hoi, ik weet dat ik geen goede onderwerp heb gekozen, ik wist even gwoon geen betere...
hmm zoals mijn eerdere post ging het ook over de option select enzo, ik deed het met .txt bestanden, lukte uiteindelijk, maar veel te veel werk.. ik heb maar opgegeven en lekker aan mysql database begonnen.. gaat veel vlotter en bovendien makkelijker, ben al ver gekomen.. maar nu even ter zake
mijn idee is zo'n site met categorieen maken..
dus hoofcategorie, dan categorie en dan subcategorie..
het is allemaal goed gelukt met het toevoegen en bewerken van de hoofcategorie..
ik heb ook een foutensyteem ervan gemaakt, het werkt prima
maar nu ik bezig ben met de categorie stuit ik op een probleem.. er is iets extra bij de categorie, je vult de naam in en beschrijving en daarbij ook in welk hoofdcategorie hij moet toevoegen.. het werkt prima, maar ik wil wel dat het foutensysteem correct is..
het wordt goed gekeken of het fout is of niet, maar ik wil wel dat de gegevens doorgegeven worden zodat je het niet opnieuw in moet vullen. dat lukt prima met naam en beschrijving..
maar dat lukt juist niet bij welk hoofdcategorie, want het bestaat uit option met de while
het ziet er zo uit:
dit is een deel van...
nou als er een foutmelding is is de id wel doorgestuurd, maar ik wil dan dat die keuze met diezelfde id als <option selected> wordt gedaan...
voorbeeld:
naam: ingevuld
beschrijving: niet ingevuld
welk categorie: test
daarna krijg ik een foutmelding dat de beschrijving niet is ingevuld, dat is dus correct, maar dan krijg ik bij welk categorie: kies hieronder welk categorie
ik wil juist dat het test wordt...
ik heb het opgezocht.. niks kunnen vinden, hopelijk is dit wel mogelijk
alvast bedankt
hmm zoals mijn eerdere post ging het ook over de option select enzo, ik deed het met .txt bestanden, lukte uiteindelijk, maar veel te veel werk.. ik heb maar opgegeven en lekker aan mysql database begonnen.. gaat veel vlotter en bovendien makkelijker, ben al ver gekomen.. maar nu even ter zake
mijn idee is zo'n site met categorieen maken..
dus hoofcategorie, dan categorie en dan subcategorie..
het is allemaal goed gelukt met het toevoegen en bewerken van de hoofcategorie..
ik heb ook een foutensyteem ervan gemaakt, het werkt prima
maar nu ik bezig ben met de categorie stuit ik op een probleem.. er is iets extra bij de categorie, je vult de naam in en beschrijving en daarbij ook in welk hoofdcategorie hij moet toevoegen.. het werkt prima, maar ik wil wel dat het foutensysteem correct is..
het wordt goed gekeken of het fout is of niet, maar ik wil wel dat de gegevens doorgegeven worden zodat je het niet opnieuw in moet vullen. dat lukt prima met naam en beschrijving..
maar dat lukt juist niet bij welk hoofdcategorie, want het bestaat uit option met de while
het ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| $query = "SELECT * FROM categorie"; $select = mysql_query($query); $result = mysql_num_rows($select); if(!$result){ $optionselect = "nee"; } if($optionselect == "nee"){ echo "<font style=\"font-size: 10px\">Er is nog geen categorie toegevoegd!</font>"; } else { echo "<select name=\"welkcategorie\">"; echo "<option selected value=\"0\">Kies hier de categorie uit...</option>"; while($obj = mysql_fetch_object($select)){ echo "<option value=\"" . $obj->id . "\">" . $obj->titel . "</option>"; } } echo "<input type=\"hidden\" name=\"optionselect\" value=\"$optionselect\">"; |
dit is een deel van...
nou als er een foutmelding is is de id wel doorgestuurd, maar ik wil dan dat die keuze met diezelfde id als <option selected> wordt gedaan...
voorbeeld:
naam: ingevuld
beschrijving: niet ingevuld
welk categorie: test
daarna krijg ik een foutmelding dat de beschrijving niet is ingevuld, dat is dus correct, maar dan krijg ik bij welk categorie: kies hieronder welk categorie
ik wil juist dat het test wordt...
ik heb het opgezocht.. niks kunnen vinden, hopelijk is dit wel mogelijk
alvast bedankt