Misschien idee voor aanpassing frontpagemoderaties?

Pagina: 1
Acties:

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Topicstarter
Om te beginnen, ik heb de FAQ gelezen en ben daarbij dit ook tegengekomen
Een ander ding wat hier niet op z'n plaats is zijn vragen over het moderatie-systeem. Is jouw reactie verkeerd gemodereerd, dan kun je op Tweakers.net Moddereter Forum terecht met je verhaal
Ik heb wel een vraag over het moderatie systeem, maar niet over een bepaalde post van mij, maar over het systeem zelf... dus post ik het hier. Zit ik hier toch verkeerd, dan mijn excuses daarvoor.

Maar ik zal even tot mijn punt komen. Ik merk nogal eens dat mede dankzij mij reacties overgewaardeerd worden.
Ik lees het artikel, lees eventuele bijbehorende artikelen en vervolgens de reacties. In die tussentijd is er dus wel wat tijd gepasseerd en is die page niet ververst. Dan modereer ik ook de reactie's volgens het moderatie systeem.
Alleen merk ik dus soms dat wanneer ik iemand een +1 interessant heb gegeven, dat bij het versturen van mijn moderatie's.... iemand anders (of zelfs meerdere) dat ook al hebben gedaan. Waardoor scores dus op bijv. +4 interessant uitkomen... terwijl ik hem 2 of hooguit 3 waard vond.

Daarom misschien een voorstel, ipv om iets + en - te waarderen, een soort cijfer systeem invoeren. Als dan anderen ondertussen die post ook een cijfer 2 of 3 hebben gegeven, dan krijg je niet zo'n scheve verhoudingen.(omdat je toch het gemiddelde pakt)

Ik begrijp dat dit waarschijnlijk veel werk zal zijn om te implementeren, maar ik wilde het gewoon voorstellen, zoals het posten in een ideeenbus.
Dan mogen jullie kijken wat je er mee doet ;)

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is hier de -1 overgewaardeerd niet al voor? :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Osiris schreef op 31 augustus 2004 @ 18:58:
Is hier de -1 overgewaardeerd niet al voor? :)
ja en nee

los van de technische implementatiemoeilijkheden (driedubbele woordwaarde :+) zie ik wel wat in het voorstel

nu veroorzaakt een gebruiker misschien onbewust een te hoge score, wat nadien door een ander rechtgezet kan worden met de overgewaardeerd-tag

in het voorstel van Madrazor (ik doe niet aan breezah :p) geef je gewoon de waarde waarop je vindt dat de post terecht moet komen, door vervolgens het gemiddelde van al die scores te nemen, zijn rechtzettingen achteraf niet meer nodig

ik vrees alleen dat je met een dergelijk systeem (bvb een waarde van 0 tot 5) hoofdzakelijk 0-scores en 5-scores zult zien, omdat mensen moeilijk een waardeoordeel in cijfers kunnen uitdrukken (iets is goed of slecht, maar hoe goed precies?)...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mAdRaZ0r schreef op 31 augustus 2004 @ 18:52:
Alleen merk ik dus soms dat wanneer ik iemand een +1 interessant heb gegeven, dat bij het versturen van mijn moderatie's.... iemand anders (of zelfs meerdere) dat ook al hebben gedaan. Waardoor scores dus op bijv. +4 interessant uitkomen... terwijl ik hem 2 of hooguit 3 waard vond.
Zo'n bescherming zit er al in :) . Als meerdere users binnen een bepaald tijdsbestek een zekere post modereren, dan wordt er niet alleen gekeken naar wat voor waardering ze hebben gegeven, maar óók naar de waardering die het bericht gehad zou hebben als slechts alleen jij gemod zou hebben. Ongeveer duidelijk? :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Harm schreef op 31 augustus 2004 @ 19:17:
[...]
Zo'n bescherming zit er al in :) . Als meerdere users binnen een bepaald tijdsbestek een zekere post modereren, dan wordt er niet alleen gekeken naar wat voor waardering ze hebben gegeven, maar óók naar de waardering die het bericht gehad zou hebben als slechts alleen jij gemod zou hebben. Ongeveer duidelijk? :)
maar daarmee is het probleem van niet refreshen voor het waarderen niet opgelost harmpie :*

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Yoeri schreef op 31 augustus 2004 @ 19:08:
[...]

(...)

ik vrees alleen dat je met een dergelijk systeem (bvb een waarde van 0 tot 5) hoofdzakelijk 0-scores en 5-scores zult zien, omdat mensen moeilijk een waardeoordeel in cijfers kunnen uitdrukken (iets is goed of slecht, maar hoe goed precies?)...
Oplossing daarvoor zou een goed uitgedacht woordelijke vervanging / aanvulling van de cijfers zijn.. (bij het modereren), zo iets als onderstaande:

code:
1
2
3
4
5
6
-1 Slecht
-0 Onvoldoende
+1 Normaal
+2 Bovengemiddeld
+3 Goed
+4 Uitzonderlijk

En omdat het gemmidelde bepaald wát mensen nou precies "bovengemideld" of iets anders vincen, zorgt dit vanzelf voor een redelijk uitgebalanceerd systeem denk ik zo...

