[Asus P45533-MX] Problemen met On-Board sound.

Pagina: 1
Acties:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16
Oké dit is het probleem:

Ik heb gisteren bij mij zusje's PC een fresh Windows XP install uitgevoerd (Reden: Omdat haar PC zo traag, als iets was.....eigen schuld, zij wilde niet dat ik Software installeerde die op SpyWare enz. checkte en op fouten controlleerde (Norton) :P )
Nadat Windows XP opnieuw was gëïnstalleerd, bleek dus dat het geluid het niet meer deed (Misschien logisch na een Fresh install ;)), maar ik dacht, omdat de MOBO on-board sound heeft dacht ik dat het geluid misschien wel geïnstalleerd was, maar dat was niet zo. Nou ikke gekeken of er misschien een Driver op de Windows XP CD stond.......niet dus. Ook had ik Windows laten kijken op het NET, maar ook dat gaf geen enkel resultaat. Omdat ikzelf niet wist wat voor een On-board sound card het was, heb ik de PC open gehaald en gekeken wat voor een Moederbord het is. Het type moederbord was niet echt duidelijk, het is een ASUS, maar het type is niet duidelijk :? Dit is wat ik vond:

- ASUS P45533-MX
- ASUS p4SS33-MX

De 5 lijkt dus op een S en andersom.

Ik heb al op de ASUS site gezocht, maar kwam niets tegen. Ook heb ik op Google.nl gezocht...kreeg maar 1 resultaat, maar was niet veel. Ook hier op GoT kwam ik weinig tegen.

Dus mijn vraag is, weet iemand van Welke On-Board soundcard dit Type moederbord van ASUS gebruik maakt?
Ik zou het heel erg op prijs stellen.....in de tussentijd ga ook ik nog even zoeken.....

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
P4S533-MX bestaat, die ander niet.

Driver staat toch echt op de site van Asus.

De gehele support/download pagina van dat bord:
http://www.asus.com/suppo....aspx?ModelName=P4S533-mx
En dan staat er een driver met als omschrijving " SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3665 WHQL for Windows 98/ME/2K/XP."

Klaar.
(let op de link, dat je dat -mx erachter plakt)

[ Voor 112% gewijzigd door Voutloos op 31-08-2004 17:46 ]

{signature}

• Yonix
Voutloos schreef op 31 augustus 2004 @ 17:43:
P4S533-MX bestaat, die ander niet.

Driver staat toch echt op de site van Asus.
Tuurlijk, dat ik daar niet aan gedacht heb....... Sukkel die ik ben 8)7 Ga snel de drivers downloaden, word een beetje gek hier van het gezeur van m'n zusje :P
Dank je wel voor deze snelle Reply, en Modjes dit Topic kan dicht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 31-08-2004 17:45 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01
P4S533 lijkt me ;)

enne download eens EVEREST

hiermee zou je er wel uit kunnen komen denk ik zo

zoek anders eens naar een Cmedia chip of een Realtek chip op het mobo

De wijzen komen uit het Oosten!

• Yonix
Ik heb de drivers gevonden :) Het blijkt dus een SoundMax On-Bourd sound-card te zijn. Dus jongens bedankt, en NoepZor bedankt voor dat programma Everest is best een handig programma, thnx. _/-\o_

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Yonix schreef op 31 augustus 2004 @ 18:12:
Ik heb de drivers gevonden :) Het blijkt dus een SoundMax On-Bourd sound-card te zijn.
offtopic:
Had ik er al na 2 minuten bij geëdit. :>

{signature}

• Yonix
Voutloos schreef op 31 augustus 2004 @ 18:29:
[...]

offtopic:
Had ik er al na 2 minuten bij geëdit. :>
Sorry, niet gezien 8)7
Pagina: 1