Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Photoshop] Is er verschil tussen de win en mac versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Photoshop gaan bestellen. Ik heb een Mac, met een G5, en een Windows PC met Windows XP erop. Nu had ik een vraag: Is er een verschil tussen de Windows en de Mac versie, niet op de prijs gelet?

Verwijderd

Ja, omdat het verschillende besturingssystemen zijn.

Hierdoor zul je voor beide pc's een verschillende versie moeten kopen.

Intern zullen er hele grote stukken gelijk zijn (zoals lijnen trekken, foto's aanpassen e.d.), maar de manier van installeren, aanroepen van printer, de manier waarop de directory's zijn ingedeeld e.d. is erg verschillend, hierdoor zal je de windows versie niet op de mac kunnen installeren en visa versa.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:00:
Ja, omdat het verschillende besturingssystemen zijn.

Hierdoor zul je voor beide pc's een verschillende versie moeten kopen.

Intern zullen er hele grote stukken gelijk zijn (zoals lijnen trekken, foto's aanpassen e.d.), maar de manier van installeren, aanroepen van printer, de manier waarop de directory's zijn ingedeeld e.d. is erg verschillend, hierdoor zal je de windows versie niet op de mac kunnen installeren en visa versa.
Nee, dat snap ik ook wel :D, maar ik bedoel qua functies....

Verwijderd

Qua functies is er geen verschil
het is tenslotte hetzelfde product op een ander os :)

Op mac is het een stukkie overzichtelijker aangezien het geheel geintegreerd word in de interface en je de palletten dus beter kunt plaatsen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dank jullie! _/-\o_

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Het is maar net waar je van houdt... ik vind de windows versie lekkerder dan de mac, terwijl dat bij premiere weer net andersom is :) maar hij is uiteraard wel een stukkie sneller op Mac ;)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Hallo,

is er ook verschil wat betreft de sneltoetsen..? ctrl + T ctrl + C etc.

Mvg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:13:
Hallo,

is er ook verschil wat betreft de sneltoetsen..? ctrl + T ctrl + C etc.

Mvg
Ja, op een Mac doe je immers zo'n beetje alles met de commandknop ipv ctrl. Dus daar zit her en der wel wat verschil in.

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:51

larshack

Zonder melk en suiker

Maareh, Photoshop op je G5? Vraag me af of dat gaat werken met de laatste versie van Photoshop...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarschijnlijk heeft de topicstarter 12 jaar later ook wel een ander stuk ijzer...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(knip, zie boven). Topic was een beetje erg oud en dus gesloten. Desalniettemin welkom op GoT :)

[ Voor 164% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2016 21:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.