Ruis op speaker (Creative Inspire 5500)

Pagina: 1
Acties:

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb last van de volgende ruis op mijn speakerset:
http://spleasure.gameparty.net/ruis.mp3
Je hoort de ruis die ik bedoel tussen seconde 2 en 17, de andere ruis komt door de matige kwaliteit van mijn MP3 speler.

Mijn configuratie is als volgt:
Speakerset: Creative Inspire 5.1 5500 Digital
Computer:
Shuttle SN45G (nForce 2)
Aansluiting: Digitale SP/Dif

Waarnemingen:
- Als speakerset niet aangesloten is (dopje op de spdif aansluiting etc.) doet eht probleem zich voor
- Hoger volume -> hardere, egalere ruis
- Volume dichtdraaien: speakerset zet zichzelf op mute en het probleem is opgelost
- Subwoofer is niet van metaal, dus ik heb geen idee wat ik zou moeten aarden.
- Hier is een nogal onstabiele stroomvoorziening, dus ik heb mijn speakerset achter een UPS aangesloten om een goede stroomvoorziening te krijgen, maar het helpt niet.
- Ik heb alles opgezet op een plaats waar geen andere electrische apparaten met hun kabels in de wegzitten: probleem blijft.
- De set bestaat uit een losse subwoofer en decoder. De subwoofer heb ik al laten RMA-en, en dat hielp niet.
- De adapter is een vrij speciaal model, dus die is niet even van een ander apparaat te lenen

Nu vraag ik mij af welk onderdeel van de speakerset dit kan veroorzaken? De adapter? De decoder? Of zouden de kabels brak zijn?

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan testen?

Verwijderd

Beetje laat misschien ;) . Maar ik zit hier dus met hetzelfde probleem. Precies hetzelfde geluid.
Ik gebruik een Audigy 2 geluidskaart.

Heb je toevallig al een oplossing gevonden?? :)

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
en nog een half jaar later :)

Bij mij was het grootste probleem dat de adapter achter de subwoofer lag en dus veel te dichtbij al die analoge audiokabels. Ook krijg ik veel minder ruis als ik de decoder op stereo zet ipv dolby pro logic.

End of Transmission