Toon posts:

[ME] PC reset random (maar nooit tijdens games?) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw hier, dus zal me eerst ff voorstellen: Ben een jongen van 16, zit redelijk vaak achter de pc, heb meer verstand van software dan van hardware, hobby's zijn voetbal en snowboarden, maar dat boeit niet zo veel op dit forum.. en JA.. ik heb de FAQ doorgelezen..

Het probleem:

Een vriend van mij heeft al 3 jaar een pc, nog nooit problemen mee gehad, maar sinds 2 weken reset zijn pc zich op verschillende momenten automatisch (lees: soms binnen 30 sec en soms na 2 minuten). Je zal nu wel denken; Daar zijn genoeg topics over, maar het gekke is, dat het tijdens het spelen van games (o.a MOHAA) niet gebeurd. Het lijkt me dus niet dat het de voeding is, want dan zou het tijdens gamen ook moeten gebeuren.

Iemand ervaring mee gehad of weet iemand de oplossing?

(Het lijkt me dat er geen specs nodig zijn.. zo ja.. dan zal ik het hem vragen)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Lees mijn previous topics :) ik heb zelf ook problemen gehad. Het kan dus aan kapotte IDE kabels liggen dus die moet je effe goed schoon maken (connectors) en testen maar het kan ook andere hardware of software zijn. Dus opnieuw installeren van OS kan het ook helpen. Er zijn zoveel mogelijk manieren dus ik zou zeggen. Clean install- Computer van binnenkant schoonmaken/blazen .. als het kan alles eruit halen dan weer in.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Maar als er iets los of iets dergelijks zit, dan is het toch idioot dat het bij gamen niet gebeurd, lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk.

Hij heeft al geformatteerd ook..

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Probeer eens nieuwe drivers van o.a. zijn VGA kaart en chipset.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Even een gokje voor dit vage probleem:
De meeste spellen spelen doe je in 3D-modus van je grafische kaart.
Normaal Windows-gebruik in 2D-modus.

Dus mogelijkerwijs heeft het hier mee te maken.

Mogelijke oorzaak dan: driverprobleem of videokaart niet helemaal lekker meer.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
Het grootste probleem is, dat hij geen drivers kan downloaden, omdat als ie dan eenmaal bezig is, die pc weer ineens reset en zo kan ie steeds weer opnieuw beginnen.

Nog een feitje: hij heeft Windows ME..

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:48:

Nog een feitje: hij heeft Windows ME..
verklaart alles :+

Kan er geen ander OS op?

edit: waarschijnlijk kan er wel een ander OS op aangezien ie ook MOHAA draait.

[ Voor 18% gewijzigd door nowell op 31-08-2004 16:53 ]

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 14:26

dotcode

///\00/\\

Doe eens een mem test. Waarschijnlijk is je mem gewoon stuk.

Verwijderd

Je zegt dat je de faq hebt gelezen, heb je misschien dit over het hoofd gezien :)

Verwijderd

Topicstarter
Vertel mij dan maar waar dat te vinden is in ME..

Jongens.. begrijp dit: Hij kan NIKS, downloaden..

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Rustig rustig, het is de bedoeling om na een post van de bovenstaande mensen even na te denken wat memtest dan is.

Het is een programma dat je op de pc waarop jij nu zit te posten even kan downloaden en even op een diskette kan installeren. (zo moeilijk kan dat neit zijn denk ik)

p.s. ik heb ook Me gedraait in een grijs verleden en dat ging best wel... -_-;

p.s.2 Doe niet zo lelijk tegen mensen die de moeite nemen om jouw te helpen.
Je kan die zin wel dikgedrukt weergeven wat wij dan veronderstellen dat je dat ergens hebt geleerd of gelezen. Doe dat dan ook bij de FAQ, daar staan veel spul/stof om te lezen in om jouw probleem misschien op te lossen.

Zucht, om je even op weg te helpen: www.memtest.org

[ Voor 6% gewijzigd door Eichii op 31-08-2004 17:13 . Reden: ff helpuh ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik heb niks gemeen bedoelt hoor.. wilde alleen iets duidelijk maken.. Het gaat me er namelijk om dat iedereen weet dat hij niks kan downloaden en installeren, zodat ik geen antwoorden krijg van dit en dat moet ie ff downloaden dan..

Sorry, als ik verkeerd overkwam..

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 18:11
ik heb dit probleem ook ongeveer gehad dat hij na 1minuut soms 5minuten begon te restarten en bleek dat de voeding kapot was nieuwe voeding erin en hij deed het weer
misschien helpt het

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
is het misschien wel mogelijk om componenten uit te wisselen als bijvoorbeeld een videokaart/HD/geheugen en heel misschien processor?

• Eichii
Nope, no offense taken, maar er stond ook niet echt letterlijk dat je vriend dat moest downloaden, maar dat hij het even moest proberen. :P

Wel is het OS Windows Me niet de "bomb" in windows geschiedenis. Het is vaak gebleken dat het na een tijd instabiel wordt en niet meer werkt.

