Toon posts:

Vigor2200E samen met Chello geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje Ik heb hier een pc ( win XP ) en een vigor2200E.
Alles verder standaard. Motorola surfboard sb400E
( gewoon het witte standaard kastje.)

Alles staat gewoon normaal. Niks bijzonders. geen gekke fireweall of instellingen en het werk gewoon niet. DHCP staat ook prima.

Kan het zijn dat de modem het regen houd ?

seb

Verwijderd

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem, heb sinds de nieuwe modem (in mijn geval een thomson ), problemen met de internet verbindingen via de router (ook een vigor2200e). Sommige tijden deed hij het gewoon probleemloos maar had regelmatig tijden dat hij uitviel en helemaal geen ip adres van chello meer krijgt momenteel is dat weer het geval en heb ik hem uit frustratie maar weer direct aangesloten op de netwerkkaart van chello.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ten eerste even een kantnotitie: MSN-smiles werken niet op GoT. (in je titel..)

Wat bedoel je precies en wat heb je geprobeerd om het op te lossen? Als je de router ertussen hangt werkt de verbinding inderdaad niet omdat het MAC-adres van de router anders is dan die van je netwerkkaart. Heb je het MAC-adres al gecloned?

Het zinnetje "het werkt niet" is trouwens uit den boze op dit forum. Kun je niet internetten? Of krijg je geen IP-adres? Of krijg je wel een IP-adres maar kun je niet pingen? WAT werkt niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Bergen op 31-08-2004 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet vinden in de router hoe ik het mac adres kon invullen. alleen bij static or duynamic IP. Maar het mac adres van de router blijft het zelfde.
1. mac adres in de router plaatsen werkt niet.
2. gevolg van 1 het delen wil niet helemaal lukken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 19:56 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dan moet je even de helpdesk bellen en vragen of ze je huidige MAC-adres uit het systeem willen gooien, zodat jij je router kunt registreren op de aanmeldpagina.

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik gewoon de router aangesloten laten staan. als de helpdesk het reset dan pakt hij automatisch het mac adres op van de router? ( moeten de pc's er achter ook hte mac adres bevatten of mogen die anders zijn )

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

De pc's erachter doen er niet toe. Je moet het zo zien: de pc's zitten niet op het internet, je router zit op het internet. De pc's zitten op het interne netwerk, die hebben niets met chello te maken.

Als chello het MAC-adres van je netwerkkaart uit het systeem dondert krijgt je router een 10.x.x.x-adres zodat je je kunt aanmelden op de aanmeldpagina (http://prov.upc.nl) en dan wordt het MAC-adres van je router geregistreerd. Aan 't eind even je router en je modem van de stroom af halen en hoppa!

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 31-08-2004 20:19 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, je kon in je 2200E niet de MAC-adres-instelmogelijkheid vinden?!?

Daarvoor moet je gewoon eventjes in hetzelfde menu zitten als van de DHCP-client (Static or Dynamic IP (DHCP Client)" wat weer onder het kopje "Internet Access Setup" zit.
Daar heb je in het vak "WAN IP Network Settings" een radiobutton zitten met "Specify a MAC Address" waarbij je daaronder je MAC in kunt vullen...

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Das toevallig vandeweek belde er een klant die ook geen connectie had met zijn 2200E. Na veel gekut bleek dat het opeens ging werken met oude firmware 8)7
(2.3.6 dacht ik). Thomson modem, chello amsterdam.
Pagina: 1