Toon posts:

[partition magic] alleen 9's bij opstarten?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP!!!! ik weet niet of dit de goede plek is voor deze vraag, maar ik ben met partition magic 8 aan de slag geweest, en het is meerdere malen goed gegaan maar nu wou ik een partitie groter maken. alleen bij het opnieuw opstarten ging er denk ik iets fout... ik krijg nu alleen nog maar een scherm vol negenste zien en nog wat rare tekens..

ik heb een maxtor s-ata schijf (diamond 9 geloof ik ) 16GB en nog geen jaar oud dus het zou toch nog geen bad sector kunnen zijn ofzo?!

mn moederbord is een asus a7n8x deluxe, misschien is het een probleem met de s-ata ondersteuning?!

maar nou heb ik dus geen rescue disk gemaakt (ik heb ook geen floppy ingebouwd...) is er een manier om dit op te lossen? iets in de bios? of heeft het zin om een winxp startup disk te maken en dan gewoon een oude floppydisk er in te proppen?! of werkt het om de c schijf van mijn vaders computer als opstartschijf te gebruiken? ik durf eerlijk gezegd niet zomaar iets uit te proberen voordat ik iets compleet mol... dus ik hoop dat iemand mij (deskundig) advies kan geven!want ik krijg het wel een beetje benauwd ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik vindhier nu net dit: http://www.partition-recovery.com/ heeft iemand hier ervaring mee?!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ken het helaas.

Start op van je Windows XP CD-ROM, laat de setup alle files laden en als er wordt gevraagd wat je wilt doen kies dan voor "Recovery Console". Log in op je XP-installatie (admin-wachtwoord is nodig) en type in "fixmbr" [enter] (zonder quotes). Reboot je PC en alles werkt als het goed is weer.

Denk er wel om dat dit niet zonder risico's is. Als je meerdere OS'en als dual-boot ingesteld had heb je kans dat je die niet meer kunt booten. Succes :).

Verwijderd

Topicstarter
oei ik had wel een dual boot van een oude linux die ik er al af gehaald had... ik most nog uitzoeken hoe ik die kon verwijderen. was geloof ik lilo van mandrake 10 ofzo...kan het daar mee te maken hebben gehad?!

maar in principe hoef ik niet aan de slag met data recovery progjes zeg je?! ik ga het zo proberen!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:02:
oei ik had wel een dual boot van een oude linux die ik er al af gehaald had... ik most nog uitzoeken hoe ik die kon verwijderen. was geloof ik lilo van mandrake 10 ofzo...kan het daar mee te maken hebben gehad?!

maar in principe hoef ik niet aan de slag met data recovery progjes zeg je?! ik ga het zo proberen!
Ik denk niet dat Lilo hier iets mee te maken heeft gehad. Ik had een paar weken geleden hetzelfde als jou en het gebeurde nadat ik een partitietabel probeerde te repareren met Partition Magic. Die maakte het alleen maar erger dus.

Normaal staat de bootloader van Windows in je MBR en schijnbaar is die eruit gehaald en overschreven met onzin. Dat verklaard waarom je al die negens ziet als je op probeert te starten (bij mij waren het ook negens ;) ). Als je fixmbr doet in de Recovery Console van de Windows XP CD wordt de Windows bootloader opnieuw in je MBR gezet en kun je dus weer normaal opstarten :). Geen datarecoveryprogjes dus, want met je data is niks aan de hand :).
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:14:
<off-topic>

WooT meneer Dengis heeft tenminste de Wijsheid in de Khan! :o

</off-topic>
:D _/-\o_.

[ Voor 11% gewijzigd door Genghis Khan op 31-08-2004 19:19 ]

Verwijderd

<off-topic>

WooT meneer Dengis heeft tenminste de Wijsheid in de Khan! :o

</off-topic>

(ik heb dit probleem zelf ook ooit eens gehad, toen wist ik de oplossing niet, en was het gewoon een ReWin...(aparte datapartie B) ) )

Verwijderd

Topicstarter
ow he helemaal geweldig! hij doet het weer... overigens niet via de windows cd... want die herkende de schijf niet... maar ik heb een winme bootdisk gevonden en mijn oude floppydrive nog eens uit het stof gehaald (wonder boven wonder deed hij het nog!) en dan met fdisk de boot sector herschreven... ontzettend bedankt _/-\o_ , ik ben zo blij dat ik niet in paniek meteen de schijf geformatteerd had ofzo...

heerlijk gevoel als windows weer opstart O-) (al ben ik meer een mac fan... maar zoveel negens op 1 scherm is toch wat deprimerend...)

dus bij deze voor iedereen: VOORZICHTIG MET PartitionMagic!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 22:30 . Reden: gelukt! ]

Pagina: 1