Toon posts:

Inloggen met slave op host met host profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje liggen en nu zou ik graag met mijn slavecomputer (win ME) willen inloggen op de hostcomputer (win XP) met het profiel van mezelf zoals op de hostcomputer!

Hoe doe ik dit?? Misschien ook handig op de slave XP te installen :S??
Heb gezocht in t forum maar niet kunnen vinden!

Verwijderd

Sorry dat ik hem zo moet sluiten, maar je doet nu toch echt een aantal dingen anders dan hoe wij het willen zien.

Allereerst ben je in je vooronderzoek een heel belangrijk punt vergeten: zoeken buiten het forum. Als je je even tot Google had gewend: [google=roaming profiles].

Daarnaast denk ik dat het helpt als je je terminologie wat verbetert; wat jij met 'slave' en 'master' bedoelt heet in het dagelijks leven 'client' en 'server'. Als je die woorden in zoektermen gebruikt zul je vele malen meer vinden dan met 'slave' en 'master'.

Maargoed, met de link die ik gaf moet je een heel eind kunnen komen. Het enige probleem is dat het misschien nogal ingewikkeld/omslachtig is voor jouw situatie - je moet namelijk Active Directory installeren op een Windows 200(3) server. In jouw geval is het wellicht slimmer om vanaf de andere computer in te loggen op je ME-machine door middel van Remote Desktop. Dan werk je gewoon op die machine maar lijkt het alsof je op de andere zit. Dit kan je doen met bijv. Remote Administrator of - als je Windows XP wilt installeren met de ingebouwde RDP, inloggen op afstand.

Ik hoop dat je wat verder bent inmiddels. Neem in het vervolg Starten van topics in NT *lezen* even door alvorens iets te posten, dat scheelt je dan een slotje ;)

Dit topic is gesloten.