Toon posts:

IMail of Exchange?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K'moet straks een keuze gaan maken tussen Imail voor NT of Exchange voor NT4 als een internet pop/smtp oplossing, we draaien nu Netscape messaging en dat ZUIGT.. ik heb ervaring met exchange en dat zuigt ook vind ik, iemand anders die daar een mening over heeft? pro's / con's etc?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 19:37

afterburn

No more...

Als je ook al Outlook gebruikt als client is het simpel: Exchange. Het is misschien een bitch om goed op te zetten, maar als er in de toekomst ergens de mogelijkheid is dat je de workgroup features van Outlook te gaan gebruiken, kun je gewoon niet anders. Tenzij je het daarna weer om wilt zetten. Daarbij komt, als het eenmaal goed draait, draait het ook goed en heb je er geen omkijken naar.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat gaat ie dus niet doen, wij zijn een ISP en willen onze pop/smtp bak opniew gaan inrichten, Exchange 5.5 hebben we al intern voor het kantoor draaien (en is best wel zuig eigenlijk)

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 23:37
Het ligt er helemaal aan wat je wilt..
Exchange zuigt idd behoorlijk(5.5 in elk geval) is lotus notes niks ofzo?
En anders een unix oplossing dat is als isp toch wel het goedkoopst en makkelijkst aan te passen..

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
volgens mij is imail veel beter voor een isp dan exchange. Eindgebruikers zullen toch niet de features van exchnage gebruiken en dan is dat alleen maar extra ballast voor je server.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

wat zuigt er aan exchange. ik vind het een fijn progje, het kan veel en exchange2000 kan nog veel meer. het voordeel is ook dat je gemakkelijk public folders en de hele mikmak op kunt zetten. de connectors opzetten is ff bijten maar als die draaien draaien ze ook goed. idem met exchange.

greatings
mutsje

Verwijderd

Topicstarter
Ja lees nou es wat er staat :D dat ding gaat _puur_ gebruikt worden voor pop/smtp en geen andere exchange troep zoals folders en workgroup sjit.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 21:58
Persoonlijk zou ik voor een linux bak met SendMail kiezen. het Conffigen is wat moelijker maar IMHO is er geen mailhost pakket voor Windows wat vergelijkbaar is met SendMail.

Maar nu verder met het *echte* onderwerp:

ik zou voor IMail gaan.

(dat is idd. een heel kort antwoord...;))

Verwijderd

Winroute zou misschien een oplossing zijn. Dat kan ook het hele zaakje. Plus da's maar 500KB. Werkt hier iig goed. www.winroute.nl voor een demoversie.
Pagina: 1