[Netscape 4.x] conversie e-mail van Netscape 4.x

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Bij de faculteitsvereniging waar ik help wordt al jaren gewerkt met Netscape Messenger 4.x en tot op zekere hoogte beviel dat wel. We lopen ook tegen wat beperkingen aan, al was het qua gebruiksvriendelijkheid.

Nu dacht ik er aan om over te stappen op Mozilla Thunderbird. Probleem is dat wanneer ik de e-mail wil importeren, er NIETS gebeurt. Ik kies voor Tools => Import => Netscape 4.x en dan wordt de knop 'next' braaf grijs, maar feitelijk gebeurt er niets. Ik kan vervolgens ook probleemloos weer een ander programma kiezen.

Het lijkt alsof het programma niet 'ziet' waar Netscape zijn mail heeft opgeslagen.

Nu heeft Outlook 2000 dit probleem ook, die moet ik handmatig wijzen op de profiles directory.

Na wat Googlen heb ik al vanalles ingesteld. Zoals
It is possible to place the user profile information in a location other than
[Program Files]\Netscape\Users\"profilename". Doing so requires modifying the users registry.

In HKEY_CURRENT_USER\Software\Netscape\Netscape Navigator, create a key called UserInfo. NOTE: It is case sensitive so beware.

In this key, create 2 string values:
DirRoot
ProfileDirectory
Bron: http://www.sgr.nada.kth.s...cape_communicator.html.en

Ook heb ik profielen extra aangemaakt als test om te zien of dan herkend wordt dat Netscape geinstalleerd is. Ook dat werkt niet.

Microsoft omschrijft het probleem zelf ook. Hier lijkt de melding van de registervermelding zelfs standaard te zijn.

Aangezien Outlook 2000 na aan de tweede map met mail begonnen te zijn meldt dat het geen geheugen meer heeft, is Outlook geen optie (ook al begint deze wel braaf).

Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is? Wat moet ik aanpassen om te zorgen dat bijv. Thunderbird Netscape ziet??

[ Voor 17% gewijzigd door TromboneFreakus op 31-08-2004 16:47 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Aangezien het over software gaat:
I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR