XS4all knijpt poort 119 af?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 00:40

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik ben deze maand voor het eerst boven de 200 gigabyte grens met downloaden. (3 weken thuis, vakantie en usenet net ontdekt).

Ik kwam er gisteren achter dat XS4all nu mijn poort 119 afknijpt naar 300 kb/sec, terwijl ik normaal met een XS4all fast abonnement +450kb/sec moet halen.
Ik heb verschillende newsgroup clients gebruikt, maar allemaal gaan ze die 300 kb/sec grens niet meer over. Dus dat lijkt me klaar als een klontje.

Kan iemand dit bevestigen? Ik ben benieuwd of meer mensen dit aan de hand hebben.

Wel erg jammer dat XS4all zo doet, ik heb namelijk een payserver genomen ( usenetserver.com) omdat ze newszilla van XS4all afknijpen tot 150 kb/sec.
Nu zoek ik een alternatief dat me 14 dollar per maand kost en dan gaan ze me alsnog afknijpen.

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat 200 gb in de maand downloaden ontzettend veel is (voor mij is dit ook het absolute record), maar een mailtje of seintje van XS4all had wel fijn geweest. XS4all laat ook altijd weten dat ze nog nooit maatregelen hebben getroffen vanwege iemands downloadgedrag m.b.t. de FUP. Maar een poort afknijpen lijkt me toch wel een maatregel?

Beauty is in the eye of the beerholder

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Dat meerdere clients hetzelfde probleem hebben wil nog niet meteen zeggen dat het aan Xs4all ligt, ik zit bij Concepts (via BBNed) 8 Mbps en bij mij gaat het de laatste weken ook een stuk trager, zowel met 6 connecties op news.usenetserver.com, als met 8 connecties verdeeld over nntp1 en nntp2.usenetserver.com. Haal ook maar iets van 300 KBps.

Downloaden van andere sites gaat (als de site snel genoeg is) ook gewoon op 700~750 KBps.

[ Voor 12% gewijzigd door pelican op 31-08-2004 14:53 ]

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ahaa, ik dacht 1 (200 gig) + 1 (300kb max) = 3 (afknijpen lijn).

Ik kan vanaf websites wel gewoon met max speed downloaden.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

HellBeast schreef op 31 augustus 2004 @ 14:43:
Ik ben deze maand voor het eerst boven de 200 gigabyte grens met downloaden. (3 weken thuis, vakantie en usenet net ontdekt).

Ik kwam er gisteren achter dat XS4all nu mijn poort 119 afknijpt naar 300 kb/sec, terwijl ik normaal met een XS4all fast abonnement +450kb/sec moet halen.
Ik heb verschillende newsgroup clients gebruikt, maar allemaal gaan ze die 300 kb/sec grens niet meer over. Dus dat lijkt me klaar als een klontje.

Kan iemand dit bevestigen? Ik ben benieuwd of meer mensen dit aan de hand hebben.

Wel erg jammer dat XS4all zo doet, ik heb namelijk een payserver genomen ( usenetserver.com) omdat ze newszilla van XS4all afknijpen tot 150 kb/sec.
Nu zoek ik een alternatief dat me 14 dollar per maand kost en dan gaan ze me alsnog afknijpen.

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat 200 gb in de maand downloaden ontzettend veel is (voor mij is dit ook het absolute record), maar een mailtje of seintje van XS4all had wel fijn geweest. XS4all laat ook altijd weten dat ze nog nooit maatregelen hebben getroffen vanwege iemands downloadgedrag m.b.t. de FUP. Maar een poort afknijpen lijkt me toch wel een maatregel?
Heb je al gekeken naar de mogelijkheid dat de usenet server dit doet?
Veel beperken dit om zo het dataverkeer binnen de perke te houden.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
-edit nevermind, verkeerd gelezen. Sorry.

[ Voor 96% gewijzigd door sjukke op 31-08-2004 14:54 ]

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
ik heb daar ook met de technical support gechat (leuke feature trouwens) en die zeggen dat mijn account nog steeds gewoon normaal moet functioneren en dat mijn ISP wellicht mij zit af te knijpen. Usenetserver.com zegt dus dat ze niets afknijpen. (Dat zou ook echt geen goede reclame zijn, ze adverteren met "unlimited access" en "no download and speed limits.")

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
sjukke schreef op 31 augustus 2004 @ 14:53:
Normaal gaat Newszilla maar met 50 per lijntje, en je mag er 3 hebben (= dus 150kb/s), jij hebt dus nog mazzel met je 300kb/s.
Ik gebruik newzilla niet, maar een payserver....

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
HellBeast schreef op 31 augustus 2004 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik newzilla niet, maar een payserver....
Ja zag ik net, heb m'n bericht geedit maar je was te snel met quoten :p

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
sjukke schreef op 31 augustus 2004 @ 14:54:
[...]

Ja zag ik net, heb m'n bericht geedit maar je was te snel met quoten :p
geeft niks. ;)

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Zoek eens in de xs4all.general nieuwsgroep.

Ik meen me te herinneren dit eerder gehoord te hebben na een telefoontje of mailtje naar de helpdesk schijnen ze het weer open te zetten.

Ik heb nu 2 maanden een Lite abbonement en in de eerste 160GB en in de tweede 75 GB gedownload en niets gemerkt. Ze zeggen zelf op hun site dat een enkele keer extreem veel downloaden geen probleem is en ze alleen bij regelmatig veel internetverkeer ingrijpen.

Daar staat tegenover dat ik nog niemand gehoord heb die bij XS4ALL in de problemen is gekomen door te veel internetverkeer.

[ Voor 103% gewijzigd door ritsjoena op 31-08-2004 15:01 ]

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik zit nu die nieuwsgroep af te zoeken ,maar ik kan daar geen topic over vinden hoor.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Dear Valued Customer

We are aware that some of our users are getting slower than average download speeds. We have addressed this issue and will be resolved for most users on the 31st of this month. We apologize greatly for inconvenience that this may be causing you and thank you for you patience while we work to resolve this issue.

UseNetServer Technical Support

uit [rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 2][/rml]

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Vreemd dat de technical support van usenetserver.com dan anders beweerd. :/

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
XS4ALL knijpt je niet af hoor. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand afgeknepen is bij hen.

Mijn gemiddelde is 400 GB/mnd en nergens last van. Usenetserver daarintegen is soms wat trager dan anders. De oplossing is vaak de volle 12 threads gebruiken. Soms is ook de backbone (verbinding) naar de US het probleem.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 20:56
HellBeast schreef op 31 augustus 2004 @ 15:37:
Vreemd dat de technical support van usenetserver.com dan anders beweerd. :/
Dit is ook technical support geweest, vaak is het ook langs elkaar heenlopen, de ene collega zegt het een, de andere iets anders, iig hoop ik vandaag weer op verbetering gezien het de 31e is :)
Pagina: 1