[Netwerk Noob] Laptop draadloos met PC

Pagina: 1
Acties:

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Ik ben een noob op gebied van netwerken ed.
Ik heb een Desktop met kabelinternet en die gebruik ik voor winamp en af en toe wat downloaden en surfen. Nu wil mijn broertje op zijn laptop ook internet, draadloos en vanaf mijn PC. Hij zou mij dan de helft van de kosten betalen per maand.

Wat heb ik daar allemaal voor nodig. Het enige dat er moet zijn is internet op zijn pc en dan draadloos.

Ik kom tot de coaxkabel die in mijn modem gaat en dan heb ik internet, verder snap ik er de ballen van. Wat moet ik allemaal kopen om draadloos ineternet op zijn laptop te krijgen. En wat gaat het me (=hem) kosten. Heb al gezocht maar snap het allemaal niet echt, omdat het niet echt dezelfde vragen zijn.

Signature

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Dit is inderdaad wel errug basic. Wat zou je nodig hebben als 't niet draadloos hoeft? Juist, 2 nics en een kabeltje. Dus wat heb je nodig als het wel draadloos moet? Juist, 2 wireless nics en GEEN kabeltje. Sim-pel.

Maarja, dan moet jouw pc altijd aan staan en dat lijkt me niet echt handig. Mijn advies is dan ook: koop er ook nog een draadloze router bij.

Verwijderd

Je kan voor ongeveer 50 euro een wireless accespoint/router kopen. De netwerkkabel vanuit je modem prik je in die router, en vanaf de router gaat er een kabeltje naar je PC. Je broertje moet een draadloze netwerkkaart hebben. Kost ongeveer 25 euro als je voor het budgetspul gaat, maar dat moet voor alleen internet en msn wel goed genoeg zijn. Succes ermee!