-88 met een mach2
Na vele aanvragen voor het ombouwen van een prom naar een cascade heb ik eens voor de aardigheid gekeken hoe koud de temperatuurmeter van de mach2 kan aangeven.
Dit is namelijk een van de lastigste en duurste dingen om aan te schaffen bij een cascade - systeem.
Ik had al enige tijd een mach2 klaar staan om opgehaalt te worden [lekke slang] en deze leende zich goed om eens even mee te testen .
Hoofdzaak was om beide evap's met het koper oppervlak tegen elkaar te krijgen en dat heb ,ik gedaan met wurg stripjes.
Beide apparaten heb ik gelijk aan gezet en daarbij viel meteen op dat de prom een stuk sneller koud werd dan de cascade .
Toen na enige tijd de cascade flink koud begon te worden bleek dat de prom uit moest omdat hij anders niet kouder werd dan -72 .
Op de vraag hoe dat precies komt heb ik zo een twee drie geen antwoord misschien jullie?
Toen ik de prom uitzette kwam al snel de laagste waarde in beeld -88 en daarna
gaf hij voelerstoring aan in de display.
De cascade ging daarna nog vrolijk verder naar de -112 maar de prom temperatuurmeter vond het toen mooi geweest.
Het valt me dus echt mee wat de tempmeter nog aan kan geven en
een cascade van je prom maken met bijv, R410 is dus best mogelijk .

Mach 2 R507.

Zo bind je de twee evap's aan elkaar .

Bij deze temp moest de prom uit want hij werd niet kouder.

Dit is de laagste temperatuur die de display wil aangeven van de prom.

Want daarna krijg je dit te zien.

Zo koud word de cascade met kale prom belasting en idle -116 zie icoon.
Na vele aanvragen voor het ombouwen van een prom naar een cascade heb ik eens voor de aardigheid gekeken hoe koud de temperatuurmeter van de mach2 kan aangeven.
Dit is namelijk een van de lastigste en duurste dingen om aan te schaffen bij een cascade - systeem.
Ik had al enige tijd een mach2 klaar staan om opgehaalt te worden [lekke slang] en deze leende zich goed om eens even mee te testen .
Hoofdzaak was om beide evap's met het koper oppervlak tegen elkaar te krijgen en dat heb ,ik gedaan met wurg stripjes.
Beide apparaten heb ik gelijk aan gezet en daarbij viel meteen op dat de prom een stuk sneller koud werd dan de cascade .
Toen na enige tijd de cascade flink koud begon te worden bleek dat de prom uit moest omdat hij anders niet kouder werd dan -72 .
Op de vraag hoe dat precies komt heb ik zo een twee drie geen antwoord misschien jullie?
Toen ik de prom uitzette kwam al snel de laagste waarde in beeld -88 en daarna
gaf hij voelerstoring aan in de display.
De cascade ging daarna nog vrolijk verder naar de -112 maar de prom temperatuurmeter vond het toen mooi geweest.
Het valt me dus echt mee wat de tempmeter nog aan kan geven en
een cascade van je prom maken met bijv, R410 is dus best mogelijk .

Mach 2 R507.

Zo bind je de twee evap's aan elkaar .

Bij deze temp moest de prom uit want hij werd niet kouder.

Dit is de laagste temperatuur die de display wil aangeven van de prom.

Want daarna krijg je dit te zien.

Zo koud word de cascade met kale prom belasting en idle -116 zie icoon.