Alleen is het implementeren misschien (te) veel werk t.o.v. wat het oplevert, maar uiteindelijk denk ik wel dat het het systeem verbetert :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 31-08-2004 19:27 ]

DM!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Harm schreef op 31 augustus 2004 @ 19:17:
[...]
Daar zit je verkeerd. Dat wat jij bedoelt is de metamodbot en die kijkt of je geen onterechte trolls en flamebaits uitdeelt. Dit wordt dan bepaald aan de hand van het aantal positieve moderaties ten opzichte van de negatieve. Staat een reactie na dertig +1-moderaties op +4 en jij geeft net deze ene reactie een -1 troll, wees dan geheid dat dan de metamodbot je penaltyratio een boost geeft.

Dat wat * Robin wenst geïmplementeerd te zien, bestaat al eigelijk. Stel dat modkerel A om exact 0.00 uur een item aanklikt en tien minuten nodig heeft om de reacties te modereren. Ondertussen komt modkerel B om 0.05 uur de thread binnen en heeft een minuut nodig om de reactie te modereren. De beoordelingen van modkerel A worden achteraf dan goedgezet omdat hij als eerste de thread naar binnen is gewandeld. Dit kan dan tot gevolg hebben dat een positieve moderatie van modkerel B een negatieve beoordeling wordt met een positieve tag (-1 inzichtvol bijvoorbeeld). Dit komt maar een enkele keer voor en niet altijd, maar dit filtert wel de extreme gevallen eruit.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Robin Vreuls schreef op 31 augustus 2004 @ 19:26:
[...]
Daar zit je verkeerd. Dat wat jij bedoelt is de metamodbot en die kijkt of je geen onterechte trolls en flamebaits uitdeelt. Dit wordt dan bepaald aan de hand van het aantal positieve moderaties ten opzichte van de negatieve. Staat een reactie na dertig +1-moderaties op +4 en jij geeft net deze ene reactie een -1 troll, wees dan geheid dat dan de metamodbot je penaltyratio een boost geeft.
Nee, dat bedoel ik niet ;) . Ik bedoel hetgeen jij beschrijft in de rest van je reactie :P . Ik had al het idee dat ik niet geheel en al duidelijk was, en dat bleek dus te kloppen ;) .
Robin Vreuls schreef op 31 augustus 2004 @ 19:26:
Dat wat * Harm wenst geïmplementeerd te zien, bestaat al eigelijk. Stel dat modkerel A om exact 0.00 uur een item aanklikt en tien minuten nodig heeft om de reacties te modereren. Ondertussen komt modkerel B om 0.05 uur de thread binnen en heeft een minuut nodig om de reactie te modereren. De beoordelingen van modkerel A worden achteraf dan goedgezet omdat hij als eerste de thread naar binnen is gewandeld. Dit kan dan tot gevolg hebben dat een positieve moderatie van modkerel B een negatieve beoordeling wordt met een positieve tag (-1 inzichtvol bijvoorbeeld). Dit komt maar een enkele keer voor en niet altijd, maar dit filtert wel de extreme gevallen eruit.
Ik bedoel dit ^^ dus ;) .

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Topicstarter
Oke, bedankt voor je snelle reactie. Maar ik heb dit dus geschreven naar aanleiding van iets wat ik al vaker heb gezien.
Dat een post nog op '1' en dan ongewaardeerd stond. Ik geef hem +1 interessant. Keer terug en zie die post op +4 interessant staan... terwijl ik dat niet bedoelt had. (en je kan je eigen moderatie naderhand ook niet meer intrekken)
Weet het ook een fout van mij, maar laten we het erop houden dat ik niet overdreven snel internet heb, en dat refreshen dan gevoelsmatig te lang duurt.

Maar ik zat dus idd te denken als iets wat JHS zegt. Dat je ipv iets +1 waardeerd een waardering van 2 of 3 geeft...

Maar als er al een dergelijk systeem inzit, dan heb ik niets gezegd :X
Zal wel vaker refreshen of bij de baas zeuren om sneller internet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 2bme op 31-08-2004 19:50 ]

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het zit er wel in :).

Als een reactie op 1 staat en jij mod hem +1 Interessant, dan wordt dat intern behandeld als een moderatie naar niveau 2. Mocht de reactie ondertussen al naar 3 gestegen zijn, dan zal hij dus zelfs weer een stukje omlaag gaan! Hierdoor kunnen dus vreemde moderaties voorkomen (zoals bijvoorbeeld -1 Inzichtvol) maar dat komt gelukkig slechts zelden voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 31-08-2004 21:58 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1