Toon posts:

Andere plekken om HD te installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een DVD-brander gekocht .. maar al mijn 5 inch bays zitten al vol... kom ik dus net achter :/

Ik heb nu in 5 inch bay:
- 2 HD's met passieve koeler van Zalman (passen dus niet in 3 inch bay)
- CD-RW brander

Nou wil ik een HD gaan verplaatsen om plaats te maken voor de DVDbrander.
Kan ik die op de bodem van de kast monteren?

Hij komt dus niet direkt in aanraking met het metaal omdat de koelbuizen rondom de HD flink uitsteken. Is dat veilig genoeg?

...Of weet iemand anders een betere plek?

Verwijderd

In principe kan het geen kwaad de schijf daar te plaatsen.. probeer anders een bracketje te fabrieken oid :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zelf heb ik een AOpen H500 kast, in dat frame'pje kun je maar 3 schijven kwijt. Ik heb er vier. Dit heb ik zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperkimmels/pics/hd1.jpg

scheve foto :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperkimmels/pics/hd2.jpg

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Prutz0r schreef op 31 augustus 2004 @ 16:07:
Zelf heb ik een AOpen H500 kast, in dat frame'pje kun je maar 3 schijven kwijt. Ik heb er vier. Dit heb ik zo opgelost:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi in elkaar ge-nico'ed :)
Je doet je nickname wel eer aan zo!

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 31 augustus 2004 @ 16:07:

[afbeelding]

[afbeelding]
Je doet je naam eer aan man :P Maareh, wordt dat niet veel te heet zo? Denk niet dat je warmte tussen je schijven zo makkelijk weg krijgt.
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:02:
In principe kan het geen kwaad de schijf daar te plaatsen.. probeer anders een bracketje te fabrieken oid :)
*idee* (8>

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:10
Uh, als je je floppy niet gebruikt, kun je ook daar een HDD in zetten, steekt ie wel wat naar achteren uit.
Als de kast maar niet op de print kan komen is het niet erg om de HDD op de bodem van je kast te schroeven. Het lijkt me alleen lastig om hem zo goed vast te krijgen.

Verwijderd

magische woord: Tie-rips

Verwijderd

Topicstarter
wmeester schreef op 31 augustus 2004 @ 16:11:
Uh, als je je floppy niet gebruikt, kun je ook daar een HDD in zetten, steekt ie wel wat naar achteren uit.
yep, ware het niet dat er lompe koelbuizen rondom de HD zitten.. dus die hebben nu maatje 5 inch.
*en nog een idee* (8>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 16:16 ]

Verwijderd

3.5” Mobile Storage Solution USB 2.0

Bouw uw eigen externe 3,5” HDD werkelijk in een handomdraai! Ideaal om snel data te kopiëren, te transporteren, of puur een back-up te creëren! Deze luxe aluminium behuizing is fraai vormgegeven en biedt een meer dan degelijke bescherming!

U kunt zelf de 3,5” HDD uitkiezen die het best past bij uw eigen voorkeur. Zo kunt u kiezen voor een 40 GB HDD of zelfs een 120 GB HDD, afhankelijk van uw eigen behoefte, maar u kunt ook uw favoriete merk trouw blijven als u dat wilt. In feite is namelijk elke 3,5” IDE hard disk geschikt voor deze casing. Met een USB 2.0 aansluiting kunt u bovendien profiteren van een snelheid van data overdracht van maar liefst 480 Mbps. De drive is zeer eenvoudig in de behuizing te monteren en u kunt dan ook vrijwel gelijk aan de slag, waar u maar wilt!

USB 2.0
Ondersteunt: ATA100/133
Overdrachtsnelheid: max. 480Mbps
Aparte voeding bijgeleverd, AC input: 100VDC naar 240VDC DC Output: +5V/+12V
Aluminium behuizing
Compatibel met Windows 98SE/2000/XP, Mac OS.9.0 en hoger
Plug-and-play

Adviesverkoopprijs inclusief BTW: Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/150dpi_AG000020_box.jpg
€ 59,95 = inmiddels al 45,-

Verwijderd

Je kunt in ieder geval genoeg basismateriaal recyclen van oude AT/ATX kasten :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 16:26 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 22:03
Misschien kan je 1 HDD verkopen en daar een externe voor in de plaats kopen? Het is misschien niet de goedkoopste oplossing maar wellicht om over na te denken.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Yofresh_750 schreef op 31 augustus 2004 @ 16:18:
Misschien kan je 1 HDD verkopen en daar een externe voor in de plaats kopen? Het is misschien niet de goedkoopste oplossing maar wellicht om over na te denken.
offtopic:
lol, een nieuwe kast is nog goedkoper 8)7

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:10:
Maareh, wordt dat niet veel te heet zo? Denk niet dat je warmte tussen je schijven zo makkelijk weg krijgt.
HD1: 34C
HD2: 31C
Raptor's voelen hetzelfde aan als de Maxtor's.... no problem dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 31-08-2004 16:26 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:16:Je kunt in ieder geval genoeg basismateriaal recyclen van oude AT/ATX kasten :Y)
Argh! *idee overload* (8>

Maareh, hier kan ik wel een tijdje mee vooruit ! _/-\o_

Zijn die ATX kast-onderdelen allemaal universeel? Anders koop ik even zo'n verlengsetje van Lian-Li..

maar die tie-rips zijn natuurlijk helemaal goedkoop :)

Verwijderd

of op deze manier

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001576.JPG
nog geen €5 voor 20m
Pagina: 1