[XP]sloom netwerk sinds s-ata schijf

Pagina: 1
Acties:

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 08:03
ik heb vorige week een 200gb s-ata schijf aangeschaft en daarna mijn systeem opnieuw geinstaleerd.. dat ging allemaal supergoed niets geen fouten, maar nou wil mijn buurman wat overpompen naar een gedeelt gedeelte van mijn s-ata schijf ( die staat dus gedeelt op het netwerk ) maar dat gaat gigantisch langzaam, ik kijk hier naar het netwerk verbruik en dat komt alleen maar op pieken van 23% :s..
als ik zelf naar hem stuur vanaf mijn s-ata schijf dan is het hetzelfde verhaal.

waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Heb je S-ATA en netwerkkaart onboard op je moederbord? Wellicht dat een biosupdate dan helpt. Bios update zou zowieso weleens kunnen helpen.

• joon
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:38:
Heb je S-ATA en netwerkkaart onboard op je moederbord? Wellicht dat een biosupdate dan helpt. Bios update zou zowieso weleens kunnen helpen.
de s-ata controller en de netwerkkaart zitten idd onboard, maar de laatste bios staat al op mijn bord.. dus dat zal het niet zijn :(

mn mobo is trouwens een abit an7

• joon
denk dat ik het heb opgelost, via apparaatbeheer bij de instellingen van de netwerkkaart stond optimize for cpu. dat heb ik gezet op troughput wat dus geholpen heeft :)