Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lcd tvtje ( aansluitmogelijkheden )

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 13:46
hoi tweakers :0
heb even een vraagje

ik heb hier een leuk draagbaar tvtje liggen aka formaat oude gameboy

deze werkt niet meer omdat er geen zenders meer op ontvangen kunnen worden

wat nog wel gaat is tvin
er zit een 3,5 inch koptelefoon aansluitingkje op waar je de tvout van de video kaart zo op aan kan sluiten ( met een beetje knutselen )

nu is mijn vraag zou deze ook anders aansluitbaar zijn

bijv op usb of iets raars ?

zodat ik bijv het schermpje ( 3,5 cm bij 4,5 cm ) als case badge kan gebruiken met bijv een soort van 30k ( trailer exe file soort van animatie ding) kan laten zien ?
ik kan hem bijv aansluiten op een oude video kaart nadeel is wel dat alles vertraagt wordt daardoor omdat hij dan de video kaarten gelijk laat opbouwen en
dus wacht de ati radeon 9800 pro op de 4 mb ati rage pro :P

is er enige mogelijkheid om een soort van signaal via de usb ofzo in een soort van zichtbaar video signaal te zetten ?

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Verwijderd

Ik weet wel dat het met sommige video kaarten niet mogelijk is om beeld en op je VGA te laten zien en op je TV-out. je moet dan als het ware kiezen voor device 1 of 2. Ik heb dat zelf met mijn GeForce FX5200 128mb AGP 8X :)

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Ik heb wel eens gehoord van kleine video-kaart in adapter formaat die je aan je usb hangt. Daar zat een TV-Out op. (Waarschijnlijk wel composiet, maar boeie :P)
Ik heb alleen geen idee in wel prijzen-tarief je moet denken. :)
Misschien is het wat?
Ik denk niet dat je iets softwarematigs kan maken met een usb. Er moet sowieso een DAC tussen :P

nieuws: VGA-adapter voor USB 2.0 gespot <- Zoiets maar dan met een composiet uitgang. :)

[ Voor 12% gewijzigd door FTPlus op 01-09-2004 01:28 . Reden: toevoeging ]

-=Waiz=-

Verwijderd

Toevoeging op FTPlus:
Er zijn ook adapters van VGA naar Composiet uitgang, dus mocht een je niet aan een directe composiet kunnen komen ;)

• FTPlus

FTPlus

Pluisje

Ah kijk eens aan, dat is handig. En dan alleen nog de adapters netjes wegwerken en je hebt je tv in je case :P

btw, bij sommige kaarten kan je niet clonen, dus of het scherm, of de tv.
Met een losse adapter garandeer je in ieder geval altijd dat uitbreiding van het bureaublad mogelijk is.

[ Voor 46% gewijzigd door FTPlus op 01-09-2004 02:20 . Reden: btw ]

-=Waiz=-

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00

Felyrion

goodgoan!

ik heb ook nog zo'n leuk tv'tje liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de tv-out erop te laten zien.

Er zit een ingang op voor een gewone antenne (met behulp van een verloopje) zodat je gewoon tv zenders kunt ontvangen.
je moet scannen, en dan komen 1 voor 1 de tv zenders voorbij. Is het mogelijk hier het tv-out signaal bij tussen te krijgen?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Falcon schreef op 01 september 2004 @ 13:06:
ik heb ook nog zo'n leuk tv'tje liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de tv-out erop te laten zien.

Er zit een ingang op voor een gewone antenne (met behulp van een verloopje) zodat je gewoon tv zenders kunt ontvangen.
je moet scannen, en dan komen 1 voor 1 de tv zenders voorbij. Is het mogelijk hier het tv-out signaal bij tussen te krijgen?
Soms werkt het wel eens als je de draadjes omdraaid. Het kan zijn dat de pinout van je tvtje niet bij je verloopje past.

En je je kan dmv een videorecorder of een andere tv tuner je computer beeld laten zien op je tv. Je moet dan een videorecorder op je tv aansluiten... Het video kanaal opzoeken en dan je pc op je videorecorder aansluiten. Als je dan je videorecorder op AV zeten dan zie je het beeld van je pc...

Succes! :)

• FTPlus

FTPlus

Pluisje

En je je kan dmv een videorecorder of een andere tv tuner je computer beeld laten zien op je tv. Je moet dan een videorecorder op je tv aansluiten...
Mja, dat heb ik ook gehad. Maar het probleem was dat je het niet gemakkelijk kan meenemen. Je hebt ook adapters die RGB-aansluiting omzet naar een Coax TV aansluiting.(adapter ownage :+) Maar die zijn wel prijzig. :P

-=Waiz=-

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
FTPlus schreef op 01 september 2004 @ 14:26:
[...]
Mja, dat heb ik ook gehad. Maar het probleem was dat je het niet gemakkelijk kan meenemen. Je hebt ook adapters die RGB-aansluiting omzet naar een Coax TV aansluiting.(adapter ownage :+) Maar die zijn wel prijzig. :P
Velleman heeft een redelijk goedkope kit die van tv-out naar coax gaat. Als TS kan solderen is dat een betere (lees: goedkopere) oplossing, als ie tv out heeft natuurlijk. Je kan aan die kit ook een antenne hangen, en dan kan je op je tvtje draadloos het beeld ontvangen :Y) .
(K4601, audio/video modulator, 37.5 euro's)
Je kan er dus ook je geluid mee verzenden (mono), en ie heeft een voeding van 12...15V nodig, 12V van een molex dus.

edit: afmetingen 70x104x30mm, metalen behuizing meegeleverd. Gemakkelijker om te verplaatsen dan een videorecorder dus. Eventueel zelfs in je kast in te bouwen, als je de antenne maar buiten de kast zet.

