Ik heb al een tijdje last van vastlopers tijdens games of zware belasting. Na lang zoeken heb ik het probleem kunnen vereenvoudigen tot dit:
- Ik maak 1 partitie aan
- Ik zet Windows XP Professional erop
- Ik zet Pifast erop en draai het
Pifast geeft altijd een foutmelding, hoe vaak ik het ook probeer.
Als ik het op een andere PC exact hetzelfde doe, doet Pifast het wel gewoon (meerdere keren).
Beide PC's hebben een MSI KT3 Ultra mobo en een Athlon XP 2000+ cpu. Niets is overgeklokt, en naar mijn mening staan alle instellingen in de bios hetzelfde.
Misschien wel handig om te weten is dat beide PC's tijdens het Pifasten last hebben van een lichte hoge pieptoon. Ik ben er nog niet uit waar deze vandaan komt, maar het zal ergens van het mobo zijn. Bij de niet werkende PC is de toon luider.
Kan ik nu met alle zekerheid iets zeggen over beschadiging van het mobo/cpu?
- Ik maak 1 partitie aan
- Ik zet Windows XP Professional erop
- Ik zet Pifast erop en draai het
Pifast geeft altijd een foutmelding, hoe vaak ik het ook probeer.
Als ik het op een andere PC exact hetzelfde doe, doet Pifast het wel gewoon (meerdere keren).
Beide PC's hebben een MSI KT3 Ultra mobo en een Athlon XP 2000+ cpu. Niets is overgeklokt, en naar mijn mening staan alle instellingen in de bios hetzelfde.
Misschien wel handig om te weten is dat beide PC's tijdens het Pifasten last hebben van een lichte hoge pieptoon. Ik ben er nog niet uit waar deze vandaan komt, maar het zal ergens van het mobo zijn. Bij de niet werkende PC is de toon luider.
Kan ik nu met alle zekerheid iets zeggen over beschadiging van het mobo/cpu?