Toon posts:

Mediacode TYG02 wel altijd Taiyo Yuden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschuwing:
Enkele dagen geleden ontving ik een reclame mailtje van Nierle (http://www.nierle.de) met een aanbieding van zeer goedkope Taiyo Yuden dvd's met mediacode TYG02. Prijs weet ik niet precies meer, maar zat ongeveer rond 0,60. Merk van deze dvd's was Bulkpaq een merk wat ik normaal associeer met mediacodes als Princo.
Daar ik nogal twijfel aan de houdbaarheid van DVD-media koop ik het liefst Taiyo Yuden schijfjes.
Ik wilde wat schijfjes bestellen, samen met een aantal collega's, maar op het laatste moment ging dit niet door.
Gisteren las ik op de site van CDRWinkel bij het merk Mirror (ook met mediacode TYG02) dat cdrwinkel aangeeft dat dit geen Taiyo Yuden media zijn, maar dat de mediacode er puur in zit vanwege compatibiliteitsredenen om te kunnen branden op 8x met de meeste 8x dvd branders.
Het wordt er allemaal niet overzichterlijk op op deze manier met de mediacodes en ik vraag me ook af of dit zomaar mag.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 09:47
Hmm code hoort toch bij fabriek en niet compabiliteit? moet niet gekker worden...

no comment

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet kopen. Ik heb er 25 gekocht bij Nierle en van de eerste 8 nu al 2 kunnen weggooien. De rest was nog net te branden, maar de kwaliteit is werkelijk prut. Ik denk dat het een afgekeurde partij is, want de kwaliteit verschilt per schijfje.

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien zijn ze er bij Nierle inmiddels ook achter dat het geen Taiyo's zijn
http://www.nierle6.com/s0...sp=de&ag=1&pp=aa&bnr=2222

Verwijderd

Ja ben er inmiddels ook achter. Ik had ze vorige week besteld in de veronderstelling dat het echte Taiyo Yuden waren. Ze zijn idd prut, zie ook mijn review op Nierle.nl Heb al een mailtje gestuurd of ik een refund kon krijgen, nog geen reactie gehad......

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 15:56
Mensen, ik heb net van Oppus Datawrite cd's gekregen. Ook deze geven aan als mediacode TYG02. Het gaat om de rode cd's. De ene na de andere geeft bij de dataverify errors.

Kun je dan tegenwoordig die codes ook al nie mer vertrouw? Datawrite lijkt mij meer iets van princo ofzo O-)
Pagina: 1