Toon posts:

Automatisch bedrag uitrekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestel form in php voor een kamer, hierbij kan de klant het aantal nachten invullen dmv een textfield. Ik wil in een textfield daarna automatisch het totaal bedrag uitgerekend hebben, is dit mogelijk met php? en hoe werkt dit ongeveer...

Groetjes...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
echo $nachtprijs * $aantal_nachten
???

Standaard php alhoewel ik denk dat je het met javascript leuker kan oplossen, dan kan je berekenen terwijl de klant het intikt.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
; en ( ) gebruiken, my dear gomez

[ Voor 35% gewijzigd door HunterPro op 31-08-2004 14:15 ]

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Haakjes zijn daar niet nodig, tenzij je er nog tekst wilt achter/voor plakken.

If you can't beat them, try harder

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 14:12:
Ik heb een bestel form in php voor een kamer, hierbij kan de klant het aantal nachten invullen dmv een textfield. Ik wil in een textfield daarna automatisch het totaal bedrag uitgerekend hebben, is dit mogelijk met php? en hoe werkt dit ongeveer...
Zonder postback naar de server (om het php te berekenen) wordt lastig. Je kan het beter afvangen met JS (moet de client dat wel aan hebben staan).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BtM909 schreef op 31 augustus 2004 @ 14:23:
[...]

Zonder postback naar de server (om het php te berekenen) wordt lastig. Je kan het beter afvangen met JS (moet de client dat wel aan hebben staan).
why? creatieve oplossing met een iframe moet toch lukken? En what's wrong met ranzige activeX objecten om dit soort berekeningen te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 31-08-2004 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk wel even met een javascriptje ertussen, bedankt allemaal!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HunterPro schreef op 31 augustus 2004 @ 14:25:
why? creatieve oplossing met een iframe moet toch lukken? En what's wrong met ranzige activeX objecten om dit soort berekeningen te doen?
Waarom dat soort ranzige constructies als het gewoon met JS kan? Lekker met JS werken als dat mogelijk is lijkt me geen probleem, of desnoods zoek je naar een manier om het met beiden te doen, voor het geval dat JS uit staat (knopje "bereken" erbij ofzo).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen, ben niet helemaal thuis in de javascript dus begrijp er niet zo veel van. Kan iemand misschien een klein voorbeelde geven zodat ik wat verder kom? Het gaat er dus om dat ze in een texfield "nachten" het aantal nachten invullen en dat in een anders texfield "prijs" automatisch het bedrag wordt berekend (nachten * 18,00). Alvast bedankt voor de tips

groetjes...

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:19
Anders lees je een PHP tutorial, of een JS tutorial

Dit is wel heel erg basic hoor.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie P&W FAQ - De "quickstart" voor wat we verwachten aan inhoud van een topic en vorm van titel.

Sowieso is dit basiskennis en ook met Google wel uit te zoeken c.q. te beredeneren. Deze gaat daarom dicht. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.