Toon posts:

Cue file maken van aparte tracks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb regelmatig gemixte cd's maar dan niet in 1 mp3 + .cue maar in verschilldende tracks... Als ik deze brandt heb ik (zelfs met pauze op 0 seconden) altijd schokken in de overgang naar de volgende track... Daarom dacht ik, laat ik ze terug 1 grote track maken en dan een .cue file maken, maar een .cue file maken duurt vreselijk lang... Bestaat er een programma om van de aparte tracks terug een .cue te laten maken?

Verwijderd

Als het MP3's zijn is er altijd een overgang, tenzij je eerst die tracks bewerkt voor het branden of afspeelt met een programma wat trackovergangen niveleert.

Verwijderd

Topicstarter
hoe komt het dan als je 1 mp3 hebt met een cue file, je dat niet voorhebt?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Schrijf je die mp3-file op cd als cd-audio of als een mp3? Bij cd-audio kan dat inderdaad met een cue-file.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

welke brandsoftware welke settings ?

Verwijderd

Topicstarter
ik schrijf alles als cd-audio met nero (met cue of met apparte tracks, met apparte tracks stel ik voor elk lied 0 seconden pauze in...

Verwijderd

hoe komt het dan als je 1 mp3 hebt met een cue file, je dat niet voorhebt?
Omdat de bitstream dan doorlopend is en niet gecut waardoor er bit-afrondingen plaats vinden in de trackovergangen die je als storend ervaart.

MP3 = lossy

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
is het dan mogelijk de tracks te joinen tot 1 grote mp3 file en een cue te maken (of laten maken door een programma?)

• under-world

under-world

ooh-la dots

Heb je het ook al op 0 "frames" geprobeerd ipv 0 seconden? Het weirde is dat ie bij mij wel perfect klinkt als ik 0 frames kies bij pauze en disk at once mode.
edit:
wat je zelf voorstelt kan en is zat software voor maar dan kun je niet meer skippen op de cd alleen maar spoelen.

[ Voor 32% gewijzigd door under-world op 31-08-2004 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 31 augustus 2004 @ 15:01:
Heb je het ook al op 0 "frames" geprobeerd ipv 0 seconden? Het weirde is dat ie bij mij wel perfect klinkt als ik 0 frames kies bij pauze en disk at once mode.
Ik probeer het zo op een cd-rw...

• under-world

under-world

ooh-la dots

die melding over track one requires 2 seconds ...blaat moet je gewoon zeggen okay dan corrigeert ie track 1 zelf. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door under-world op 31-08-2004 15:04 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
under-world schreef op 31 augustus 2004 @ 15:01:
edit:
wat je zelf voorstelt kan en is zat software voor maar dan kun je niet meer skippen op de cd alleen maar spoelen.
Als je die files terug joined, kan je nog steeds skippen op een cd, daarvoor dient net die cue-file.
Hij schrijft de cd in 1 'stream', maar de TOC wordt geschreven volgens de cue-file, dus met beschrijving van de aparte nummers.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cd geschreven als 0 Frames en het blijkt zowat te werken :P, maar is dit bij elke cd 0 frames of kan het ook zijn dat je 0 seconds zal moeten nemen?

• under-world

under-world

ooh-la dots

Fire69 schreef op 31 augustus 2004 @ 15:08:
[...]

Als je die files terug joined, kan je nog steeds skippen op een cd, daarvoor dient net die cue-file.
Hij schrijft de cd in 1 'stream', maar de TOC wordt geschreven volgens de cue-file, dus met beschrijving van de aparte nummers.
Ik ken het principe van de cuesheets maar TS geeft aan dat hij losse tracks op mp3 heeft. HEt lijkt mij sterk dat ie dan de TOC van de orginele cd heeft :+ Dan kun je net zo goed een image maken van het orgineel. Dat doe ik altijd bij mixcd's. Mixes "van het web" is toch een ander verhaal.
Met Nero gewoon disk at once en 0 frames, 2e melding skippen en gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door under-world op 31-08-2004 15:13 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

under-world schreef op 31 augustus 2004 @ 15:03:
die melding over track one requires 2 seconds ...blaat moet je gewoon zeggen okay dan corrigeert ie track 1 zelf. 8)
Wat heeft dat met de rest van de tracks te maken :?

En FYI: die 2 secs komen voor een track ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• under-world

under-world

ooh-la dots

heeft er niks mee te maken alleen voor track one idd. -Zoals ik zeg.- Bedankt voor de verheldering iig :+
edit:
Voordat TS ging branden wilde ik hem waarschuwen voor die vrij oninteressante melding. Dat er een causaal verband bestaat met het probleem heb ik nooit gezegd; het was dus een algemene opmerking ipv een specifieke. Idd 2seconde pauze ja... zie Nero melding automatische correctie als je een setting doet die problemen op gaat leveren. Mooi he dat Nero...

[ Voor 84% gewijzigd door under-world op 31-08-2004 15:20 ]

Pagina: 1