Ik zit met een geheugenprobleempje in een progje dat ik in TP70 (met redelijk wat inline ASM) aan het maken ben. Kortom: ik ben XMS nodig. Nou zijn daarvoor op het internet aardig wat units te vinden, alleen hebben ze allemaal zo hun mankementen (zoals: unit 1: kan alleen van/naar offset 0 van een bepaalde handle lezen/schrijven, unit 2: kan volgens documentatie wel een offset != 0 gebruiken, maar bij wat voor schrijfbewerking naar het XMS ook hangt m'n pc
(soms eternal loop, soms een EMM386-bericht dat m'n systeem is gestopt ter voorkoming van dataverlies))
Het lijkt me niet heel nuttig m'n source hier te posten, omdat ik eigenlijk wel zeker weet dat het aan de unit(s) ligt. Mijn vraag: heeft iemand een goed werkende unit (of iets in ASM) waarmee ik XMS kan aanvragen/schrijven/lezen/vrijgeven en kijken hoeveel er vrij is? Overigens ben ik ook niet te beroerd m'n eigen implementatie er voor te schrijven, ware het niet dat ik geen (---officiële; overtuigende---) documentatie kan vinden
als iemand wel een officiële documentatie heeft, is die zeer gewenst! 
Mocht het uit mijn post niet helemaal blijken: ik wil slechts de Extended Memory Manager aanroepen, niet het XMS volledig handmatig accessen.
Het lijkt me niet heel nuttig m'n source hier te posten, omdat ik eigenlijk wel zeker weet dat het aan de unit(s) ligt. Mijn vraag: heeft iemand een goed werkende unit (of iets in ASM) waarmee ik XMS kan aanvragen/schrijven/lezen/vrijgeven en kijken hoeveel er vrij is? Overigens ben ik ook niet te beroerd m'n eigen implementatie er voor te schrijven, ware het niet dat ik geen (---officiële; overtuigende---) documentatie kan vinden
Mocht het uit mijn post niet helemaal blijken: ik wil slechts de Extended Memory Manager aanroepen, niet het XMS volledig handmatig accessen.