Toon posts:

WLAN doet het niet op schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een NEC Versa P520. Daarin zit een Intel PRO/wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter. Die verzorgt dus het draadloos netwerk. Die zit intern. Vandaag ben ik met die laptop naar de ICT balie van onze school gegaan met de vraag of ik met mijn laptop het draadloze netwerk op mocht. Dat mocht, mits ik mijn MAC adres doorgaf. Dus dat gedaan en meteen het MAC adres geregistreerd. Als ik nu verbinding maak met het schoolnetwerk, dan krijg ik netjes verbinding. Het schoolnetwerk ziet ook dat ik me identificeer. Alleen dan vertikt mijn laptop het om een IP adres aan te vragen. Dus ik heb dan geen IP, en zonder IP kan je natuurlijk helemaal nix. De man van de ICT balie en ikzelf zijn alle instellingen 10x doorgelopen. Ook het MAC adres hebben we meerdere keren gecontroleerd, maar alles staat goed ingesteld. Weet iemand waar het nog aan zou kunnen liggen?

• KrnKje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-01 21:03
Lijkt me dat je op de TU/e studeert?

Ik heb zelf dat probleem gehad en zat hem toen in dat ik geen geldig certificaat had ofzow... Probleem heb ik nooit opgelost, geen wireless meer nodig gehad...

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien een domein oid waar je eerst op moet inloggen voor je een IP krijgt? Werkt ie wel als je 'm op een UTP kabel aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
KrnKje schreef op 31 augustus 2004 @ 18:34:
Lijkt me dat je op de TU/e studeert?
Ik studeer niet op de TU/e.
KrnKje schreef op 31 augustus 2004 @ 18:34:
Ik heb zelf dat probleem gehad en zat hem toen in dat ik geen geldig certificaat had ofzow... Probleem heb ik nooit opgelost, geen wireless meer nodig gehad...
Kan je dat iets verder uitleggen, want dat volg ik niet helemaal.
King_Louie schreef op 31 augustus 2004 @ 18:34:
Misschien een domein oid waar je eerst op moet inloggen voor je een IP krijgt? Werkt ie wel als je 'm op een UTP kabel aansluit?
Ik denk wel dat er een domein is, maar ik denk niet dat ik daar moet inloggen. Dat via de UTP kabel zou ik graag willen proberen, want dat is tenslotte 10x zo snel (ong.), maar dat gaat nog niet, want je MAC adres van je vaste netwerkkaart geef je door op het intranet, en daar heb ik nog geen wachtwoord van. Dus daar moet ik nog ff op wachten.

• itsRay
  • Laatst online: 10-02 20:04
Draait er wel DHCP op het zogenaamde open deel van het WLAN op de Universiteit? Zo ja, dan zou het nog je SSID kunnen zijn misschien? Domain authenticatie doe je met Radius, maar dan ben je al bezig met EAP, en als ik zo lees was het MAC address genoeg dus ik neem aan dat dat niet nodig is. Certificatenworden ook voor EAP gebruikt.

Je zou voor de lol eens een statisch adres kunnen proberen welke valide is voor dat netwerk. Kijken of je dan kan pingen of zoiets?

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Radius, dat woord liet die ICT-baliemedewerker (Galgje iemand? :p) ook vallen. Daar identificieerde ik me gewoon op. Daarna werdt er gewoon niet naar een IP gevraagd door mijn laptop :S

Verder zou ik het erg prettig vinden als het niveau iets om laag ging. Mijn netwerkkennis is niet zo heel erg hoog :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat wachtwoord voor het intranet wat je nog krijgt ga je dikke kans ook nodig hebben om jezelf de identificeren met de radiusserver (die zorgt ervoor dat alleen mensen op het wireless netwerk komen die daar toestemming toe hebben). Ik denk dat je met dit soort vragen echt ebter terug kunt gaan naar die service desk omdat niemand hier de netwerk situatie op jou school kent en dus kunnen we je waarschijnlijk ook niet echt helpen. Want WLAN aan de praat krijgen kan gewoon niet als je niet weet hoe het aan de serverkant van het netwerk ingesteld is. Bij de ICT desk kunnen ze je vast precies uitlegen hoe je alles moet instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2004 19:21 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• itsRay
  • Laatst online: 10-02 20:04
Ik vrees dat ik 't met mijn voorganger eens moet zijn. Het is allemaal te vaag en een ICT medewerker die claimt dat alles goed staat zegt me ook niet alles.

