Toon posts:

Probleem met computer op hifi set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in de FAQ gekeken, maar daar staat het niet in.
Het aansluiten van een PC aan een stereo-installatie.
Hier geld eigenlijk hetzelfde verhaal als bij PC speakers. Wat je nodig hebt voor een normale stereo is een kabeltje dat verloopt van de Jackplugjes naar tulpstekkertjes die je in je stereotoren kan prikken. Dit soort kabels zijn bij elke audiowinkel en ook bij de wit/bruingoedzaken goed te verkrijgen. Tevens verlengkabels zijn goed te vinden. Je kan deze kabels veilig verlengen tot een meter of 15. Sommige mensen zullen dit niet audiofiel verantwoord vinden, maar dat is een totaal andere discussie .
Ik heb een kabel gekocht, aan de ene kant een jackplugje gesoldeerd, aan de andere kant 2 tulp stekkertjes. Maar als ik nu het hifi setje op AUX zet en een mp3 speel, dan krijg ik een wazig gebrom. Ik dacht eerst dat het aan de lengte van de kabel lag, maar die is 8 meter.

Weet iemand wat ik fout doe?

Verwijderd

IS het alleen gebrom of hoor je vervormd geluid.
Probeer mischien ff een andere kabel als je die hebt.
In het geval dat het geuild kraakt (of vervormds is) ligt het waarschijnlijk denk k aan je hifi set, ik heb dit ook een keer gehad maar toen zat me jack stekker in de mic ingang van me set

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 20:21
Wat er kan gebeuren als je je computer met je HIFI koppelt. Is dat er een aardlus ontstaat. Je kan dit controleren door je kabel uit je HIFI te trekken.

Is de brom er dan nog steeds dan kan je je kabel eens goed nakijken...

Succes

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 23:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Of heb je hem misschien aan de phono-in hangen? daar wordt namelijk de bas flink van opgekrikt en dat is niet aangenaam om naar te luisteren.
heeft iets met correctie te maken ofzo.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Zit alles in je kamer (met name je pc) op een geaard stopcontact.

Ik had met een gewone kabel hetzelfde probleem hier, ik kreeg een aardlus,
toen mn stekkerdoos aarding aan de verwarming gehangen, weg brom (nee, geen discussie over hoe slecht dit wel niet is, i know, maar t is de enige oplossing hier, nog een jaartje en ik verhuis, dan heb ik vanzelf geaarde stopcontacten)

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Nee ik heb hier boven geen aarde. Hij zit wel op de goede uitgang aangesloten, ik krijg geen geluid alleen een 1 tonig gebrom.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Heeft er niemand een idee hoe dit komt? :D

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook aardlusproblemen gehad zonder aarding hoor, ik zou het echt daarin zoeken :) In het studentenhuis waar ik voorheen woonde waren geen geaarde stopcontacten, maar toch moest ik de PC en de versterker op 1 stopcontact aansluiten om geen brom te krijgen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik zou ten eerste een kabel kopen met de aansluitingen die je wilt ipv. zelf lopen solderen.
Misschien heb je wel niet helemaal goed gesoldeerd en veroorzaakt de kabel de brom?

Verder, ik weet niet of het een reciever (versterker met tuner) is waarop de computer aangesloten is want dan moet je de coax-kabel van de radio er eens uittrekken.
Die wilt ook nog wel eens voor een leuke aardlus zorgen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Als je helemaal geen geluid eruit krijgt behalve de bron zou het goed kunnen dat je iets verkeerd gesoldeerd hebt, dat kan je controleren met de multimeter:

de tip van de jack moet verbonden zijn met het pennetje van het linker kanaal, de ring met die van het rechterkanaal en de sleeve met dat ronde ding van de cinch/rca/tulp plug.

Als je wel geluid krijgt, maar ook een brom: als je ergens anders in je systeem (dat verbonden is met de HiFi) een coax kabel hebt zitten (tv of radio coax that is), trek die er eens uit en kijk of dat het probleem oplost. Zo ja -> aardlus tussen aarde van coax en aarde van pc. Oplossing: coax van de tv/radio galvanisch scheiden van je HiFi. Zijn kant en klare oplossingen voor, kost geen drol.
Pagina: 1