Ik heb een 3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router. Hieraan hangt één PC met een kabel en twee PC's hangen er draadloos aan. Nu viel af en toe in het verleden mijn netwerk uit maar na een restart van de router deed alles het weer perfekt. Ik heb een week geleden één van de draadloos verbonden PC's verplaatst naar een andere kamer op dezelfde verdieping. Sinds die tijd valt het netwerk steeds uit en moet ik steeds de router herstarten. Enig idee hoe dat komt? Alle PC.s draaien op Windows XP.
Werkt IP vrijgeven/vernieuwen ook?
Verwijderd
Heb je al eens een firmware-upgrade uitgevoerd.
Verder mis ik een hoop informatie en een opsomming van wat jij zélf al geprobeerd hebt. Lees Starten van topics in NT *lezen* eens aandachtig door en breid je startpost uit met wat meer informatie.
Verder mis ik een hoop informatie en een opsomming van wat jij zélf al geprobeerd hebt. Lees Starten van topics in NT *lezen* eens aandachtig door en breid je startpost uit met wat meer informatie.
Ten eerste was 't handiger geweest als je die 3 zinnetjes in 1 reply had gezet. Je kunt je bericht veranderen met 't
-knopje.
IP vrijgeven en vernieuwen doe je op een dos-prompt:
vrijgeven -> ipconfig /release
vernieuwen -> ipconfig /renew
Nofi, maar dit is wel basiskennis hoor. Maargoed, iedereen begint bij 0 hè...
Nofi, maar dit is wel basiskennis hoor. Maargoed, iedereen begint bij 0 hè...
[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 31-08-2004 15:42 ]
En in een "dos prompt" kom je: start > uitvoeren > cmdBergen schreef op 31 augustus 2004 @ 15:41:
Ten eerste was 't handiger geweest als je die 3 zinnetjes in 1 reply had gezet. Je kunt je bericht veranderen met 't [afbeelding]-knopje.
Nofi, maar dit is wel basiskennis hoor.
Je kunt ook gewoon bij netwerkverbindingen kijken. Onder eigenschappen zit ook vast wel een knopje vernieuwen ofzo.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Wat netwerken betreft mag je me best een beginner noemer. Daarom vraag ik het ook aan jullie deskundigen. Wat ik graag wil weten: wat gebeurt er als je je router herstart, worden er dan door de router weer nieuwe ip adressen "uitgedeeld"? Wat maakt dat het netwerk weer werkt na een herstart. Misschien weer een domme vraag maar als je weet hoe het werkt weet je vaak ook wat er fout kan gaan. Dat van ip vrijgeven probeer ik de eerste keer dat het wireles netwerk er weer mee ophoudt
Dat hangt er in eerste instantie vanaf hoe je je netwerk hebt opgezet. Je kunt 't op 2 manieren doen: alle pc's vaste IP-adressen geven of de IP-adressen laten uitdelen door de router. Ik ga er even vanuit dat je router ze uitdeelt. Het zou inderdaad kunnen dat de pc's andere IP-adressen krijgen. Dat hangt er vanaf of je de router zolang van de stroom hebt gehaald. De router onthoudt namelijk de MAC-adressen van de netwerkkaarten die IP-adressen aanvragen. Aan de hand daarvan krijgen de pc's steeds dezelfde IP-adressen toegewezen. Als je de router heel snel reset (met misschien een resetknopje of heel snel de stekker eruit en erin) heeft hij de tabel met MAC-adressen (de zgn. ARP-tabel) wel bewaard, maar als je hem heel lang van de stroom laat 'vergeet' hij die tabel, zodat de pc's andere IP-adressen kunnen krijgen dan ze hadden.Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:51:
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Wat netwerken betreft mag je me best een beginner noemer. Daarom vraag ik het ook aan jullie deskundigen. Wat ik graag wil weten: wat gebeurt er als je je router herstart, worden er dan door de router weer nieuwe ip adressen "uitgedeeld"?
Dat hangt van 't OS af. Bij de meeste Windows-versies moet je het IP-adres even vernieuwen, maar XP merkt zelf dat er weer een netwerkverbinding is en vraagt zelf meteen als een IP aan.Wat maakt dat het netwerk weer werkt na een herstart.
Pagina: 1