Daarbij ben je nu niet ter plekke dus is het vrij lastig tetsen 8) .

Verwijderd

Topicstarter
Bij die ICT balie heb ik dus een uur gezeten en daar wisten ze het ook niet (meer). Die man van die balie die heeft wel een wachtwoord ingevuld, maar volgensmij was dat de WEP key, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:26:
Bij die ICT balie heb ik dus een uur gezeten en daar wisten ze het ook niet (meer). Die man van die balie die heeft wel een wachtwoord ingevuld, maar volgensmij was dat de WEP key, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
is er niet ergens een site ofzo met een FAQ of iets dergelijks. Meestal hebben dat soort instellingen wel ergens een apgina online staan waar alle instelingen om op het netwerk te komen overzichtelijk bij elkaar staan.
(over welke school hebben we het uberhaubt, misschien kent iemand het daar, of kunnen we meezoeken op hun website)

EDIT: Acedemie voor ICT en Media op de Avans Hogeschool dus, ff in je profiel geloerd ;)
wifi

Binnen het gebouw van Avans Hogeschool `s-Hertogenbosch kun je gebruik maken van een draadloos netwerk. Op dit netwerk heb je toegang tot het Internet en alle daarbij behorende diensten (webmail, etc.). Voor toegang tot het Wifi (wireless fidelity) netwerk moet je jezelf en je apparaat aanmelden bij de helpdesk. Bij aannmelden even je Smartcard meenemen.

Je kunt op diverse punten in het gebouw gebruik maken van het draadloze netwerk. Ons doel is om uiteindelijk het gehele gebouw te ontsluiten. Voor meer vragen kun je terecht op telefoonnummer 073 - 629 53 41.

Ook kun je op de meeste locaties van Avans Hogeschool in Breda en Tilburg gebruik maken van Wifi.
meer kan ik op hun site zo snel niet vinden. maar als ze je bij die desk niet verder kunnen helpen zou ik het zo ook nie meer weten.

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2004 19:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Woei, ook de eerste die dat doet :). Ik trouwens blij dat ik dat vanavond nog heb bijgewerkt :).
Ik zit dus in Breda. En dat er WLAN was, dat wist ik al :), anders bestond dit hele topic niet :)
Van die smartcard heb ik nog nooit gehoord. Als dat je studentenpas is, dan heb ik die nog niet. Er zat een foutje in het systeem, waardoor ik dus de gegevens van een of andere meid op mijn pasje kreeg |:(

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

de instellingen die je moet hebben wil ik je best mailen, maar ik heb geen email adres van je. Ik ga niet de webkey hier spuien. In Breda heb je geen smartcard oid nodig, en ook geen domein. Het punt is dat alles in Breda door elkaar heen loopt, en als je nog geen S-nummer hebt, weet ik ook niet of je wel een MAC kunt laten registreren.

Neem eventueel even contact op via MSN, dan kan ik je ook wel helpen. Maar het is het belangrijkste dat je MAC geregistreerd staat. Het kan overigens een dag duren voordat dat doorgevoerd is. Het werkt dus niet meteen. En de AIM kennende kan het wel langer duren dan dat |:(

* Whieee zat vorig jaar op AIM maar is weer terug naar de TU/e :)

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 31-08-2004 21:08 ]

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ondertussen opgelost. Het probleem was dat de WEP key toch niet klopte, ondanks dat die 3x is ingevuld. Het werkt nu gelukkig :)
Pagina: 1