Tips nodig om een goede labtop aan te schaffen!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:11
Ik wil binnekort een labtop kopen omdat ik in september ga beginnen met m`n studie op de HHS (via).
Ik wil graag weten wat een beetje handig is:
grootte van het scherm, wat voor scherm.
zo`n muisknopje of zo`n ander ding?
En natuurlijk niet al te duur!
Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Als je een goeie kandidaat hebt, neem hem dan even op een testritje van een half uur ofzo.

Bij ons op de faculteit Scheikunde krijgen we van de faculteit een laptop (nou ja, leasen we). De derdejaars hebben er 1 met een interne stroomverwerker, die wordt heel snel warm; de tweedejaars (ik ook dus) hebben een laptop waarvan de ventilator zelden aangaat; de eerstejaars hebben er een met een AMD processor erin, de ventilator gaat elke 10 minuten aan en klinkt als een stofzuiger.
Wat ik wil zeggen is: pak er een die niet zo warm wordt.
Verder: accupoint of touchpad... ik heb altijd een externe muis. Scherm is 12", ik heb liever 15" maar helaas. Ga voor 15" zou ik dus zeggen :)

Verwijderd

Hangt natuurlijk van je budget af en wat je erop wilt doen.

Als ik zo eens kijk hoe het mij verging:

Linux:
Alsjeblieft niet te nieuwe spullen je zoekt je de pleurus naar alle mogelijke drivers en instellinkjes om de boel aan de praat te krijgen, voorzover dat kan. Wel een fijn gevoel als het dan eindelijk werkt trouwens.

Win2K
Veeeel geheugen. min 128 MB. Veel diskruimte kan ook geen kwaad.

Win9x
Yuk!

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 18:24
Haha... kan hier zeggen dat ik zeker een mooie laptop heb met Win2000 erop...
Celly 433
128 MB
8 GB
8 MB video
14,1" TFT
DVD/CDROM
56k6/10Mbit network
Infrared
Geluid
Touchpad

Merk: Mynote, zeker over tevreden tot nu toe.
Prijs: 5800,- (bij Magna, goede zaak!)

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Kwijl :9~

Afgezien van de prijs: mijn leaser was fl 1200,- na drie jaar overnemen voor < 500,- :9

Verwijderd

Nooit zo'n muisknopje nemen. Daar ga je echt aan kapot.

Compaq heeft een leuke. De 1245 presario.
Het is geen beest of zo, je kan er maar net op gamen. AMD 400mhz, 32mb(drama, klopt, gelijk uitbreiden), 4gieg, klein schermpje(kan het ook niet kapot)

Maar oh oh oh, wat ben ik er blij mee voor
maar fl 2990

Verwijderd

Je moet er 1 kopen waarbij je service aan huis krijgt anders moet je het ding opsturen als ie stuk is en dan moet je hem een paar weken missen terwijl service aan huis (de zin zegt het al) het beste is is ie stuk ff bellen en ze komen bij je thuis je noteB repareren..

daar moet je naar kijken de rest kan je zelf wel bedenken.

Kid out of here.

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

labtop = laptop :-o

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Je kunt ook een Armada E700 over komen laten vliegen (of is ie al in NL :) ) Tot mobile P3-550 max 576 MB RAM (64MB onboard) max 18 Gig per schijf, 6x DVD 40x CD, diskdrive, extra lege bay voor 2e accu, CD-bakker, of 2e HD En hij heeft errug relaxed geluid. Owja, 8MB video.
Probleem is alleen dat ie pokke duur is.
Ik zou het liefst een Toshiba Satellite(Goede prijs/prestatie verh.) hebben of een Compaq Armada. (Wel duur)

Verwijderd

Een heel simpel woord: neem een DELL,
wat een heerlijke aparaten zijn dat. Liefst met een touchpad voor in de trein, en aant buro gewoon even een muisje erbij nemen
is wel zo comfi.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De Dell kan ik ook van harte aanbevelen!
Ik heb er 1 uit de Latitude serie, een CPi-A. Met een 366Mhz proc, 256MB RAM, 18GB HD, CD/DVD speler, etc... :) Jaja ik ben er blij mee.

De Inspiron serie is ook heel fatsoenlijk!

- Jarno

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
ENRICO --> Je krijgt er toch een van de HHS? Of mag je er zelluf een uitzoeken en die laten betalen (deels) door de HHS? Leg is uit? En wat ga je er doen... ik ga er ook heen ga Via doen.

Verwijderd

als je ff een mailtje stuur heb ik een adress voor je waar 2e hands laptops te koop zijn.
van p-133 tot pII laptops
frag2k@hotmail.com

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Om op je vraag in te gaan,

Ik zou een 14.1" of 15.4" scherm nemen,Xga of SXga+, en ik zou ook zéker voor dell gaan als ik jou was, de inspiron 5000 heeft bijvoorbeeld zo'n touch pad én een pointer. (zo'n pointer werkt prima onderweg, je hoeft niet zo te vegen als met een touch pad en het went erg snel).

Processor gaat bij Dell tot PIII 650 Mhz, geheugen tot 512 sdram en het er kan tot 75b Gig HD in... Stoer toch ?

• budi
  • Laatst online: 13:06
Als je niet tè veel geld kwijt wilt zijn en niet te hoge eisen stelt, dan kun je beter elk jaar een oude laptop kopen dan elke twee jaar een splinternieuwe.
Ik heb een Digital HiNote Ultra II met TFT 11.4" beeldscherm, P133, 48Mb en 1 GB harddisk gekocht voor maar 1250 gulden. Je kan er prima mee internetten, leechen etcetera. Ik ben er erg blij mee.

Het enige erg belangrijke waar je op moet letten is de batterij, bij 2e hands "labtops" kunnen deze wel eens niet langer dan vijf minuten meegaan.

Windows NT 4.0 is ook geen gek idee als OS op wat niet al te dure laptops.

sUCCes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

budi vindt ik ook een tweede hands labtop heeft een veel beter prijskaartje en als je er geen spellen of andere zware programma`s opdraait kan je dat het beste doen

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Bij Computer!Idee testen ze regelmatig de stevigheid van laptops, bijvoorbeeld met de koffie-test, de rem-in-de-auto-met-de-laptop-op-de-voorstoel-test, de laptop-op-keukentafel-en-struikel-over-het-snoer-test en niet te vergeten de douchetest (dat trekken er maar weinig). :)

En, ff serieuzer, in een paar CT's stonden 2,5 inch harde schijven getest, die verschillen nogal (Toshiba heeft op het moment de snelste).

Wil je ook game-n, let dan op de grafische chip. De beste op het moment is, naar ik weet, de S3 Savage Mobile.

Succes!
Pagina: 1