dvdrom en dvdwriter drives weg na overclocken

Pagina: 1
Acties:

• SolidSoul
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 10:48
Ik heb een AOpen ax4b pro op 100/400fsb
Na het overclocken van mijn p4 2.0ghz @ 2.4ghz is mijn geluid weg, maar dat wist ik al dus ga ik een nieuwe geluidskaard kopen ipv mijn onboard geluid.

Maar ook mijn dvdbrander en dvdspeler zijn ineens weg, niet meer te selecteren in mijn computer.

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Probeer es terug te clocken en dan te kijken of ze wel weer zichtbaar.. dan lijkt et me duidelijk.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:49
De snelheid van je IDE poorten gaan door de verhoging van je FSB ook omhoog, dan kan het voorkomen dat je IDE drivers het niet meer doen. Je HDD houd het in zulke gevallen wat langer uit. Probeer eens iets minder ver te klokken.

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Idd proberen iets minder ver over te klokken :) Dit is een geval van net te ver overklokken... 1 of 2 stapje's terug en je zou ze weer moeten kunnen selecteren :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• SolidSoul
hoe kan het dan eigenlijk dat andere pcs hun processor dan wel zo ver kunnen overklokken zonder dat dingen uitvallen? moet ik dan een ander moederbord kopen ?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

SolidSoul schreef op 31 augustus 2004 @ 16:47:
hoe kan het dan eigenlijk dat andere pcs hun processor dan wel zo ver kunnen overklokken zonder dat dingen uitvallen? moet ik dan een ander moederbord kopen ?
de meeste die-hard hebben een moederbord met pci-lock dus die hebben geen last van deze problemen

[specs]

• SolidSoul
en hoe herken je zo een pci lock moederbord? welke raden jullie aan voor mijn processor?

• wmeester
  • Laatst online: 11:49
Omdat niet iedere pc/proc/cd-drive combo even ver is over te klokken. Het is trouwens ook geen geringe overklok. 20 %
10 - 15 % is al een redelijke overklok.
Ik weet trouwens niet zeker of het met nieuwe mb mogenlijk is om de snelheid van de IDE controller los te regelen...... Dan kan je namelijk die lager zetten.
Fanatic_FS schreef op 31 augustus 2004 @ 16:49:
[...]

de meeste die-hard hebben een moederbord met pci-lock dus die hebben geen last van deze problemen
aha, kan dus.
SolidSoul schreef op 31 augustus 2004 @ 16:50:
en hoe herken je zo een pci lock moederbord? welke raden jullie aan voor mijn processor?
Misschien dat het tijd word om de FAQ van Overklokken even door te nemen:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[ Voor 53% gewijzigd door wmeester op 31-08-2004 16:54 ]

• SolidSoul
ok bedankt
Pagina: 1