[windows NT server] Inbellen op bedrijfsnetwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 10:05
Op het bedrijf waar ik sinds gisteren stage loop is de netwerkbeheerder op vakantie. Nu ben ik de enige met een beetje computerervaring die over is gebleven op het bedrijf. Toch blijkt mijn kennis even niet voldoende.
Het probleem is dat een medewerker vanaf thuis via een inbelverbinding heeft geprobeerd om op het bedrijfsnetwerk te komen. Dus inbellen met een telefoonlijn op een Windows NT server. Nu neemt het modem de oproep gewoon niet aan. Blijft gewoon over gaan. Men heeft mij gevraagd dit probleem op te lossen. Er was een hoge mate van urgentie. :Y)
Ik heb even geprobeerd om naar buiten te bellen met de server. Dat lukt. Dus modemcommunicatie lijkt oke. Kan iemand mij vertellen waar ik ergens in NT Server moet kijken om instellingen te vinden met betrekking tot aannemen van inkomende oproepen? alvast bedankt!

:)

Verwijderd

Is RAS geinstalleerd op de server NT 4.0 is wat oud voor mij maar je moet RAS hebben geinstallerd en hier in kun je dan aangeven of de computer moet op nemen. Kijk even op www.NTFAQ.com hier kan je vinden hou je dit insteld

• wizzzzzz
  • Laatst online: 26-03 14:08
Is dit trouwens iets wat eerst wel heeft gewerkt en nu niet meer ???

• vandenhende
Ja heeft altijd gewerkt eerst. Dat is het vreemde....

RAS is geinstalleerd ja. ik ga daar even kijken.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:20

rammes

koekebakker 1e klas

zet je modem eens uit en aan.. misschien is het nummer blacklisted

Ik zou het doen!

• wizzzzzz
  • Laatst online: 26-03 14:08
Heb je de betreffende services (of de hele server) al eens herstart.

• vandenhende
Hele server herstarten is geen optie omdat er een man of 20 op aan het werken is...

Maar ben al iets verder. Ligt denk ik niet aan server. Ik heb de tel lijn uit het modem gehaald en er een toestel op aangesloten. Naar buiten bellen lukt. Naar binnen bellen dus van mijn gsm naar dat toestel niet. Dus nu ga ik even verder bedenken waar dat aan ligt. (De telefoonsituatie is nog een beetje onoverzichtelijk voor mij hier 8) hangt een flinke siemens centrale tussen) In ieder geval bedankt voor het meedenken zover!

(P.S. RAS was geconfigureerd en service loopt zag ik in de RA Admin)

[ Voor 7% gewijzigd door vandenhende op 31-08-2004 14:49 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 12:34
Is het toevallig een HiPath centrale van Siemens wat je daar draait?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• vandenhende
Masch schreef op 31 augustus 2004 @ 14:55:
Is het toevallig een HiPath centrale van Siemens wat je daar draait?
Siemens H150e Officecom

• Masch
Die hebben wij hier ook. Wij hebben daarin een insteekkaart gekocht, genaamd ExpressLAN, die voor ons de binnenkomende lijnen behandeld en doorstuurd naar onze LAN.

Ik weet niet zeker of jullie ook deze kaart hebben, misschien kun je dat een collega even vragen, maar bij ons zat er software bij (Assistant HiPath HG1500 2.2) waarmee je e.e.a. kunt instellen. Niet iedereen krijgt deze software volgens onze leverancier en je hebt er ook een username + ww voor nodig, dus mij lijkt het het beste om je telecomleverancier even te bellen mocht je zo'n kaart hebben.

Kun je overigens de systeembeheerder zelf niet even bellen? Beetje raar dat hij op de tweede dag van jouw stage jouw al alleen laat :?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• vandenhende
Masch schreef op 31 augustus 2004 @ 15:19:
Die hebben wij hier ook. Wij hebben daarin een insteekkaart gekocht, genaamd ExpressLAN, die voor ons de binnenkomende lijnen behandeld en doorstuurd naar onze LAN.
Ik zie een kabel van centrale naar een pc lopen inderdaad.
Ik weet niet zeker of jullie ook deze kaart hebben, misschien kun je dat een collega even vragen, maar bij ons zat er software bij (Assistant HiPath HG1500 2.2) waarmee je e.e.a. kunt instellen. Niet iedereen krijgt deze software volgens onze leverancier en je hebt er ook een username + ww voor nodig, dus mij lijkt het het beste om je telecomleverancier even te bellen mocht je zo'n kaart hebben.
Mee eens. Maar neem aan dat als niemand eraan is geweest dat deze instellingen niet gewijzigd kunnen zijn?!
Kun je overigens de systeembeheerder zelf niet even bellen? Beetje raar dat hij op de tweede dag van jouw stage jouw al alleen laat :?
Tja... B)
Bellen wordt een beetje moeilijk.

Maar goed ben erachter dat het misschien ook wel eens de firewall zou kunnen zijn die dwarsligt....

• Masch
vandenhende schreef op 31 augustus 2004 @ 15:34:
knip

Mee eens. Maar neem aan dat als niemand eraan is geweest dat deze instellingen niet gewijzigd kunnen zijn?!

knip
Bij ons hebben we dit ook wel eens gehad na bijv een 'powerdip', en dan helpt het altijd door de gegevens van de kaart opnieuw terug te sturen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar schijnbaar is deze kaart nogal storingsgevoelig.

offtopic:
wat een systeembeheerder daar :X

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Het lijkt mij dat sommige mensen wat door draven de TS geeft aan dat er een modem in de server zit. Er zal dus geen LAn kaart in de siemens centrale zitten.
Wat ik van de siemens 150 weet is dat hier ook analogen kaarten ik kunnen zitten.
Dus heel simpel iemand belt het door kies nummer van het modem en deze zou op moeten nemen.
Nu heeft TS hier een telefoon aangehangen en deze gaat niet over.
Dus is het nummer juist wat wordt gebelt?
Reset van de centalen dit kan de telecom leverantier op afstand doen.
Bellen lukt wel dus de kabels zijn goed lijkt mij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 15:58 ]

• Masch
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:57:
Het lijkt mij dat sommige mensen wat door draven de TS geeft aan dat er een modem in de server zit. Er zal dus geen LAn kaart in de siemens centrale zitten.
Klopt, daar had ik niet meer aan gedacht.
Wat ik van de siemens 150 weet is dat hier ook analogen kaarten ik kunnen zitten.
Dus heel simpel iemand belt het door kies nummer van het modem en deze zou op moeten nemen.
Nu heeft TS hier een telefoon aangehangen en deze gaat niet over.
Dus is het nummer juist wat wordt gebelt?
Reset van de centalen dit kan de telecom leverantier op afstand doen.
Bellen lukt wel dus de kabels zijn goed lijkt mij
Je komt hiermee dus uit op hetzelfde punt als ik. Neem contact op met je telecom leverancier.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie vraagt zich ook af of we het wel over een echte analoge lijn hebben :?
Ik doe een klein beetje telefonie ernaast op werk, maar wij moeten toch echt analoge kaarten in de centrale rammen voor analoge modem lijntjes.

Als TS 'm aan een telefoon van de centrale heeft gehangen, is er best kans dat het een digitala centrale lijn is ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

TS geeft aan dat het heeft gewerkt met een modem
Dus hetlijkt mij dat er een analoge kaart in zit.
Alleen de TS kan hier echt wat over zeggen.
Als de telefoon die hij er aan heeft gehangen een analoge is en hij er mee kan bellen zal het toch wel analog zijn
Pagina: 1