hier erg veel baat bij.

KT400 is ook al een beetje verouderd, als je dan persé een VIA chipset wilt, pak dan de 880, deze heeft ook Dual Channel, de 600 en 400 dus niet.

[ Voor 2% gewijzigd door PD2JK op 01-09-2004 16:42 . Reden: typo ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Neem de NForce 2. Maar dit is volgens mij geen vraag die je hier moet stellen, maar prima zelf kan beantwoorden... Volgens mij heb je dat zelfs al gedaan namelijk!!! Dus dan kan dit topic op slot!!!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 17:44
nee, wacht nouw even met een slotje, de reden waarom ik deze vraag stel, is omdat de meeste mensen zeggen dan de max2 'het' abit bord is (voor socket a dan), en als je dat verhaaltje leest op de abit site, zeggen zij dat ook.

ik weet best wel dat nforce sneller is dan kt400, maar misschien heeft deze max2 wat (kleine) tweaks, zodat deze sneller is dan normale kt400 chipsets (ik weet trouwens niet of dit kan hoor....)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Over de nForce2 en de KT400 chipsets is genoeg geschreven en aan beide borden zijn ook stapels reviews gewijd, check google :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.