Toon posts:

Losse Navigatie speler op een willekeurig schermpje...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag Jong en Lui :) Heb me net wat zitte te discusseren met een medewerker van Halfords over het volgende:

Is het mogelijk om op een Los DVD station een willekeurig TFT LCD schermpje aan te sluiten ? Neem b.v. mijn eigen schermpje de: Zanon CLCD70RS

Deze persoon zei namelijk dat dat niet kon omdat iedere dvd speler een eigen video signaal uitzendt. En dan denk ik gewoon van...een video signaal is een video signaal en die kun je op iedere scherm laten zien.

Muchos Gracias,

Greetz >:)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 11:18
Een videosignaal is niet altijd een videosignaal. Composite, S-video, Component zijn maar een paar voorbeelden... Maar, die dvd spelers bij Halfords sturen volgens mij 9 van de 10 keer gewoon composite uit.

Wat dat betreft kletst die gozer waarschijnlijk uit zijn nek. Alleen zal het vast wel zo zijn dat veel dvd spelers speciale stekkertjes gebruiken die alleen op hun eigen beeldscherm passen.

Maar goed, dat is ook wel op te losen. Daar ben je tweaker voor... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
IK HEB EEN FOUTJE GEMAAKT

Ik bedoel niet de losse DVD spelers.....maar de losse navigatie spelers....

Owkee....overnieuw.!

Die discussie ging dus over of ik ook een gewoon scherm op een navigatie station kon aansluiten...

Omdat iedere navigatie een eigen signaal heeft...schijnbaar volgens dat halfords manneke.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 17:01 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij heeft gelijk... In die zin dat het niet 'zomaar' kan... Elke navigatiecomputer heeft sowieso zijn eigen stekker. En daar kun je niet zomaar een videosignaal uit halen. Wat wel bij de meeste merken kan is het aanschaffen van een multimediabox, daar kun je dan een willekeurig scherm op aansluiten. Maar die krengen zijn ook erg duur...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op 31 augustus 2004 @ 17:03:
Hij heeft gelijk... In die zin dat het niet 'zomaar' kan... Elke navigatiecomputer heeft sowieso zijn eigen stekker. En daar kun je niet zomaar een videosignaal uit halen. Wat wel bij de meeste merken kan is het aanschaffen van een multimediabox, daar kun je dan een willekeurig scherm op aansluiten. Maar die krengen zijn ook erg duur...
En over welk MERK multimediabox hebben we het hier dan ?? en hoeveel zal dat kreng dan gaan kosten ??

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 11:18
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:57:
IK HEB EEN FOUTJE GEMAAKT

Ik bedoel niet de losse DVD spelers.....maar de losse navigatie spelers....

Owkee....overnieuw.!

Die discussie ging dus over of ik ook een gewoon scherm op een navigatie station kon aansluiten...

Omdat iedere navigatie een eigen signaal heeft...schijnbaar volgens dat halfords manneke.
Ah, dan wordt het anders ja...

Dan vergeet ook maar wat ik hierboven allemaal gezegd heb :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 31 augustus 2004 @ 17:10:
[...]

Ah, dan wordt het anders ja...

Dan vergeet ook maar wat ik hierboven allemaal gezegd heb :)
Dat lijkt mij dan ook een goed idee jah...

Dan kunnen we nu echt gaan beginnen met oplossen.... >:) ;)

Mikey zei al wat over een multimediabox, maar wat houdt dat in enzo?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16
kan je losse nav. computers kopen dan als consument ? en als dat zo is let er dan op dat de gps ontvanger en alle kabels er ook bij zitten. is dit niet het geval moet je los bestellen en dat kost een vermogen. vanwege diefstal zijn de losse kabels extreem duur.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij de verschillende merken navigatie zijn multimediaboxen te bestellen waarmee je (normaal gesproken) extra spulletjes aan kunt sluiten, vaak kun je dan ook een extra (composiet) schermpje aansluiten. Voor VDO-Dayton kost zoiets 299...

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat ik die misschien kan bekijken ?? of heb jij ergens een pagina waar die dingen opstaan....
Ik heb net wat globaal zitte zoeken, maar heb niet echt iets kunnen vinden wat ik zocht.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zoek op de site maar eens op tv5100... Die heeft ook een output... Das alleen een tv-tuner... Ze hadden ook de multimediabox zoals ik zei, maar die kan ik nog niet vinden...

edit; ze hebben ook nog de MI2200 en MI2100, de eerste voor 2 monitoren de tweede voor eentje, dat zijn de apparaten die ik bedoelde...

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 31-08-2004 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er moet toch een manier zijn om uit die speciale stekkertjes de aderen van het video signaal te overbruggen. Of moet die multimediabox dat converten...

Volgens mij hè...zorgt dat ''speciaal'' stekkertje er alleen maar voor dat 't scherm en de IR werken....meer niet. Maja toch vindt ik het raar dat je niet zomaar een convert-stekker erop kunt zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 23:19 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das niet raar, das business... Maar het zou kunnen dat het signaal gescrambled is hoor... Aangezien die kastjes niet werken zonder stroom... Maargoed, dat weet ik verder niet...
Pagina: 1