Beste mensen,
Ik had hier en daar al wat topics gelezen over het zelfbouwen van speakers en ik wou het nu zelf ook wel eens gaan doen.
Ik ben van plan om een set te maken bestaande uit een losse subwoofer en 2 losse speakers. De subwoofer moet wel zodanig zijn dat er best wel wat geluid uit komt (nee het hoeft niet zo te zijn dat ik op mn kamertje met mn stoel een halve meter van de grond kom
) en de 2 speakers moeten van redelijke kwaliteit zijn en er moet toch ook wel wat geluid uitkomen dat het geheel best hard kan....
Nou heb ik dus geen bakken met geld alleen weet wel gelukkig redelijk goedkoop aan hou te komen(mdf) dus dat valt al weer mee.
Ik heb zelf nog een goeie versterker van JVC (A-X40) et is al ene oudje maar hij doet het nog best. Op de achterkant staat 350W, er kunnen zeg maar 2 speakersets op worden aangesloten(8 aansluitingen in totaal).
Nou heb ik hier dus nog een aantal vragen over want ben nog best wel een n00b op dit gebied
.
- Kan er wel een losse subwoofer op mijn versterker worden aangesloten? zoja,
hoe ga ik dit dan doen? want deze moet dan waarschijnlijk op de 2e groep.
- Achterop de versterker staat dat als je set 1+2 aansluit 16Ohm nodig hebt wat
houd dit in?
- Kan dit allemaal wel voor een redelijke prijs (+/- 500 euro)
dit zijn eerst mijn beginnersvraagjes....
misschine dat er later nog meer volgen.
Hoop dat et voor iedereen een beetje duidelijk is....
Lennard
Ik had hier en daar al wat topics gelezen over het zelfbouwen van speakers en ik wou het nu zelf ook wel eens gaan doen.
Ik ben van plan om een set te maken bestaande uit een losse subwoofer en 2 losse speakers. De subwoofer moet wel zodanig zijn dat er best wel wat geluid uit komt (nee het hoeft niet zo te zijn dat ik op mn kamertje met mn stoel een halve meter van de grond kom
Nou heb ik dus geen bakken met geld alleen weet wel gelukkig redelijk goedkoop aan hou te komen(mdf) dus dat valt al weer mee.
Ik heb zelf nog een goeie versterker van JVC (A-X40) et is al ene oudje maar hij doet het nog best. Op de achterkant staat 350W, er kunnen zeg maar 2 speakersets op worden aangesloten(8 aansluitingen in totaal).
Nou heb ik hier dus nog een aantal vragen over want ben nog best wel een n00b op dit gebied
- Kan er wel een losse subwoofer op mijn versterker worden aangesloten? zoja,
hoe ga ik dit dan doen? want deze moet dan waarschijnlijk op de 2e groep.
- Achterop de versterker staat dat als je set 1+2 aansluit 16Ohm nodig hebt wat
houd dit in?
- Kan dit allemaal wel voor een redelijke prijs (+/- 500 euro)
dit zijn eerst mijn beginnersvraagjes....
misschine dat er later nog meer volgen.
Hoop dat et voor iedereen een beetje duidelijk is....
Lennard