Probeer gewoon even die memtest-proggie en laat weten wat de uitkomst daarvan is. Laat het een nachtje runnen.

Verder, kijk ook of zijn pc niet vol zit met stof en probeer dat weg te blazen. Nooit proberen de stofzuiger te gebruiken in een pc. (nare ervaringen dat hij dan helemaal niet meer werkt)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Ok, easy now allemaal :).. Ik zet windows ME even in je topic titel dit is redelijk belangrijk. Zou je toch nog even alle belangrijke specs willen opnoemen van die pc?

Probeer ook eens te booten met een knoppix cd, en kijk dan eens hoelang de pc het kan uithouden zonder reboot. Verder is een controle op virussen ook geen slecht idee.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik voeg even je operating Systeem toe aan je topictitel; denk hier in het vervolg zelf even aan aub :)

PC reboot automatisch > [b]/me PC reset random (maar nooit tijdens games?) *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
- Windows ME zegt al veel..
- Wat doet VGA mode (zit er zoiets in WinME? :?) of anders Safe mode?
- Drivers downloaden op andere pc en branden kan altijd eh ;)
- Memtest al gedraait?

Wat zijn de volledige specs verder?

[ Voor 6% gewijzigd door geez op 31-08-2004 17:34 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 21:56
Ik heb 4 jaar terug ME op een P2 400 gezet en er 2 jaar zonder crashes gebruik van gemaakt... nu heeft me broertje die pc en hoor ik hm nergens over klagen.

Omdad de TS zeg dat het soms al na 30 seconde gebeurt lijkt het me dat het niet aan ME licht.

Wat inderdaad wel degelijk zou kunnen is dat het geheugen stuk is, MEMTEST draaien kan dat uitsluiten.

(TS jij post hier en kan dus kennelijk wel op internet... kan jij mooi een memetest floppy maken als je geen floppy drive hebt wees dan maar creatief, CDrw o.i.d.).

De voeding lijkt mij inderdaad ook erg onwaarschijnlijk, net zoals een hitte probleem, beiden geven namelijk craches @load (gamen).

Verder is het misschien handig om te kijken of alle stekkers, ata kabels en dergelijke goed vast zitten en of alle ventilatoren opspinnen... als dat het dan is ben je er meteen achter.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:04:
Vertel mij dan maar waar dat te vinden is in ME..
Daarmee doelde ik GoedLulFactor.. omdat ik niet weet waar die functie is in ME..

Verwijderd

Topicstarter
Enne... kan ie wel MemTest draaien als z'n pc steeds reset dan? :?

Specs komen eraan.. excuses!

• Eichii
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:34:
[...]

Daarmee doelde ik GoedLulFactor.. omdat ik niet weet waar die functie is in ME..
:+ Het is geen functie van ME.

(zie paar posts boven naar de link van memtest)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 17:34:
[...]

Ik ben allang afgestapt van ME dus ik kan het niet nakijken voor je.. Maar ik kan me herinneren dat het wel mogelijk was in ME en bovendien staat het in de FAQ. En naar mijn weten heeft ME ook BSOD's dus zal de optie uit de FAQ ook aanwezig moeten zijn. Als ik het bij verkeerde eind heb hoor ik dat natuurlijk graag :)

edit:
Als ik Eichii moet geloven is die optie er niet, memtest86 maar ff runnen op mijn hersenen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 17:41 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
Eichii schreef op 31 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

:+ Het is geen functie van ME.

(zie paar posts boven naar de link van memtest)
kun je niet een beetje uitwisselen?? Dat jij jouw Videokaart ff bij hem probeert kijken of alles et dan wel doet of dat hij met een videokaart of geheugen naar jouw toe komt ofzo..wees creatief zou ik zeggen O-) :Y)

edit:
LuPo heeft ook een x een probleem gehad waarbij hij niet wist waar het aan lag

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 31-08-2004 17:40 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• leon1e
  • Laatst online: 21:01
Asser, we gaan er hier van uit dat je zelf eerst iets probeert voordat je weer gaat posten. Verder hebben we ook een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif edit knop zou je deze willen gebruiken als je twee postings achter elkaar doet zodat je het in 1 post kunt houden? :)

Verder in de faq staat dit linkje: http://www.memtest86.com/ dit is de memtest waar veel mensen het hier over hebben.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Kijk het kan dus aan hardware of aan software liggen. Als je niet alles na loopt dan zul je ook nooit erachter komen he. Je kan wel zeggen dat voeding nooit probleem kan zijn maar het kan van alles zijn als je zelf niet getest hebt. Misschien is software conflict die zo maar is opgetreden maar ik zou zeggen download jij effe voor hem en brand het alle nieuwste software op CDROMtje.

Maar ik zeg het nogmaals... toen mijn computer spontaan rebootte zei iedereen ook dat het misschien aan geheugen zou liggen of voeding maar uiteindelijk was het stof op mijn IDE connector. Dus zeg nooit NOOIT!

Lucky Goldstar

Pagina: 1