Toon posts:

[Exchange] mail verzenden/ontvangen via webacces.

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een Windows2000 server staan met IIS erop geïnstalleerd. Zojuist heb ik Exchange en Outlook erop gezet om webacces te gebruiken. nadat ik een gebruiker aanmaak in het domein (bijvoorbeeld: gebruiker1@testdomein.lan), kan deze gebruiker ook gebruik maken van web acces.

Ik heb eerst Outlook geconfigureerd en ik kan nu vanuit outlook mail verzenden en ontvangen. Het probleem is als ik via webacces geen mail kan verzenden/ontvangen. Dus nu laat ik outlook om de 2 minuten de mail binnenhalen. De binnen gekomen mailtjes zie ik nu wel in webacces maar dit is geen oplossing.

Wat moet ik configureren zodat ik via webacces mail kan verzenden en ontvangen. Ik kan geen eigen smtp server draaien omdat poort 25 is geblokkeerd (multikabel).

Alvast bedankt

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Op verzoek van JSS :P.

Het is handig als je je misschien verdiept in het gebruiken van Microsoft Exchange. Daarbij wil ik eerst even opmerken dat je Outlook bijvoorbeeld helemaal niet nodig hebt om webaccess van Exchange te gebruiken.

Om alles werkend te krijgen moet je twee dingen doen. Dat poort 25 inkomend geblokkeerd is is daarbij geen probleem. Zorg eerst ervoor dat uitgaande e-mail wordt verstuurd via een andere mailserver, zoals die van je provider. Dit moet je in Exchange configureren. Ten tweede heb je een POP3 connector nodig, zoals PopCon. Hiermee kun je pop3-boxen in laten lezen en de e-mail daarin naar je Exchange mailboxen overpompen.

Als dat af is kun je je webmail gebruiken om e-mail te verzenden en ontvang je daarop ook al je e-mail. Op je outlook krijg je die dan niet meer binnen, maar als je deze aan Exchange koppelt is dat geen probleem, dan werkt alles prima.

• StevenK
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:31:
Situatie:

Ik heb een Windows2000 server staan met IIS erop geïnstalleerd. Zojuist heb ik Exchange en Outlook erop gezet om webacces te gebruiken. nadat ik een gebruiker aanmaak in het domein (bijvoorbeeld: gebruiker1@testdomein.lan), kan deze gebruiker ook gebruik maken van web acces.

Ik heb eerst Outlook geconfigureerd en ik kan nu vanuit outlook mail verzenden en ontvangen. Het probleem is als ik via webacces geen mail kan verzenden/ontvangen.
Want ? Foutmelding ?
Dus nu laat ik outlook om de 2 minuten de mail binnenhalen.
Huh ? Welke mail haal je waarvandaan met welk protocol binnen ?
De binnen gekomen mailtjes zie ik nu wel in webacces maar dit is geen oplossing.

Wat moet ik configureren zodat ik via webacces mail kan verzenden en ontvangen. Ik kan geen eigen smtp server draaien omdat poort 25 is geblokkeerd (multikabel).
Alvast bedankt
Probeer eerst eens uit te leggen waar je mee bezig bent.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Want ? Foutmelding ?
Geen foutmelding. Als ik in web acces op verzenden en ontvangen druk gebeurt er verder niks. Als ik een mailtje verstuur komt het mailtje wel bij verzonden items maar het mailtje komt niet aan.
Huh ? Welke mail haal je waarvandaan met welk protocol binnen ?
Een Quicknet mail account haal ik binnen met POP.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:30:
Tsja. de reply van Dennis is dus de enige juiste:
Het is handig als je je misschien verdiept in het gebruiken van Microsoft Exchange. Daarbij wil ik eerst even opmerken dat je Outlook bijvoorbeeld helemaal niet nodig hebt om webaccess van Exchange te gebruiken.
Dit is gewoonweg een té basis iets. Ga eerst eens een berg lezen over e-mail servers in het algemeen en hoe dat werkt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• StevenK
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:30:
[...]

Geen foutmelding. Als ik in web acces op verzenden en ontvangen druk gebeurt er verder niks. Als ik een mailtje verstuur komt het mailtje wel bij verzonden items maar het mailtje komt niet aan.
Ga eerst eens wat lezen over hoe het werkt; je hoeft helemaal niet op verzenden/ontvangen te drukken, het is geen pop3.
[...]

Dat pop-account staat in je lokale outlook profile, en heeft niets met je server te maken.

Wat jij nodig hebt, is een POP-connector en een goed Exchange boek.

Oh, en misschien de volgende keer eerst kijken wat je wil bereiken, en hoe, voor je gaat installeren. :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Dat pop-account staat in je lokale outlook profile, en heeft niets met je server te maken.

Wat jij nodig hebt, is een POP-connector en een goed Exchange boek.

Oh, en misschien de volgende keer eerst kijken wat je wil bereiken, en hoe, voor je gaat installeren.:(
POP-connector heb ik al na die reply van Dennis. En de SMTP server instellen is me ook al gelukt na knowledgebase en een aantal forums. Het enige wat ik me af vroeg is waarom het niet zo werken nadat ik niet veel wijzer werd toen ik het zelf ging opzoeken. Ik geloof dat een forum daarvoor is gemaakt ;) . Ik weet dat het wel erg basis is, als iemand een goede exchange bijbel of een paar goede tutorials kent hoor ik het graag :)

Mijn probleem is iig opgelost :D

• Dennis
  • Laatst online: 19:50
Een goede exchange bijbel is www.msexchange.com
Pagina: 1