Toon posts:

Platinum DVD+R wordt niet juist herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een film gekregen van een vriend die op een Platinum DVD+R 8x gebrand was met een NEC ND-2500. Ik wou hem daarna vanaf mijn Pioneer DV-444 op tv bekijken. Alleen was alles in zwart-wit ipv het gebruikelijke kleur.

Ik heb de kabels van mijn Pioneer en tv gecheckt en alles zat goed vast. Ook heb ik een andere DVD erin gedaan en die was wel gewoon in kleur. Ook heb ik de desbetreffende DVD in mijn eigen NEC ND-2500 gedaan om de film vanaf mijn computer te bekijken; de film was in kleur.

Volgens het [NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2-topic is een Platinum DVD+R 8x goed compatibel met een NEC ND-2500 brander. Aan het soort schijfje ligt het dus niet, want ik heb zelf ook een andere film op een Platinum DVD+R 8x gebrand en die kon ik gewoon in kleur bekijken vanaf de Pioneer DV-444.

Volgens mij kan het probleem aan het volgende liggen:
Desbetreffende vriend heeft zijn NEC ND-2500 ge-upgrade met de nieuwe firmware van herrie.org om met de NEC ND-2500 dual layer te kunnen branden.

Zou het daar aan kunnen liggen? Hebben sommige mensen hier ervaringen mee? Of kan het nog ergens anders aan liggen?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 15:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is het een PAL of NTSC film? Ikzelf heb een wat oudere tv en die geeft bij NTSC films zw/w beeld...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
NTSC toevallig? PAL-only spelers (oa playstation2) geven z/w beeld bij NTCS.

Verwijderd

Joow,
Ik las je probleem, dit is ee nasty one. Het heeft te maken met de verschillen in opnameformaat. Je moet weten dat er in Amerika een andere manier van opnemen wordt gebruikt (NTSC) dan in Europa (PAL). Het verschil hiertussen is bij veel TV's niet te zien omdat de meeste TV's tegenwoordig beide standaarden ondersteunen. De TV's die alleen PAL of NTSC ondersteunen zullen zogauw er iets op wordt afgespeeld dat niet de ondersteunde standaard is, het beeld in zwart-wit weergeven. Bijna alle films die je op het internet vind komen uit Amerika (geripped in US bedoel ik) dit brengt met zich mee dat ze ook zo goed als allemaal in NTSC zijn opgenomen, waardoor je dus als je die brandt en afspeelt hier in EU soms zwart-wit beeld krijgt als je het probeert te kijken op een TV die dus maar alleen PAL ondersteunt. Er zijn twee oplossingen voor, je kunt via internet een kastje kopen die het NTSC signaal omzet in PAL, waardoor je de kleur dus trugkrijgt. Dit heet een video converter (http://www.lik-sang.com/i...egory=26&products_id=1686), er zijn meerdere sites hoor. Ander manier is om de gedownloade films eerst om te zetten naar PAL standaard, dit duurt helaas op de snelste computer nog een uur of drie per film, dus het is tijdrovend en neit al te makkelijk. Info over dat omzetten vind je op http://abdul1.netfirms.com/ . Ik hoop dat je een oplossing vind, ik heb dit ook gehad, en baald eer flink van. Probeer je DVD maar eens af te spelen op een andere TV je zult zien dat het dan wel in kleur is (of het moet heel toevallig ook een Tv zijn die alleen PAL aankan, maar zoals gezegd, 9 van de 10 keer kunnen ze beide aan). Je hebt dus gewoon een beetje pech met die TV

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik snap het. Het is idd een oude tv die ik heb, dus waarschijnlijk ligt het daaraan. Helaas, helaas.

Hartelijk dank voor jullie hulp allemaal!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Ben ik blij dat ik de scarts gewoon op "auto" kan instellen. :) Ben ik gelijk van dat PAL / NTSC gezeik af.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 15:01

El Martino

Zo niet, dan toch.

De Pioneer DV-444 is heel eenvoudig in te stellen op alleen PAL weergave. Hiermee wordt je signaal automatisch geconverteerd zodat het ook op jouw oude TV keurig in kleur wordt weergegeven. Zie hiervoor je handleiding.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de handleiding geraadpleegd en ik heb de handeling uitgevoerd.......en het werkt!

Tnx El Martino!
Pagina: 1