Toon posts:

Beste keuze: Sony Cybershot DSC-P73 of Canon Powershot A85?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit een beetje te dubben tussen deze 2 camera's, heb ze allebei eens bekeken in de winkel maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik ga de camera vooral gebruiken voor concertfoto's, fotos in de binnen/buitenlucht, bandfoto's en ik wil er ook korte videofilmpjes mee kunnen opnemen voor op het internet (320x240 bv) in een zo hoog mogelijke framerate...ik weet dat het natuurlijk niet te vergelijken is met een videocam maar goed, alles is meegenomen binnen mijn budget ;)

wat me vooral aanspreekt in de cybershot is het design, de 2 batterijen, bijgeleverde lader, en de optie tot korte videofilms op 30 fm/s. Qua specs is ie zo te zien erg uitgebreid.

Wat me aantrekt in Canon is vooral de naam, mooi en groter lcdscherm en de lofzang die ik lees wat betreft de fotokwaliteit.

Wie kan mij overtuigen wat de beste keuze is in mijn situatie? En is de Canon Powershot A85 nu echt zoveel beter in kwaliteit dan de Sony Cybershot DSC-P73 of is het verschil erg miniem en ligt het vooral aan de gebruiker zelf?

Ik hoop op een antwoord, ik heb al het een en ander opgezocht, maar een echte kwaliteitsvergelijking mbt deze camera's ben ik nog niet tegengekomen behalve dan de specs.

Bedankt alvast!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Check eens www.kieskeurig.nl

Ik heb tot nu toe alleen maar goede dingen gehoord over de A85.

[ Voor 55% gewijzigd door PcManiaxx op 31-08-2004 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja had ik al gecheckt alleen ben ik nog niet meer wijzer geworden, misschien heb ik hier meer geluk :) dank je iig.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
waarom overweeg je de sony V1 niet ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Topicstarter
de sony v1 ligt toch een flink stuk buiten mijn budget, ben vooral geinteresseerd in deze 2 camera's.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat je voor je zelf duidelijk moet kijken wat het belangrijkste is. De sony heeft meer fps dan de canon in de filmpjes (het dubbele meen ik). Maar het is misschien ook goed om eens te kijken naar de extra dingen zoals geheugenkaart en batterijen. Wt heb je liever een memory stick of een compact flash kaart. Ik weet ook niet hoeveel batterijen er in een sony cam gaan (als ze er al in gaan) maar in die van de canon gaan er 4. De Canon is een stuk zwaarder dan de sony. Als je foto's gaat maken voor pop concerten dan is 3x optische zoom miss. wat weinig. Je kan dan bij de Canon nog een extra lens kopen waardoor je wat verder kan inzoomen.

Edit: canon cam weegt 300 g en dat is incl. 4 batterijen
sony cam weegt: 243 g en dat is incl. 2 batterijen

Canon lcd heeft meer pixels (canon: 118,000 bij 1.8 inch lcd sony: 67,000 bij 1.5 inch lcd) waardoor volgens mij je beter kunt zien of je foto scherp is.

Ik weet ook niet of je graag een x een macro foto wilt maken, maar de sony cam heeft een macro van 10 cm en de canon er een van 5 cm.

En de sluitertijd van de sony is 30 sec maximaal en die van de canon is 15 sec.

[ Voor 30% gewijzigd door Justawitte op 31-08-2004 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja het voordeel van de sony is dat er maar 2 batterijen in hoeven en er een lader bij zit, bij de canon zitten er 4 in, dus zwaarder en moet je de lader nog eens apart er bij kopen.

verder vind ik die videoopties op de sony toch wel erg netjes, dus op dat gebied heeft deze de voorkeur.

bij sony moet ik dan wel een memorycard pro aanschaffen, liefst van 256mb, wat ben ik daarvoor kwijt? eens even goed gaan pricechecken, of is er misschien een goede onlineshop die stuk goedkoper uitvallen?
Pagina: 1