Vraagje aan Abit BP6 users

Pagina: 1
Acties:

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:04
Ik heb zo'n BP6 met 2x Celeron 500 erop.

Is het iemand gelukt om de HPT366 controller die op het bord zit te gebruiken?

Het lukt mij namelijk niet :(

Heb allerlei drivers/biossen geprobeerd, maar het wil gewoon niet werken.

Onder Windows 98, Windows 2000 Prof en Slackware 7.0/7.1 blijft het systeem hangen al ik grote bestanden van de harddisk die aan deze controller hangt af ga lezen.

Het ernaar toe schrijven is geen probleem.

BvD, Petuhr.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Je moet ff de source patch voor de kernal hacken...... De waarde van de DMA mode moet 1 naar beneden, dan draait hij rock solid, ook met Maxtor HD's.....

• Petuhr
Op donderdag 28 december 2000 13:39 schreef Dualdude het volgende:Je moet ff de source patch voor de kernal hacken...... De waarde van de DMA mode moet 1 naar beneden, dan draait hij rock solid, ook met Maxtor HD's.....
Hmmm zal ik eens proberen... Thnx

• Dualdude
Als je me je meel adres doet, kan ik je de gepatchte file van 2.2.16 wel meelen.....

Verwijderd

Heeft dit te maken met de HD die je eraan hangt?
Ik heb een IBM Deskstar eraan hangen en het werkt perfect, zowel W2K pro en SuSE 6.4
Ik heb wel de bios moeten gebruiken die je op www.bp6.com kunt vinden, maar alles draait rock-stable.

• Petuhr
Heb er een Seagate harddisk aan hangen.

8,4 GB 5400 RPM

Bios versie 1.25 van HPT
Bios versie QQ voor mobo

• Dualdude
Seagate en Linux == problems. Maar het kan wel, maar je moet ze dus niet aan de DMA33 controller hangen. Alleen aan de HighPoint, maar daar ging het ook om.

Ik gebruik de Officiële ABIT RU bios. No problemo. Heb wel eerst QQ gebruikt, RU bevalt beter.

• Petuhr
Op donderdag 28 december 2000 14:00 schreef Dualdude het volgende:Seagate en Linux == problems. Maar het kan wel, maar je moet ze dus niet aan de DMA33 controller hangen. Alleen aan de HighPoint, maar daar ging het ook om.

Ik gebruik de Officiële ABIT RU bios. No problemo. Heb wel eerst QQ gebruikt, RU bevalt beter.
Welke versie van de HPT controller bios zit daarbij?????

• Dualdude
FF kijken.... ik geloof 1.24

Kon het zo snel niet vinden in de /proc.

ff rebooten..... 1.22

• Petuhr
Hmmmm..

Zal die RU bios ff gaan proberen..

Heb onder Linux met 2 Seagate harddisken aan de UDMA 33 controller geen problemen... dat loopt als een zonnetje..

• Dualdude
Ik heb zelf zo'n 8,4 GB Seagate U8, met zo'n zwart "badpakje", (sexy schijfjes :)) en dat werkte voor geen meter. I/O errors e.d. Zitten geen bad sectors op, want ik het 7 nieuwe geprobeerd. Met de Barracuda zijn minder problemen. Ik ben niet zo'n Seagate fan. Ik ben meer Maxtor freak. Heb ik weinig problemen mee.
Pagina: 1