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 01-09-2004 14:37 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

naftebakje schreef op 01 september 2004 @ 14:35:
[...]

Velleman heeft een redelijk goedkope kit die van tv-out naar coax gaat. Als TS kan solderen is dat een betere (lees: goedkopere) oplossing, als ie tv out heeft natuurlijk. Je kan aan die kit ook een antenne hangen, en dan kan je op je tvtje draadloos het beeld ontvangen :Y) .
(K4601, audio/video modulator, 37.5 euro's)
Je kan er dus ook je geluid mee verzenden (mono), en ie heeft een voeding van 12...15V nodig, 12V van een molex dus.

edit: afmetingen 70x104x30mm, metalen behuizing meegeleverd. Gemakkelijker om te verplaatsen dan een videorecorder dus. Eventueel zelfs in je kast in te bouwen, als je de antenne maar buiten de kast zet.
Ik heb hier een klein modulatortje liggen van een sony trv series camcorder. Het ding moduleert audio en video en is supercompact, te voeden met 5 volt geloof ik. Als je zo'n dingetje uit elkaar haalt en je soldeert er een mooi tulpje aan, voedt hem vanuit een molex, dan heb je alles. Ik check nog of ik er een plaatje van heb.

Trouwens, bijvoorbeeld oude nintendo's hadden die dingen volgens mij ook. Zoek een nes ofzo en je hebt er zo'n ding bij zitten.

Edit: ongeveer 3 bij 4 bij 1,5 centimeter

Edit2:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v48/DeeJayBrooky/DSCF4404.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 01:13 . Reden: specjes ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 01:10:
[...]

Ik heb hier een klein modulatortje liggen van een sony trv series camcorder. Het ding moduleert audio en video en is supercompact, te voeden met 5 volt geloof ik. Als je zo'n dingetje uit elkaar haalt en je soldeert er een mooi tulpje aan, voedt hem vanuit een molex, dan heb je alles. Ik check nog of ik er een plaatje van heb.

Trouwens, bijvoorbeeld oude nintendo's hadden die dingen volgens mij ook. Zoek een nes ofzo en je hebt er zo'n ding bij zitten.

Edit: ongeveer 3 bij 4 bij 1,5 centimeter

Edit2:
[afbeelding]
Das idd hetzelfde, maar compacter. Je moet er wel aan geraken...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
volgens mij heb ik ook nog zo'n ding van een ouwe snes

Strava

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik snap de vraag even niet. Als je een ATI Radeon 9800 Pro hebt, waarom sluit je dan niet de 2e video poort op de CVBS-in aan van dat TV'tje? Waarom prutsen met een extra videokaart of een USB converter of whatever?

En wat win je met een modulator als het tuner-circuit van dat tv'tje niet meer werkt? Dan kun je die tv ook niet meer op het signaal van de modulator tunen hoor. Ahum, ik zie dat dat een antwoord was op Falcon

Voor Falcon: volgens mij zit er geen antenne aansluiting op die tv'tjes, in Europa zijn ze nooit met antenne-aansluiting geleverd voor zo ver ik weet. Iets met wetgeving misschien. Die ingang is hoogstwaarschijnlijk een gecombineerde CVBS/audio ingang. Er gaat een 3.5mm stereo jackplug in en het ene 'kanaal' is het video en het andere de audio. Je moet even wat uitproberen, dan heb je het zo te pakken.

Voor iedereen: wat ideetjes met wat je met zo'n TV'tje kan doen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.retepv.demon.nl/gfx/miscpics/dual_monitor.jpg

Als monitor voor je servertje op een lanparty is het overigens wat handiger :).

[ Voor 6% gewijzigd door RetepV op 08-09-2004 17:54 ]

Macbook Pro

Verwijderd

in Europa zijn ze nooit met antenne-aansluiting geleverd voor zo ver ik weet.
De Casio TV770 die bij Blokker, Kijkshop, Conrad etc hebben gelegen anders wel - en zo kan ik mij er nog een aantal herinneren die in NL toch echt een antenne aansluiting hadden.

Mocht hij geen antenne aansluiting hebben: middenkern van de coax op de antennespriet en de mantel op de ground/minpool van de batterijpack > voila: kabelTV op je mobiele TV.

Verder kun je ook de datasheets van de IC's in zo'n TV opzoeken (voor de TV770: datenblaetter), vaak zit er een mooie RGB-CS en/of ComposietVideo zodat je hem direct op je videokaart op de D-sub of TVout kunt aansluiten (wel de H/V sync omzetten naar C-sync en de resolutie/refreshrate beperken als je Dsub gebruikt). :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 18:11 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00

Felyrion

goodgoan!

ik heb idd zo'n soort casio (weet het type niet exact meer, want de behuizing is inmiddels vertrokken :p hij zag er wat moderner uit dan die 770, maar wel zoiets)
Maar ik moet dus kiezen tussen uhf/vhf en dan scannen op frequentie. Er zit geen aparte line-in op.

kan ik nog wat met die ic's?
ik kan de volgende 2 ic's vinden:
m51289fp
m51348fp (deze staat ook op de sheet die euss gaf)

of moet het toch op zo'n velleman setje opaan komen?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Pagina: 1