Toon posts:

automatisch openen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier hoe ik het in mijn html kan verwerken dat een .doc bestand automatisch geopend word in Word en niet in de browser

in mijn html staat nu een link naar een .doc bestand wat op de zelfde locatie staat

als ik op de link klik krij ik opties openen / opslaan / annuleren / meer informatie

als ik dan op openen klik word hij geopend in de browser. en dat wil ik niet
ik wil dat Word op gestart word en dat dan het . doc bestand daarin geopend word

hoe realiseer ik zoiets

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 14:53
Met PHP kan je een download forceren door het aanpassen van de headers. Daarmee kan het. Mocht je geen scripttaal tot je beschikking hebben: werkt target="_blank" niet?

Verwijderd

Aangezien je die in W&G post neem ik aan dat je wilt weten hoe dit in het algemeen moet? Jij kunt niet beslissen met welk programma een document wordt geopend. Dat mag de gebruiker doen. Het kan dus niet, het is een instelling van de client.

Verwijderd

Topicstarter
nee want dan word het .doc bestand als nog geopend in een nieuwe browser

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:32:
Aangezien je die in W&G post neem ik aan dat je wilt weten hoe dit in het algemeen moet? Jij kunt niet beslissen met welk programma een document wordt geopend. Dat mag de gebruiker doen. Het kan dus niet, het is een instelling van de client.
ik post hier omdat ik weggejaagd ben uit een andere catergorie op ditzelfde forum

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik zou niet eens willen dat mijn browser zomaar gevaarlijke bestanden kan gaan openen. En ik gok dat dat besef zelfs bij MS is doorgedrongen dus het antwoord is: nee, kan (hopelijk) niet.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier een oude cd van pc-active. Daar wordt een HTML bestand geopend als je de cd-rom in de speler doet. Als via dat HTML bestand een ander bestand opent krijg je NIET de vraag of je het wil opslaan/openen. Dit geld zowel voor WORD als voor EXE. Het kan dus wel.

Ik heb deze cd bewaard zodat ik nogeens kan kijken hoe dat het werkt, maar heb nu even geen tijd om hier aan te knutselen. Heb wel al eens eventjes vlug gekeken, maar heb nog niet door hoe het werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Edmund op 31-08-2004 19:49 ]

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Maar het is wel veilig als het office onmiddelijk in de browser opent ? Als jij er voor kiest om het te "openen" zou ik persoonlijk ook willen dat het in Word wordt geopend.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

F_J_K schreef op 31 augustus 2004 @ 19:24:
Maar goed, dat kan je niet zelf doen, dat is een instelling van de client. En dat is maar goed ook, is bij diverse bestandstypes erg eng ;)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die functie heet gewoon Autorun en komt omdat er een autorun.inf bestandje staat in de root van die CD.

Autorun is een functie van Windows en heeft dus niets te maken met het ontwerpen van de webpagina

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
akimosan schreef op 31 augustus 2004 @ 19:44:
Die functie heet gewoon Autorun en komt omdat er een autorun.inf bestandje staat in de root van die CD.

Autorun is een functie van Windows en heeft dus niets te maken met het ontwerpen van de webpagina
Ik zeg dat er een HTML bestand geopend wordt (ja via autorun). Om extra duidelijk te maken dat ik ook een HTML bestand geopend heb. VIA dat HTML bestand kan ik daarna een WORD bestand openen of een proggie installeren (en dat gebeurt niet met autorun). ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Edmund op 31-08-2004 19:47 ]

Pagina: 1