Toon posts:

[2000] 2000 server, scheduler could not start*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds enkele dagen werken de taken uit in mijn taskscheduler op Windows 2000 server niet meer. De status is "Could ot start" en de onderstaande error staat in de SchedLgU.Txt:

The attempt to log on to the account associated with the task failed, therefore, the task did not run.
The specific error is:
0x80070569: Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
Verify that the task's Run-as name and password are valid and try again.

Ik heb verschillende usersid's geprobeerd maar ze hebben allemaal het zelfde resultaat.

Alvast bedankt

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
uh, probeer de administrator het uit te laten voeren, in ieder geval iemand met voldoende permissies (waarvan je dus 100% zeker bent)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het de job als administrator gedraaid maar dat heeft niet geholpen. De job heeft 1x gedraaid en daarna niets meer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Onder welke account draait de 'Task Scheduler'-service zelf - die zou onder LocalSystem moeten draaien normaal gesproken? :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

geef het account eens logon locally rights logon as a service rights etc. ofwel je moet de juiste rechten geven aan het account om een task te mogen uitvoeren.

Welke policies worden er uitgevoerd? Als een account beperkt wordt door policies kun je nog zoveel rechten geven , als die met policies weer verwijderd worden is dat zinloos op zo'n moment.

zie ook [rml][ XP]HOWTO: local en remote scheduled tasks[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door mutsje op 01-09-2004 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
De scheduler serivce maakt gebruikt van "Local System Account" en de checkbox "Allow service to interact with descktop" is aangevinkt.

De nieuwe user is lid van Adminstrators en Domain Admins. Administrators hebben default logon locally right. Als ik de job schedule om iedere drie minuten te draaien, dan gaat het de eerste keer goed. Maar de tweede keer heb ik weer dezelfde problemen.

Het lijkt mij dat dit betekent dat de rechten goed staan, anders zou de eerste keer toch ook niet kunnen werken.

Verwijderd

logon as a batch lijkt me ook wel handig... (btw toch niet bij den haag ?, zo ja unlock de server en log uit zodat ik het kan oplossen :))

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle aanpassingen gedaan die hier boven staan en het werkt weer! :*) Mijn hartelijke dank voor de hulp.
Pagina: 1